Rekordiniai „GenH2“ kilometrai Pereiti į pagrindinį turinį

Rekordiniai „GenH2“ kilometrai

2023-10-07 11:00
DMN, BNS inf.

„Mercedes-Benz“ prototipas „GenH2“ pasiekė naują rekordą: skystu vandeniliu varomas sunkvežimis, nepapildydamas degalų atsargų, nuvažiavo 1 047 km.

Technologija: „GenH2“, nuvažiavęs 1 047 km, neišmetė į aplinką nė gramo CO2 teršalų.
Technologija: „GenH2“, nuvažiavęs 1 047 km, neišmetė į aplinką nė gramo CO2 teršalų. / daimlertruck.com nuotr.

Teršalų – nė gramo

Pilnai pakrautas ir 40 tonų sveriantis vilkikas iš „Mercedes-Benz“ klientų aptarnavimo stoties pietryčių Vokietijoje bendro naudojimo keliais įveikė 1 047 km ir finišavo šalies sostinėje Berlyne.

Elektrinis sunkvežimis važiavo užantspauduotais degalų bakais ir stebimas nepriklausomų „TÜV Rheinland“ specialistų. Visą kelią vilkikas neišmetė į aplinką nė gramo CO2 teršalų.

Ankstesnis rekordas – 870 km – priklausė JAV gamintojo „Hyzon Motors“ sunkvežimiui, o absoliutaus pasiekimo – 1 360 km – autorius nuo 2021-ųjų yra lengvasis „Toyota Mirai“.

Dvi problemos

„Visiems laikams keičiasi transporto industrija. Naujos technologijos tampa šio sektoriaus tvarumo ir inovatyvumo garantu. Kad tai įvyktų, reikėjo sujungti akumuliatorinę elektrinę pavarą su vandenilio kuro elementų technologija. Lieka tik dvi spręstinos problemos: žalios energijos infrastruktūra ir konkurencingos, su įprastiniais automobiliais lygintinos, kainos“, – sakė „Mercedes-Benz Trucks“ vystymo vadovas Raineris Muelleris-Finkeldei.

Vandenilis pigesnis nei dyzelinas ir jo kainą mažiau lemia geopolitiniai faktoriai.

Du keturiasdešimties kilogramų talpos „GenH2“ sunkvežimio degalų bakai buvo užpildyti vandeniliu, išgautu iš biometano. