- ELTA inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Buvusiam Vilniaus miesto merui Artūrui Zuokui šią savaitę paskelbus apie sostinės tarybos komitetuose aptarinėjamą siūlymą koreguoti rinkliavos už mokamas automobilių stovėjimo vietas dydžius, „Susisiekimo paslaugų“ komunikacijos specialistė Greta Vasiliauskaitė nurodo, kad kol kas pokyčiai atidedami.
„Po klausimo aptarimo komitetuose, nuspręsta tęsti diskusijas kituose komitetų posėdžiuose ir sprendimo projekto kitos savaitės tarybos posėdžiui neteikti“, – Eltai sakė ji.
A. Zuokas buvo pasidalinęs informacija, kad pakoregavus rinkliavas, automobilio stovėjimo mėlynojoje zonoje 1 val. įkainis išaugtų nuo 2,5 eurų iki 5 eurų, raudonojoje zonoje nuo 1,5 eurų iki 3 eurų, geltonojoje zonoje nuo 0,6 euro iki 1,2 eurų, o žaliojoje nuo 0,3 euro iki 0,6 euro.
Kartu su rinkliavos zonų kainų pokyčiais siūloma koreguoti vietinės rinkliavos zonų galiojimo laiką. Mėlynoje zonoje apmokestinimas galiotų visą parą, geltonoje – pirmadieniais–penktadieniais nuo 8 iki 20 val., žalioje – pirmadieniais–penktadieniais nuo 8 iki 18 val. Raudonoje zonoje pokyčiai neplanuojami ir rinkliavos zona galiotų pirmadieniais–šeštadieniais nuo 8 iki 22 val.
Taip pat, pasak „Susisiekimo paslaugų“, kadangi rinkliavos zonos išdėstytos nenuosekliai, siūloma mėlynąją zoną sumažinti tik iki Senamiesčio, bet išplėsti raudonąsias ir geltonąsias zonas. Teigiama, kad taip būtų išvengta atvejų, kai žaliosios ir mėlynosios zonos ribojasi.
G. Vasiliauskaitė aiškino, kad pokyčiai dėl rinkliavos už automobilių stovėjimą mieste brendo jau kurį laiką.
„Pirmiausia, Vilniaus savivaldybės taryba yra patvirtinusi Darnaus judumo planą. Jame keliamas ambicingas tikslas – siekti, kad 2030 metais kelionės automobiliais, viešuoju transportu ir pėsčiomis sudarytų maždaug lygias dalis. Šiuo metu pėsčiomis ir viešuoju transportu kelionės sudaro po maždaug ketvirtadalį visų kelionių mieste, o automobiliu vyksta kas antra gyventojų kelionė. Taigi nepaisant sparčiai tobulinamos pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūros ir didinamo viešojo transporto patrauklumo, automobilis vilniečiams, renkantis keliavimo būdą mieste, išlieka pasirinkimu numeris vienas“, – sakė ji.
„Susisiekimo paslaugų“ atstovė pridūrė, kad smarkiai kitus kelionių būdus lenkiantis kelionių automobiliu skaičius lemia itin didelį poreikį parkavimo vietoms, ypač centrinėje miesto dalyje.
„Didelėje dalyje šiuo metu apmokestintų parkavimo vietų užimtumas siekia 85 proc. ir daugiau, vairuotojams tenka sukti ratus aplink norimas, bet nuolat užimtas stovėjimo vietas, dėl to didėja tarša, kyla papildomos spūstys piko metu. Esamas rinkliavos dydis nepadeda spręsti šios problemos – žaliosios ir geltonosios zonų tarifai nebuvo peržiūrėti ir keisti nuo 2005 metų, o mėlynosios ir raudonosios – nuo 2017 metų. Taigi iš esmės esami mokesčiai už parkavimą nebeatitinka realios ekonominės situacijos ir nemažina stovėjimo vietų užimtumo“, – sakė ji.
G. Vasiliauskaitė nurodė, kad siūlymų, kurių pateikimas tarybai kol kas atidėtas, tikslas – reguliuoti transporto priemonių srautus dažno gyventojų susibūrimo vietose, skatinti rinktis alternatyvius transporto būdus, gerinti gyvenamosios aplinkos kokybę, mažinant taršą, geriau valdyti transporto srautus.
