Aviacijos versle laukiama permainų
Didžiausios Lietuvoje oro bendrovės "flyLAL–Lithuanian Airlines" finansinė padėtis rimta, pripažino susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. Jis neatmetė, kad ji gali bankrutuoti ir netekti licencijos.
"Jei viskas taip tęsis toliau ir nebus imtasi rimtų priemonių, visko gali būti", – vakar žurnalistams patvirtino E.Masiulis.
Tačiau jis įžvelgė ir teigiamų tokios galimos "flyLAL" nesėkmės pusių: "Natūralu, kad "flyLAL" nesėkmė būtų nemažas smūgis ne tik aviacijos verslui, nes ji susijusi ir su turizmu, ir su bankais, ir su viešbučių verslu. Bet vieta tuščia niekada nebūna. Rinka per kurį laiką sureguliuotų santykius, manau, kad konkurencija tarp oro įmonių galėtų pateikti įvairiausių pasiūlymų."
Kita vertus, E.Masiulio teigimu, visi suinteresuoti, kad "flyLAL" veiktų toliau, todėl bus įvertinta skrydžių įmonės būklė ir siūlomi galimi sprendimai. Kol kas nekalbama ir apie sumą, kuri kaip finansinė injekcija galėtų išgelbėti "flyLAL".
Ministras nei patvirtino, nei paneigė, kad įmonei pagalbos ranką gali ištiesti valstybė, garantuodama paskolą: "Kalbos, kad "flyLAL" gali būti nacionalizuota, nėra. Jei nebus rasta kokių nors kitokių sprendimų, "flyLAL" turės pati susirasti finansines injekcijas iš verslo ar kitų šaltinių."
Beje, Skandinavijos oro bendrovė SAS, norinti parduoti turimą Latvijos "airBaltic" akcijų paketą, gali pakeisti strateginę partnerę ir pradėti dirbti su finansinių sunkumų patiriančia didžiausia Lietuvos skrydžių įmone "flyLAL–Lithuanian Airlines".
Tokią galimybę BNS patvirtino susisiekimo viceministras Arūnas Štaras, vakar susitikęs su SAS atstovais.
"Bendrovei reikia pagalbos ir prisijungimas prie tarptautinio aljanso galėtų būti viena iš patraukliausių išeičių, o ne jos drastiškas perėmimas už vieną litą. Kyla klausimų, ar išvis įmanoma tai padaryti", – sakė susisiekimo viceministras.
A.Štaras patvirtino, kad "flyLAL" akcininkai Susisiekimo ministerijai pateikė paketą pasiūlymų, kuriuose – numatoma šalies oro sektoriaus vizija.
Vienas didžiausių "flyLAL" akcininkų Vaidas Barkauskas BNS teigė nežinantis ir nesvarstęs galimo oro bendrovės nacionalizavimo klausimo. Kartu jis tikino, kad akcininkai vis dar išgali finansuoti nuostolingą "flyLAL" verslą.
Bendrovė "flyLAL" privatizuota 2005-ųjų rugpjūčio viduryje, Lietuvos verslininkams už 100 proc. įmonės akcijų sumokėjus 25,578 mln. litų.