“Jūros” laivai „tebeplaukioja“ Pereiti į pagrindinį turinį

“Jūros” laivai „tebeplaukioja“

2008-09-17 15:14

EBSW pėdsakais

“Jūros” laivai „tebeplaukioja“

Prieš 10 metų bankrutavusios valstybės žvejybos laivyno įmonės “Jūra” laivai “Jonava”, “Birštonas”, “Elektrėnai”, senų seniausiai parduoti į metalo laužą, “tebeplaukioja” su Lietuvos vėliava kaip šios įmonės traleriai. Ir tai gali tęstis tol, kol laivų savininkas nepraneš apie jų išregistravimą. Kadangi “Jūra” seniai išbraukta iš veikiančių įmonių rejestro, tai ir informuoti apie tų ir dar kelių neišregistruotų laivų likimą nėra kam. Nebent pretenzijas į nebeegzistuojančios įmonės turtą pareikštų “Jūrai” milijonus “paskolinęs”, nors irgi nebeegzistuojantis, EBSW holdingas, 1994 metais tapęs vienu stambiausių žlungančio žvejybos laivyno “gelbėtojų”.

“Neva” nuskendo, “Jonava”- išlydyta

Siekiant atsikratyti nugyventų laivų, “Jūroje” buvo praktikuojama juos užkonservavus, o tiksliau - “išmėsinėjus”, korpusą nuplukdyti į Bilbao uostą ir parduoti kaip metalo laužą. Į tokių laivų karavaną pateko ir 1975 metais statytas didysis žvejybos traleris “Jonava” bei 1959 metais statytas gamybinis refrižeratorius “Neva”. “Mirtininkų” karavaną tempusi “Jonava” buvo stipriai apgadinta, o “Neva” liko ilsėtis Baltijos dugne. Tai žino šimtai “Jūroje” dirbusių jūrininkų. Išregistruoti į metalo laužą pasiųstą tralerį nuo 1994 metų iki šiol “pamiršo”. Todėl teoriškai, kaip ir “Skrajojantis olandas”, “Jonava” tebeplaukioja, nors prisimenantieji įvykį teigia, kad “Jonavos” išlaidos remontui viršijo gautas pajamas laivą pardavus.

Laivai į metalo laužą

1993 metais “Jūrai” priklausę didieji žvejybos traleriai “Birštonas” ir “Elektrėnai”, statyti 1969 metais, buvo nurašyti kaip nebetinkami naudoti ir parduoti į metalo laužą lyg ir “Įkrovos”, o gal “Stegal” bendrovėms. Kur dingo laivai - ar buvo “nurengti” ir sučirškinti į gabalus, ar įgavo kitą pavidalą ir pavadinimą, žino tik tų įvykių dalyviai. Tačiau teoriškai laivai irgi tebepriklauso nebeegzistuojančiai “Jūrai”.

Ta pati “Įkrovos” bendrovė 1995 metais “Jūros” pardavinėjamų iš varžytinių laivų aukcione nupirko ir 1977 metais statytą tralerį refrižeratorių “S.Šeinauskas”. Apie jo likimą pranešti Lietuvos saugios laivybos administracijai irgi “pamiršo” o gal tiesiog buvo nenaudinga?

“Jūra” akcijas pardavė kauniečiams

Gal žlugusiame “Jūros” žvejybos laivyne niekas niekada nebūtų girdėjęs nei EBSW koncerno vardo, nei geriausi laivai būtų buvę pusvelčiui išnuomoti ”Apus” bendrovei ir pusvelčiui išpardavinėti aukcionuose, jei ne vieno vadovo veiksmas. 1993 metais suformavus “Jūros” akcinį kapitalą, jos generalinis direktorius kreipėsi į Žemės ūkio ministeriją dėl leidimo įmonės akcijas parduoti Kauno valstybinei įmonei “Banga”. Tą pačią dieną gautas raštas ministerijoje buvo kuo skubiausiai “suderintas”. Po kelių dienų abiejų įmonių vadovai jau pasirašė akcijų perdavimo sutartis. Paskui atlikus dar porą veiksmų toje pačioje ministerijoje, “Jūrai” pinigus pervedė nebe valstybinė įmonė “Banga”, o bendrovė Konsultacinis centras. Taip “Jūra” buvo įklampinta į besiformuojančio EBSW holdingo finansinius “žaidimus”, pasibaigusius liūdnai abiem pusėms.

Iššvaistyti milijonai, į gatvę išėjo tūkstančiai bedarbių, sužlugdytas žuvų pramonės laivynas, kurio laivai “Jonava”, ”Kuršėnai”, ”Birštonas”, “Elektrėnai”, “Sūduva” “Gargždai”, ”S. Šeinauskas”, “Panevėžys” iki šiol pagal oficialius dokumentus priklauso “Jūrai”. O gal jie išties sveiki ir gyvi ir, pardavus juos kaip “Jūros” turtą, dar būtų galima atsiskaityti ir su tais, kurie liko ir be darbo, ir be pragyvenimo šaltinio?

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų