- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniuje užsimota padvigubinti rinkliavas už stovėjimo vietas, praneša LNK.
Plačiau apie tai papasakojo Judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius.
– Kodėl nusprendėte dvigubinti kainas? Dabar yra 2,5 euro už valandą, o bus 5 eurai.
– Pirmiausiai todėl, kad reikia valdyti tą užimtumą, ypatingai ten, kur vyksta dažnos gyventojų susibūrimo vietos, miesto centrinėje dalyje. Skatiname keliauti alternatyviais būdais, mažinti taršą. Geriname gyvenimo kokybę. Siekiame valdyti transporto srautus mieste, kurie iš esmės gana intensyvūs ir dideli.
– Ar siekiate sumažinti automobilių kiekį čia, kad mažiau važinėtų?
– 2018 m. miesto taryba patvirtino darnaus judumo planą, kuriame yra keliamas tikslas, kad 2023 m. kelionės automobiliais, viešuoju transportu bei pėsčiomis sudarytų lygias dalis. Šiai dienai keliones automobiliu renkasi kas antras vilnietis. Tai yra 50 proc. Didelis transporto priemonių kiekis gatvėse reikalauja ir didelio vietų skaičiaus. Miestas neturi tiek aikštelių, kad užtektų kiekvienam. Gyventojai nerasdami vietų suka ratus, teršia gamtą bei kelia spūstis. Šiomis priemonėmis kontroliuojame aikštelių užimtumą ir skatiname rinktis kitus būdus keliauti.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar pastebite kažkokį proveržį nuo 2018 m.? Ar daugiau žmonių renkasi dviračius, viešąjį transportą?
– Pastebimas keliavimo dviračiais bei pėsčiomis proveržis. Tačiau kelionės automobiliu sumažėja tik per 1 proc. Pokyčio labai didelio nebuvo.
Žmogus bando išgyventi, atvažiuoja ne todėl, kad jis būtinai nori atvažiuoti, o todėl, kad turi kitų poreikių.
– Kur keliaus pinigai?
– Rinkliava keliaus į miesto biudžetą, iš kurio daug skiriama tiek infrastruktūros kūrimui, tiek viešajam transportui. Nuo kitų metų vasaros atkeliauja nauji troleibusai į Vilnių. Pati rinkliava nėra tam, kad surinktume kuo daugiau pinigų biudžetui. Rinkliava labiau skirti valdyti užimtumą. Tai valdymo priemonė, o ne lėšų surinkimo.
Mintimis apie brangstančias automobilių stovėjimo aikštelės pasidalijo ir vilniečiai.
„Toks jausmas, kad visi, kurie dabar turi elektrinius automobilius, mokės dvigubai“, – sakė vilnietė.
„Man atrodo, kad tai yra labai neracionalu. Žmogus bando išgyventi, atvažiuoja ne todėl, kad jis būtinai nori atvažiuoti, o todėl, kad turi kitų poreikių. Mes nekalbame dabar apie tai, kiek brangiausia automobilio pastatymo zona kainuoja Rygoje. Mes gyvename savo šalyje, savo aplinkoje su savais uždarbiais. Daugelio žmonių pajamos labai kuklios. Mes nekalbame apie žmones, kurie užima labai aukštas pareigas. Žmonėms reikia atvažiuoti pas odontologą, pas kažkokį kitą gydytoją“, – sakė senjoras.
„Galbūt miestas nusipelnė išvengti didesnio automobilių kiekio senamiestyje. Miestas reikalauja, kad žmonės į senamiestį atvyktų ne su automobilių, o pėsčiomis“, – kalbėjo vaikinas.
„Kuo toliau, tuo labiau automobilių stovėjimo aikštelės brangsta, o automobilių nemažėja. Labai sudėtinga, kai turi pasistatyti mašiną centre su tokiu eismu. Tikėtina, kad tai sumažins automobilių kiekį“, – teigė moteris.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė teisme siekia gauti tarp A. Tumėno ir Gynėjų gatvių einantį kelią
Vilniaus miesto savivaldybė teisme siekia gauti tarp A. Tumėno gatvės 4 ir Gynėjų gatvės 14 einantį pagalbinį kelią. ...
-
Svarstoma kitąmet Vilniuje pradėti Veiklių senjorų programą5
Vilniaus miesto savivaldybės taryba svarsto apie galimybę kitąmet sostinėje pradėti Veiklių senjorų programą, skirtą didinti vyresnio amžiaus gyventojų užimtumą, skatinti verslumą bei didinti įsitraukimą į kultūrinį bei kūrybinį gyvenimą....
-
Nuo vasario 1 d. keičiasi „Vilniaus vandenų“ kai kurių paslaugų kainų tarifai
Nuo 2025 m. vasario 1 d. Vilniaus miesto ir rajono, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų butų gyventojams didės geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos, praneša Vilniaus vandenys. ...
-
Vilnius traukia investuotojus: kaip suderinti plėtrą ir mažinti biurokratiją?1
Vilnius – sparčiausiai augantis Baltijos regiono miestas, kuriame pernai buvo išduota daugiausia, net 12 proc., visų statybos leidimų, kai tuo tarpu Kaune – 7 proc., Klaipėdoje – 2 proc. Visuomenėje vyksta diskusijos, kad Vilniuje...
-
Vilniaus svečius pasitinka nauji riboženkliai su svarbia žinute1
Besidžiaugdamas prestižiniu Europos Komisijos titulu „Vilnius – Europos žalioji sostinė 2025“, miestas atnaujina savo riboženklius. Kaskart įvažiuodami į sostinę svečiai ir grįžusieji namo vietiniai išvys šalia miest...
-
Šventiškai pasipuošusiems verslams ir įstaigoms Vilnius padėkojo choro kalėdinėmis dainomis
Prieš šventes kitų metų Europos Kalėdų sostinės titulą iškovojęs Vilnius nepraleido progos padėkoti verslams ir įstaigoms, mieste kuriantiems ypatingą Kalėdų atmosferą. Išskirtinai pasipuošusias ar šventin...
-
Sostinė ruošiasi paleisti viešąjį vandens transportą: kas naujo?
Nuo 2025-ųjų metų vasaros Vilniuje planuojant pradėti visuomeninę laivybą Nerimi, sostinės taryba pritarė specialiojo upės prieplaukų plėtros plano parengimui. ...
-
Savivaldybės planai populiariame Vilniaus rajone sukėlė pyktį: kiek kainuos gyventojams2
Vilniaus savivaldybė siekia išsaugoti paveldu laikomą Šnipiškių medinę architektūrą. Ateityje čia, esą, turėtų kurtis verslai, kavinės, toliau kilti mediniai pastatai. Tačiau plėtotojai tokią miesto valdžios viziją peikia. ...
-
Prieššventinių dienų košmaras: pareigūnai įspėja – net nebandykite to daryti13
Paskutinių prieššventinių dienų chaosas. Sausakimšos parduotuvės. Įstaigose skubama greičiau sutvarkyti metinius popierius ir kuo anksčiau sprukti. Gatvėse – spūstys ir policijos reidai. Policija jau dabar dirba sustiprinę ...
-
Pokyčiai Vilniuje šventinę savaitę: Naujųjų metų naktį dalyje gatvių eismas bus uždarytas
Sostinės eismo valdymo ir organizavimo įmonė JUDU šventiniu laikotarpiu rekomenduoja keliones planuoti pėsčiomis ar viešuoju transportu. Taip pat primena, kad Naujųjų naktį Vilniuje bus taikomi automobilių eismo ribojimai, tačiau gyvent...