Kokie dažniausiai nustatomi trūkumai, kaip automobilį paruošti techninei apžiūrai, papasakojo „Transekstos“ komunikacijos vadovas Renaldas Gabartas.
– Koks bendras 2024 m. techninių apžiūrų vaizdas? Ar situacija gerėja?
– Situacija pamažu gerėja. Jei žiūrėtume į 4–5 metų perspektyvą, kasmet maždaug 1 proc. padidėja automobilių, kurie iš pirmo karto įveikia techninę apžiūrą. Pernai šis rodiklis perkopė 54 proc., o tai – geras ženklas. Taip pat pastebimas šioks toks pagerėjimas svarbiausiose saugiam eismui srityse. Greičio viršijimas, apsvaigimas nuo įvairių medžiagų ir techninės problemos – pagrindinės priežastys, lemiančios pavojų kelyje.
– Kokios pagrindinės problemos, dėl kurių automobiliai nepraeina techninės apžiūros?
– Dažniausiai nustatomi trūkumai yra susiję su apšvietimu ir žibintais. Pernai 12 proc. automobilių buvo tik su artimaisiais žibintais. Jei įskaičiuotume stabdžių žibintus, rūko žibintus ir kitas apšvietimo sistemas, ši problema sudarytų beveik 30 proc. visų nustatomų trūkumų. Tai nėra smulkmenos – netinkamas apšvietimas gali trukdyti matomumui ar akinti kitus eismo dalyvius.
J. Kalinsko / BNS nuotr.
– Ar nesureguliuotus žibintus galima sutvarkyti atvykus į techninę apžiūrą?
– Taip. Prie patikros stendo kiekvienam vairuotojui parodoma problema ir suteikiama galimybė sureguliuoti žibintus. Jei jie nėra sugadinti ar deformuoti po avarijų, dažniausiai juos pavyksta sureguliuoti vietoje. Tačiau blogoji žinia – iki atvykimo į techninę apžiūrą kelyje važinėja daug automobilių su netinkamai sureguliuotais žibintais.
– Kokios dar pagrindinės priežastys, dėl kurių automobiliai nepraeina techninės apžiūros?
– Kita didelė problema – automobilio pakaba. Pernai apie 10 proc. automobilių turėjo pažeistus šarnyrus. Tai svarbi detalė, užtikrinanti stabilumą posūkiuose ir leidžianti tinkamai manevruoti. Jei žibintų problemas dar galima pastebėti savarankiškai, tai pakabos būklės daug kas neįvertina.
– Ką patartumėte vairuotojams prieš važiuojant į techninę apžiūrą?
– Daugelis vairuotojų vis mažiau domisi automobilio technine būkle. Reikėtų turėti patikimą autoservisą, kuris nuoširdžiai rūpintųsi transporto priemonės priežiūra. Net 5–6 metų automobiliai vidutiniškai turi apie pusantro trūkumo. Su amžiumi šis skaičius didėja – 20 metų automobilis vidutiniškai turi apie 4,5 didelio trūkumo, galinčio kelti pavojų.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kaip Lietuvoje keičiasi automobilių parkas?
– Automobilių amžius išlieka gana stabilus – vidutiniškai apie 15 metų. Tai tiesiogiai susiję su techninės apžiūros sėkmingu įveikimu iš pirmo karto.
– Ar tiesa, kad Lietuvoje automobiliai vertinami griežčiau nei kitur?
– Ne. Europos Sąjungoje techninės apžiūros reikalavimus griežtai reglamentuoja direktyvos. Pavyzdžiui, Lenkijoje techninę apžiūrą gali atlikti beveik bet kuris juridinis asmuo, todėl pas juos net 96–98 proc. automobilių praeina iš pirmo karto. Tai kelia klausimą, ar ten apskritai egzistuoja reali kontrolė.
– Kokios dar dažniausios problemos, dėl kurių automobiliai neįveikia techninės apžiūros?
– Trečia pagal dažnumą problema – skysčių nuotėkis, kuris dažniausiai susijęs su tarša ir variklio būkle. Ketvirta – vairo mechanizmo gedimai. Akivaizdu, kad jei vairo sistema neveikia tinkamai, automobilis gali nevažiuoti ten, kur suksite vairą.
(be temos)
(be temos)