„Tesla“: kol kas tik patogus miesto automobilis

Neseniai rašėme apie tai, kaip elektromobiliai "Tesla" atkeliauja į Lietuvą ir kokie juos eksploatuojančių žmonių atsiliepimai. Vienas ankstesnio straipsnio herojų – verslininkas Tomas Jančys, tuomet elektromobiliu važinėjęs vos pora savaičių, sutiko apibendrinti mėnesio potyrius eksploatuojant "Tesla Model S".

0 eurų energijai

Per mėnesį T.Jančys savuoju elektromobiliu nuriedėjo 3 480 km. Atstumui įveikti sunaudota 845 kWh elektros energijos. "Iš pradžių kWh terminas erzino skaičiuojant elektromobilio ekonomiškumą ar energijos sąnaudas, tačiau vėliau pripratau ir dabar toks skaičiavimas pasidarė daug aiškesnis, nei skaičiuoti sunaudotus degalų litrus", – pasakojo T.Jančys.

Dabar vidutinė elektros kaina siekia apie 13 euro centų. Lengva suskaičiuoti, kad įveikti beveik 3,5 tūkst. km verslininkui kainavo apie 110 eurų. Jeigu būtų pasirinktas dyzelinis automobilis, kurio vidutinės degalų sąnaudos 100 km – 6 l dyzelino, tai išlaidos degalams siektų apie 210 eurų. Važinėjantiems benzinu varomu automobiliu prie šios sumos reikėtų pridėti dar keliolika eurų. "Vis dėlto reikėtų atkreipti dėmesį, kad visą mano paminėtą energiją galima gauti nemokamai elektromobilių įkrovimo aikštelėse", – atkreipė dėmesį pašnekovas. Taigi išlaidas automobilio eksploatacijai galima dar labiau sumažinti.

Vilniaus centre daug laiko praleidžiantis verslininkas sakė, kad važinėjimas elektromobiliu padeda sutaupyti ir smulkių išlaidų. Elektromobilius leidžiama nemokamai statyti visame mieste, jiems pritaikytos ir tam tikros Kelių eismo taisyklių (KET) išimtys – leidžiama važiuoti viešojo transporto juostomis. "Žmogui skaičiuojančiam laiką, tai labai svarbi detalė", – pasakojo T.Jančys.

Elektrinė kasdienybė

Dažniausiai pašnekovas elektromobilio akumuliatorius įkrauna savoje įmonėje, kur turi 22 kW elektros energijos šaltinį. Įkraunant iš šio elektros lizdo, akumuliatoriai 100 proc. užpildomi per 4 val.

"Namuose įrengtas paprastas trifazis, kurio galia 11 kW. Taigi automobilis įkraunamas per 8 val. Grįžęs po darbų elektromobilį kaip kokį telefoną įjungiu į elektros tinklą, o ryte jo baterijos jau būna įkrautos. Belieka važiuoti ir tuo mėgautis", – kalbėjo "Teslos" savininkas. Jis neneigė, kad turimos įvairios galimybės įkrauti automobilio energijos elementus leidžia mėgautis šios transporto priemonės teikiamais pranašumais – tyliu važiavimu, dėmesiu eisme, puikiu pagreičiu. Kasdien stebėtis, pasak T.Jančio, priverčia ir technologijos, įmontuotos į elektrinį automobilį, – aplikacija, su kuria galima valdyti automobilį nuotoliniu būdu, autonominio vairavimo funkcija ir dar daug kitų.

Kalbėdamas apie elektromobilio įkrovimą, T.Jančys atkreipė dėmesį, kad kasdien važinėjant "Teslos" nerekomenduojama įkrauti 100 proc. "Yra specialus "Daily" režimas, kuris leidžia įkrauti elementus 80 proc. Pats asmeniškai važinėju iki 60–80 proc. įkrauta baterija. To pakanka, kad elektromobilį reikėtų įkrauti tik kas dvi dienas, o nuvažiuojamas atstumas, priklausomai nuo to, kiek daug tenka akceleruoti, siekia 200–250 km", – apie kasdienybę su "Tesla Model S" aiškino pašnekovas.

Labiausiai elektromobilio energijos rezervuarus tuština greitis. Kuo jis didesnis, tuo greičiau reikės ieškoti elektros šaltinio. Vienas iš nemaloniausių ir purviniausių "Teslos", kaip ir bet kurio kito elektromobilio eksploatavimo dalykų, – purvas. "Esant šlapiam sezonui, aplink automobilį telkšo balos arba plytelės būna tiesiog purvinos, nuo jų išsitepa laidas, taigi jo įsidėjimo į bagažinę procesas tampa ne itin malonus. Įsivaizduokite, kai tokį darbą reikia atlikti žaviai damai ar kostiumuotam, į susitikimą skubančiam verslininkui", – pastebėjimais dalijosi T.Jančys.

Kelionė – eksperimentas

Viena didžiausių kritikos strėlių tenkanti elektromobiliams – vienu įkrovimu įveikiamas atstumas. "Kauno dienos" pašnekovui savąja "Tesla" teko įveikti atstumą iš Vilniaus į Rygą. Iš viso apie 300 km. "Kelionė, ko gero, pasikeitė tik tuo, kad vietoj įprastos degalinės, kurioje sustodavau kavos ir sumuštinio, teko rinktis vieną iš Panevėžio prekybos centrų, kuriame yra įrengta 22 kW įkrovimo stotelė, nors atstumą iki Rygos būčiau įveikęs ir vienu ypu. Vis dėlto pirmą kartą nesiryžau eksperimentuoti", – pasakojo T.Jančys. Dar būdamas Panevėžyje vyras pasidomėjo, kur savo elektromobilį galės įkrauti kaimyninėje šalyje.

Latvijos elektros energijos operatorius "Latenergo" savo internetiniame puslapyje skelbia apie jų įrengtas nemokamas įkrovimo stoteles, net ir viešbutis buvo pasirinktas pagal tai, ar yra jame elektromobilio įkrovimo stotelė, ar ne.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

sudukas

sudukas portretas
o ne žmogus tu, jei tau nuolat reik valgyt.

Šudas

Šudas portretas
o ne automobilis jei tas baterijas reikia nuolatos krauti.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių