Šiais metais Europos automobilių gamintojai žada permainas populiariausių keturračių sąrašuose
120-ieji savaeigės transporto priemonės gyvavimo ir tobulinimo metai, sprendžiant iš pačių automobilių gamintojų pateiktų anonsų nežada būti išskirtiniai debiutų gausa, tačiau kai kurios naujienos gali suduoti rimtą smūgį esamai atskirų segmentų hierarchijai.
Mažieji automobiliai
Visame Senajame žemyne tradiciškai mažos klasės modelių ekspertais buvo laikomi Italijos monstro Fiat konstruktoriai. Tačiau, sprendžiant iš kai kurių rinkos apžvalgininkų užuominų, šio segmento lyderio marškinėlius turėtų perimti prancūzai ir japonai. Kiek šios prognozės tikslios turėtų paaiškėti 2005-ųjų viduryje, pradėjus prekiauti trejus metus PSA (Peugeot - Citroen) ir Toyota brandinto bendro projekto vaisiais - Europos rinkai skirtais mažos klasės automobiliukais, pasirodysiančiais trimis skirtingais vardais: Peugeot 107, Toyota Aygo ir Citroen C1
Visi trys automobiliai yra apie 3,4 metro ilgio, 1,6 metro pločio ir 1,4 metro aukščio (matmenys varijuoja 1 - 2 centimetrais). Juose montuojami pažangiausi 1 litro benzininiai ir 1,4 litro dyzeliniai varikliai. Dailūs mažyliai gali pasigirti pažangiausiomis saugumo ir gamtą saugančiomis technologijomis. Šiais trimis naujais modeliais itin patogu važinėti mieste.
Rimčiausią konkurenciją šiems modeliams greičiausiai sudarys rudenį debiutuosiantis naujos kartos Renaul Clio, kuriamas naudojant šio prancūzų koncerno sudėtyje esančio Nissan modelio Micra platformą.
Dar vienas prancūzas, pretenduosiantis į mažų automobilių gerbėjų simpatijas - Peugeot 1007. Pastarojo modelio koziriai yra funkcionalumas ir konstrukcijos naujumas (dvejos didelės automobiliuko durys, elektros varikliukų dėka slankiojamos į šonus).
Japonijos konstruktoriai konkurenciją sparčiai Europoje populiarėjančiame segmente žada sustiprinti pristatydami naujos kartos Toyota Yaris, Suzuki Swift bei Lietuvoje jau pristatyto Mitsubishi Colt versiją su trijų durų kėbulu.
Bene rimčiausias vokiškas kontrargumentas - pavasarį pasirodysiantis Volkswagen Fox. Nuosaikaus dizaino, nedaug nuo mažojo VW Lupo gabaritais besiskiriantis automobiliukas bus gaminamas Brazilijoje, todėl net ir gana gerai sukomplektuotas išsaugo konkurencingą kainą.
Atokvėpis kompaktų rinkoje
Po triukšmingų praėjusių metų premjerų didelių sensacijų kol kas nežadama vadinamajame C segmente. Tradiciniai kompaktinės klasės lyderiai Opel Astra ir Ford Focus pristatys tik versijas su aštresniais varikliais (Astra GTC bus apginkluota 200 AG pajėgumo agregatu) ar naujomis kėbulo versijomis (Focus sedanas turėtų pasirodyti vasario mėnesį). Drąsesniu eskperimentu rinką šturmuos vienintelis Volkswagen, pasiūlysiantis Golf Plus modelį.
Su didžiausiu nekantrumu laukiamas B klasės Mercedes debiutas. Konservatyvusis autoverslo gigantas užsimojo įsibrauti į liaudies automobilius tiražuojančių konkurentų valdas ir pristatė šešiavietį automobilį su trimis sėdynių eilėmis, didelėmis salono transformavimo galimybėmis bei 1480 litrų tūrio bagažine. Jis turėtų susirungti su kompaktinių vienatūrių rinkos lyderiais Renault Scenic, Opel Zafira (šis modelis vasarą bus stipriai atnaujintas), Ford C-Max bei VW Touran.
Kiti šio segmento žaidėjai žada tenkintis mažesnėmis permainomis. Tarkim, populiarusis Peugeot 307 pasirodys su pakeistu kėbulu - automobilio priekinės dalies linijos bus persiūtos pagal Peugeot 407 lekalą. Stilingoji Alfa Romeo 147 taip pat patirs nedidelę plastinę operaciją ir pačioje 2005-ųjų pradžioje pasirodys su kiek patobulinta radiatoriaus grotelių bei ortakių kompozicija.