„Pokyčiai iš esmės nukreipti į tris aspektus: kainų peržiūrėjimą, rinkliavos zonų ribų keitimą ir laiko, kuomet taikomas mokestis už stovėjimą, koregavimą. Jei siūlymai būtų patvirtinti, mėlynosios zonos ribos sumažėtų, o mokestis joje būtų taikomas visą parą, raudonosios zonos ribos būtų išplėstos, joje rinkliavos taikymo laikas nesikeistų, taip pat koreguotųsi geltonosios ir žaliosios zonų ribos, bet mokestis jose būtų taikomas tik darbo dienomis. Bendra apmokestinta miesto teritorija nesikeistų, taip pat išnyktų rinkliavos dydžio netolygumai, kai, pavyzdžiui, vienoje gatvės pusėje yra mėlynoji zona, o kitoje – geltonoji. Brangiausioje – mėlynojoje – zonoje rinkliavos dydis būtų toks pat, koks jau kurį laiką taikomas Rygoje“, – Eltai sakė ji.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė teisme siekia gauti tarp A. Tumėno ir Gynėjų gatvių einantį kelią
Vilniaus miesto savivaldybė teisme siekia gauti tarp A. Tumėno gatvės 4 ir Gynėjų gatvės 14 einantį pagalbinį kelią. ...
-
Svarstoma kitąmet Vilniuje pradėti Veiklių senjorų programą5
Vilniaus miesto savivaldybės taryba svarsto apie galimybę kitąmet sostinėje pradėti Veiklių senjorų programą, skirtą didinti vyresnio amžiaus gyventojų užimtumą, skatinti verslumą bei didinti įsitraukimą į kultūrinį bei kūrybinį gyvenimą....
-
Nuo vasario 1 d. keičiasi „Vilniaus vandenų“ kai kurių paslaugų kainų tarifai
Nuo 2025 m. vasario 1 d. Vilniaus miesto ir rajono, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų butų gyventojams didės geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos, praneša Vilniaus vandenys. ...
-
Vilnius traukia investuotojus: kaip suderinti plėtrą ir mažinti biurokratiją?1
Vilnius – sparčiausiai augantis Baltijos regiono miestas, kuriame pernai buvo išduota daugiausia, net 12 proc., visų statybos leidimų, kai tuo tarpu Kaune – 7 proc., Klaipėdoje – 2 proc. Visuomenėje vyksta diskusijos, kad Vilniuje...
-
Vilniaus svečius pasitinka nauji riboženkliai su svarbia žinute1
Besidžiaugdamas prestižiniu Europos Komisijos titulu „Vilnius – Europos žalioji sostinė 2025“, miestas atnaujina savo riboženklius. Kaskart įvažiuodami į sostinę svečiai ir grįžusieji namo vietiniai išvys šalia miest...
-
Šventiškai pasipuošusiems verslams ir įstaigoms Vilnius padėkojo choro kalėdinėmis dainomis
Prieš šventes kitų metų Europos Kalėdų sostinės titulą iškovojęs Vilnius nepraleido progos padėkoti verslams ir įstaigoms, mieste kuriantiems ypatingą Kalėdų atmosferą. Išskirtinai pasipuošusias ar šventin...
-
Sostinė ruošiasi paleisti viešąjį vandens transportą: kas naujo?
Nuo 2025-ųjų metų vasaros Vilniuje planuojant pradėti visuomeninę laivybą Nerimi, sostinės taryba pritarė specialiojo upės prieplaukų plėtros plano parengimui. ...
-
Savivaldybės planai populiariame Vilniaus rajone sukėlė pyktį: kiek kainuos gyventojams2
Vilniaus savivaldybė siekia išsaugoti paveldu laikomą Šnipiškių medinę architektūrą. Ateityje čia, esą, turėtų kurtis verslai, kavinės, toliau kilti mediniai pastatai. Tačiau plėtotojai tokią miesto valdžios viziją peikia. ...
-
Prieššventinių dienų košmaras: pareigūnai įspėja – net nebandykite to daryti13
Paskutinių prieššventinių dienų chaosas. Sausakimšos parduotuvės. Įstaigose skubama greičiau sutvarkyti metinius popierius ir kuo anksčiau sprukti. Gatvėse – spūstys ir policijos reidai. Policija jau dabar dirba sustiprinę ...
-
Pokyčiai Vilniuje šventinę savaitę: Naujųjų metų naktį dalyje gatvių eismas bus uždarytas
Sostinės eismo valdymo ir organizavimo įmonė JUDU šventiniu laikotarpiu rekomenduoja keliones planuoti pėsčiomis ar viešuoju transportu. Taip pat primena, kad Naujųjų naktį Vilniuje bus taikomi automobilių eismo ribojimai, tačiau gyvent...