- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Neseniai rašėme apie tai, kaip elektromobiliai "Tesla" atkeliauja į Lietuvą ir kokie juos eksploatuojančių žmonių atsiliepimai. Vienas ankstesnio straipsnio herojų – verslininkas Tomas Jančys, tuomet elektromobiliu važinėjęs vos pora savaičių, sutiko apibendrinti mėnesio potyrius eksploatuojant "Tesla Model S".
0 eurų energijai
Per mėnesį T.Jančys savuoju elektromobiliu nuriedėjo 3 480 km. Atstumui įveikti sunaudota 845 kWh elektros energijos. "Iš pradžių kWh terminas erzino skaičiuojant elektromobilio ekonomiškumą ar energijos sąnaudas, tačiau vėliau pripratau ir dabar toks skaičiavimas pasidarė daug aiškesnis, nei skaičiuoti sunaudotus degalų litrus", – pasakojo T.Jančys.
Dabar vidutinė elektros kaina siekia apie 13 euro centų. Lengva suskaičiuoti, kad įveikti beveik 3,5 tūkst. km verslininkui kainavo apie 110 eurų. Jeigu būtų pasirinktas dyzelinis automobilis, kurio vidutinės degalų sąnaudos 100 km – 6 l dyzelino, tai išlaidos degalams siektų apie 210 eurų. Važinėjantiems benzinu varomu automobiliu prie šios sumos reikėtų pridėti dar keliolika eurų. "Vis dėlto reikėtų atkreipti dėmesį, kad visą mano paminėtą energiją galima gauti nemokamai elektromobilių įkrovimo aikštelėse", – atkreipė dėmesį pašnekovas. Taigi išlaidas automobilio eksploatacijai galima dar labiau sumažinti.
Vilniaus centre daug laiko praleidžiantis verslininkas sakė, kad važinėjimas elektromobiliu padeda sutaupyti ir smulkių išlaidų. Elektromobilius leidžiama nemokamai statyti visame mieste, jiems pritaikytos ir tam tikros Kelių eismo taisyklių (KET) išimtys – leidžiama važiuoti viešojo transporto juostomis. "Žmogui skaičiuojančiam laiką, tai labai svarbi detalė", – pasakojo T.Jančys.
Elektrinė kasdienybė
Dažniausiai pašnekovas elektromobilio akumuliatorius įkrauna savoje įmonėje, kur turi 22 kW elektros energijos šaltinį. Įkraunant iš šio elektros lizdo, akumuliatoriai 100 proc. užpildomi per 4 val.
"Namuose įrengtas paprastas trifazis, kurio galia 11 kW. Taigi automobilis įkraunamas per 8 val. Grįžęs po darbų elektromobilį kaip kokį telefoną įjungiu į elektros tinklą, o ryte jo baterijos jau būna įkrautos. Belieka važiuoti ir tuo mėgautis", – kalbėjo "Teslos" savininkas. Jis neneigė, kad turimos įvairios galimybės įkrauti automobilio energijos elementus leidžia mėgautis šios transporto priemonės teikiamais pranašumais – tyliu važiavimu, dėmesiu eisme, puikiu pagreičiu. Kasdien stebėtis, pasak T.Jančio, priverčia ir technologijos, įmontuotos į elektrinį automobilį, – aplikacija, su kuria galima valdyti automobilį nuotoliniu būdu, autonominio vairavimo funkcija ir dar daug kitų.
Kalbėdamas apie elektromobilio įkrovimą, T.Jančys atkreipė dėmesį, kad kasdien važinėjant "Teslos" nerekomenduojama įkrauti 100 proc. "Yra specialus "Daily" režimas, kuris leidžia įkrauti elementus 80 proc. Pats asmeniškai važinėju iki 60–80 proc. įkrauta baterija. To pakanka, kad elektromobilį reikėtų įkrauti tik kas dvi dienas, o nuvažiuojamas atstumas, priklausomai nuo to, kiek daug tenka akceleruoti, siekia 200–250 km", – apie kasdienybę su "Tesla Model S" aiškino pašnekovas.
Labiausiai elektromobilio energijos rezervuarus tuština greitis. Kuo jis didesnis, tuo greičiau reikės ieškoti elektros šaltinio. Vienas iš nemaloniausių ir purviniausių "Teslos", kaip ir bet kurio kito elektromobilio eksploatavimo dalykų, – purvas. "Esant šlapiam sezonui, aplink automobilį telkšo balos arba plytelės būna tiesiog purvinos, nuo jų išsitepa laidas, taigi jo įsidėjimo į bagažinę procesas tampa ne itin malonus. Įsivaizduokite, kai tokį darbą reikia atlikti žaviai damai ar kostiumuotam, į susitikimą skubančiam verslininkui", – pastebėjimais dalijosi T.Jančys.
Kelionė – eksperimentas
Viena didžiausių kritikos strėlių tenkanti elektromobiliams – vienu įkrovimu įveikiamas atstumas. "Kauno dienos" pašnekovui savąja "Tesla" teko įveikti atstumą iš Vilniaus į Rygą. Iš viso apie 300 km. "Kelionė, ko gero, pasikeitė tik tuo, kad vietoj įprastos degalinės, kurioje sustodavau kavos ir sumuštinio, teko rinktis vieną iš Panevėžio prekybos centrų, kuriame yra įrengta 22 kW įkrovimo stotelė, nors atstumą iki Rygos būčiau įveikęs ir vienu ypu. Vis dėlto pirmą kartą nesiryžau eksperimentuoti", – pasakojo T.Jančys. Dar būdamas Panevėžyje vyras pasidomėjo, kur savo elektromobilį galės įkrauti kaimyninėje šalyje.
Latvijos elektros energijos operatorius "Latenergo" savo internetiniame puslapyje skelbia apie jų įrengtas nemokamas įkrovimo stoteles, net ir viešbutis buvo pasirinktas pagal tai, ar yra jame elektromobilio įkrovimo stotelė, ar ne.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina2
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...