Sprendžiant iš gamintojų pateiktų nuotraukų, gražiausio automobilio titulo šiais metais ketina siekti Volkswagen grupei priklausančio Seat modelis Leon. Jei šis keturratis bus surinktas taip pat tvarkingai, kaip ir pernai pristatytas vienatūris Altea, jei jo važiavimo charakteristikos ir valdymo savybės bus tokios pat pavyzdingos, Leon modeliui galima prognozuoti bestselerio karjerą.
Šiam segmentui priskiriamas ir naujasis vienatūris Mazda5 Space Wagon . Tai penktasis naujosios Mazda kartos modelis, pristatomas po Mazda6, Mazda2, Mazda RX-8 ir Mazda3. Naujasis japonų vienatūris pasižymės moderniomis erdvės panaudojimo galimybėmis ir vairavimo malonumu. Šio modelio projektavimas pradėtas nuo vidaus erdvės, todėl Mazda5 turės itin erdvų saloną su unikalia 6 + vienas sistema, leidžiančia išnaudoti vietą automobilio centre. Įvairiose rinkose bus siūlomi variantai su 7 sėdimomis vietomis arba 6 sėdimomis vietomis ir papildoma vieta bagažui.
Mazda5 išsiskirs šiuolaikišku išorės dizainu, šone bus dvi plačiai atsidarančios slenkančios durys, dėl to keleiviams bus lengviau patekti į saloną. Naujojo Mazda vienatūrio gamoje 4 varikliai: du benzininiai ir du specialiai Europos rinkai sukurti, Common-rail tipo turbodyzeliniai varikliai.
Dar vienas japonų iššūkis - Honda FR-V modelis. Tai šešiavietis automobilis su dviem sėdynių eilėmis, primenančiomis Fiat Multipla koncepciją. Tačiau, ekspertų teigimu, Honda išsiskiria patraukliu išorės dizainu ir tradiciškai geromis valdymo savybėmis.
Išskirtiniai vidutiniokai
Ypač nekantriai laukiami ir svarbiausiais šių metų Europos automobilių rinkoje vadinami dviejų Vokietijos gigantų debiutai: šeštosios kartos Volkswagen Passat ir penktosios kartos 3 serijos BMW modeliai.
Daugiau nei prieš 30 metų pradėta trečioji BMW serija yra sėkmingiausiai pasaulyje parduodamas BMW modelis. Ženevos salone pasirodysiantis trečiukas atrodys atletiškiau nei jo pirmtakas ir išsiskirs daugybe naujovių, užtikrinančių didesnį vairavimo malonumą bei keleivių komfortą. Šis naujokas turės keturis (tris benzininius ir vieną dyzelinį) pažangius jėgos agregatus, pasižyminčius didesne galia, ekologiškumu bei mažesnėmis kuro sąnaudomis. Antai galingiausias benzininis 3 litrų darbinio tūrio 258 AG variklis 100 km/val. greitį leis pasiekti vos per 6,3 sek.
Pristatomas automobilio salonas dar erdvesnis nei iki šiol, su 5 ir 7 serijos elegancija bei Z4 modelio sportiškumu. Panaudojus naujausias plieno liejimo technologijas, buvo sukurtas net 25 proc. tvirtesnis kėbulas, tuo tarpu jo svoris sumažėjo.
BMW ypač daug dėmesio skyrė apsaugai nuo šoninių smūgių, o standartinės įrangos paketą sudaro net 6 saugos pagalvės. Saugumą didina prie važiavimo krypties prisitaikantys bi-xenon žibintai ir dviguba stabdymo žibintų sistema.
Į naująjį modelį gamintojas siūlo įdiegti BMW Active steering technologiją, kuri padeda vairuotojui stabilizuoti automobilį ekstremaliose situacijose. Taip pat vairuotojo saugumui pasitarnaus BMW DSC sistema, turinti specialius stabdymo režimus priklausomai nuo kelio paviršiaus ir neleidžianti automobiliui riedėti atgal, pajudant įkalnėje.
Taip pat Ženevos automobilių salone pasirodys ir vienas populiariausių automobilių pasaulyje (iki šiol parduota per 13 milijonų), naujasis Volkswagen Passat. Šeštosios kartos Passat pasirodys su naujais varikliais, modernizuota važiuokle, kėbulu bei salono viduje sumontuotais, judraus gyvenimo būdo patogumus atspindinčiais funkcionalumo elementais. Iš jų paminėtina kokybiška garso aparatūra, Bluetooth telefono įranga, sportiškos ir patogios, tolimoms kelionėms pritaikytos sėdynės, centrinio valdymo užraktų sistema, elektroninis stovėjimo stabdys, automatinis saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės įtaisas, moderni oro kondicionavimo sistema.
