Vairuotojams, besirenkantiems transporto priemonių (kasko) draudimą, šiemet teks plačiau atverti pinigines. Šio draudimo kainos šoktelėjo aukštyn, nors draudimo įmonės aiškina, kad kainos ne didėja, o palengva grįžta į buvusį prieškrizinį lygį.
Padidėjusios įmokos
Šiemet nusprendę apdrausti savo automobilius kasko draudimu, jų savininkai gavo pasiūlymus, kuriuose nurodomos didesnės įmokų sumos negu ankstesniais metais. Anot neprivalomuoju draudimu besinaudojančių vairuotojų, kai kurios draudimo bendrovės netgi smarkiai padidino siūlomų draudimo polisų sumas.
Su tokiu pastebėjimu nesutinka patys draudimo bendrovių atstovai. „Lietuvos draudimo“ Privačių klientų draudimo skyriaus vadovas Andrius Gimbickas tikino, kad šios draudimo rūšies kainos pastaruosius 2 metus krito. „2009 m. jos mažėjo maždaug penktadaliu, praėjusiais metais krito dar 15 proc. ir tokios laikėsi iki šių metų vidurio“, – skaičiavo jis.
Pasak A.Gimbicko, tokio kritimo pagrindinė priežastis – ekonomikos krizė. Dėl jos rinkoje sustojo naujų automobilių pardavimas, o draudimo bendrovės, besivaržydamos dėl likusių klientų, mažino kainas ir dirbo nuostolingai. „Rinkai pamažu atsigaunant, nuo šių metų vidurio pamažu pradeda kilti ir kasko draudimo kainos“, – pridūrė jis.
Panašios nuomonės laikosi ir „ERGO Lietuva“ Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius. „Mažiausios kasko draudimo įmokos buvo 2009 m. – jos tuomet buvo mažiausios per visą kasko draudimo istoriją Lietuvoje. Pastaruoju metu šio draudimo rinkoje jaučiamas draudimo įmokų ūgtelėjimas, kadangi draudimo bendrovės turi stabilizuoti nuostolingumą, patirtą dėl didelio žalų skaičiaus“, – pasakojo R.Pocius. Anot jo, skaičiuojant draudimo įmokų dydį daugiau lemia vairuotojo drausmingumo vertinimas.
Rinka stabilizavosi
Draudimo bendrovių atstovai skirtingai vertina pastarųjų metų kasko draudimo rinkos pokyčius. Vis dėlto, pasak jų, pastebimas neprivalomojo transporto priemonių draudimo atsigavimas.
„Automobilių kasko draudimas Lietuvoje kol kas nėra labai populiarus – jį renkasi tik maždaug vienas iš penkių apynaujus automobilius turinčių vairuotojų. Rinka pamažu atsigauna, bet kol kas nelabai žymiai“, – dėstė A.Gimbickas. Panašiai tvirtina ir „BTA draudimo“ direktoriaus pavaduotojas Gintaras Markevičius. „Naujų tendencijų nesame pastebėję. Bent jau mūsų įmonėje kasko draudimu draudžiasi labai panašus klientų skaičius kaip ir pernai“, – sakė jis.
R.Pocius teigia, kad „ERGO Lietuvoje“ jaučiamas kasko draudimo rinkos pakilimas. „Praėjusiais metais kasko draudimo rinka stabilizavosi, o šiemet jaučiamas augimas. Šiais metais kasko draudime mūsų bendrovė augo sparčiau nei rinka“, – džiaugėsi pašnekovas.
Nepatinka – nedraudžia?
Vairuotojai, norintys savo automobilį apdrausti transporto priemonių draudimu, dažnai naudojasi draudimo brokerių paslaugomis. Šie klientams pateikia surinktus ir susistemintus visų draudimo bendrovių pasiūlymus. Tačiau, pasirodo, ne visada tokia paslauga automobilių savininkams atneša naudos.
Vienas tokių atvejų – kai tarp brokerio pateiktų pasiūlymų nurodoma, jog kuri nors draudimo bendrovė atsisako drausti transporto priemonę. Pačių draudimo bendrovių atstovų teigimu, toks sprendimas priimamas, jeigu yra daug neigiamų faktorių. „Jeigu draudimo bendrovė individualiai įvertinusi riziką nustato daug maksimalių rizikos veiksnių, draudimo pasiūlymas gali būti neteikiamas“, – pareiškė R.Pocius. „Drausti atsisakoma labai retai, tokie atvejai vienetiniai ir tokį apsisprendimą lemia rimtos priežastys, susijusios su draudimo įmonės rizikos valdymo standartais“, – pridūrė specialistas.
„Neteko girdėti tokio atvejo. Paprastai draudimo pasiūlymas yra pateikiamas, žinoma, visuomet yra klausimas, kiek jis yra priimtinas klientui. Tiesa, teoriškai, pagal įstatymą, draudimo bendrovė turi teisę atsisakyti drausti kokiu nors savanorišku draudimu“, – stebėjosi G.Markevičius. „Lietuvos draudimo“ atstovo A.Gimbicko teigimu, drausti galima atsisakyti, jeigu automobilis neatitinka reikalavimų: patenka į dažniausiai vagiamų modelių sąrašą ir jame nėra sumontuota atitinkamo lygio apsaugos sistema.
Anot „Lietuvos draudimo“ atstovės ryšiams su žiniasklaida Rūtos Apeikytės, paprastai draudimo bendrovės neatsisako apdrausti automobilių kasko draudimu. Pasak jos, tokios žinios galima sulaukti ieškant geriausio pasiūlymo per draudimo brokerius. „Kartais jie pateikia tik tam tikros, jiems palankesnės, kompanijos pasiūlymus“, – teigė ji.
Bendrovės saugosi
Draudimo bendrovės siūlo alternatyvų mokėjimo už transporto priemonių draudimą variantą. Negalintys arba nenorintys mokėti metinės įmokos, gali mokėti kas ketvirtį. Tačiau šiemet norintys su draudimo bendrove atsiskaityti kas tris mėnesius turi mokėti brangiau, negu mokėdami vienu sykiu.
Kai kurie automobilių savininkai buvo įpratę mokėti įmokas kas tris mėnesius. Tai patogu dažniau negu kas metus keičiant automobilį. Sumokėjus įmokas už pusę metų, automobilių savininkai turi galimybę nutraukti sutartį. Iki šiol draudimo bendrovės tokiems klientams siūlydavo sutarties nenutraukti, o likusią draudimo dalį panaudoti draudžiant kitą automobilį.
Draudimo polisų, mokant už juos dalimis, pabrangimą draudimo bendrovių atstovai motyvuoja administracinių išlaidų padidėjimu. „Mokant draudimo įmoką dalimis, ji didėja. Draudimo įmokos dalijimą galima palyginti su paslaugos ar daikto pirkimu išsimokėtinai. Įmonės, parduodamos išsimokėtinai, taiko tam tikrą priedą, kadangi pasirašant sutartį atsisakoma galimybės gauti pajamas iškart, o gautus pinigus panaudoti investicijoms ar kitoms įmonės reikmėms“, – aiškino R.Pocius. Pasak jo, kai mokant kas tris mėnesius draudimo poliso suma padidėja apie 5 proc., toks priedo taikymas atitinka bendras rinkos tendencijas.
Vis dėlto automobilių savininkams yra išeitis – mokėti už kasko draudimą dalimis ir dėl to finansiškai nenukentėti. A.Gimbicko teigimu, draudimo poliso pabrangimo galima išvengti banke pasirašius tiesioginio debeto sutartį ir mokėti už draudimą kas mėnesį.
Naujausi komentarai