Passat konstruktoriai pasiekė, kad naujajame automobilyje būtų žymiai daugiau erdvės - beveik kaip aukštesniosios klasės atstovų.
Skersai montuojami varikliai ir šiek tiek padidinti kėbulo matmenys sudarė galimybę gerokai išplėsti salono vidaus erdvę. Naujojo Passat ilgis - 4,77 m (+62 mm), plotis - 1,82 m (+74 mm), o aukštis - 1,47 m (+10 mm). Jo ratų bazė - 2,71 m (+6 mm), krovinių skyriaus maksimali talpa - 565 litrai. Lyginant su penktos kartos Passat, debiutanto bagažinė talpesnė net 90 litrų.
Kalbant apie kitas vidutinės klasės automobilių naujienas, derėtų paminėti numatomą Renault modelių Laguna bei Vel Satis atnaujinimą. Prancūzai ketina keisti tiek jų išorę, tiek interjerą.
Didžiausia Pietų Korėjos automobilių gamintoja Hyundai ketina pradėti jau septintosios kartos vidutinės klasės sedano Sonata prekybą. Ketverius metus kurtas modelis radikaliai skiriasi nuo savi pirmtako, o kai kurių ekspertų netgi lyginamas su geriausiais europiniais analogais. Elegantiškas sedanas bus komplektuojamas su naujais 2.0 litrų bei 2.4 litro benzininiais varikliais, pagamintais bendradarbiaujant su strateginiu kompanijos partneriu DaimlerChrysler. Varikliuose įdiegta kintamų vožtuvų fazių sistema, sumažintas vibracijos ir triukšmingumo lygis, aliumininis cilindrų blokas bei variklio galvutė užtikrina nedidelį jų svorį.
Be to, į kovą D segmente naujus kozirius ketina mesti Saab, pristatysiantis 9-3 Kombi versiją, Fiat Nouva Croma, Mazda6 MPS ir Alfa Romeo Sportwagon.
Svajonių automobiliai
Pačias prabangiausias ir galingiausias šių metų premjeras žada Mercedes, pristatysiantis naują S klasės limuziną, Citroen, ketinantis grįžti į automobilių Olimpą su modeliu C6, ir neabejotina Gineso rekordų knygos žvaigždė Bugatti.
Pastaroji kompanija, prieš keletą metų tapusi Volkswagen koncerno nuosavybe, pagaliau pradės ilgai lauktą raketos su ratais gamybą. Modelis Bugatti Veyron turės 1001 AG pajėgumo variklį, leisiantį skrieti 400 km/val. greičiu. Tai pirmasis serijinis tokias charakteristikas turintis automobilis pasaulyje. Prognozuojama, kad šio dviviečio monstro kaina sieks milijoną eurų.
Šiame kontekste netgi naujasis S klasės Mercedes Benz, turėsiantis 600 AG pajėgumo variklį, atrodo kukliai. Tačiau, skirtingai nuo Bugatti, šį prabangių modelių segmento flagmaną greičiausiai išvysime ir Lietuvoje.
Dar viena panašaus kalibro kulka, skraidysianti mūsų šalies keliais - BMW M6. Šis kupė modelis gali pasigirti kai kuriais anglies pluošto implantais kėbule, padedančiais sumažinti bolido svorį ir pagerinančiais automobilio dinamiką - 100 km/val. greitį M6 pasiekia vos per 4,6 sek. Beje, 5.0 litrų darbo tūrio, 507 AG BMW M6 variklis turi du skirtingus važiavimo režimus: tik užvedus, variklis veikia 400 AG pajėgumu, o į maksimalios galios režimą variklis persijungia paspaudus specialų mygtuką. Automobilis turi naują sekvencinę 7 laipsnių pavarų dėžę su Drivelogic technologija, užtikrinančia 20 proc. greitesnį pavarų keitimą. M6 išskiria ir pakaba, kuri prisitaiko prie kelio dangos ir greičio bei užtikrina didesnį automobilio stabilumą.
Garsiojoje Niurburgring lenktynių trasoje vykusiuose bandymuose BMW M6 pasirodė ne prasčiau nei specialiai lenktynėms parengti automobiliai, trasą įveikęs vos per 8 min.
Naujausi komentarai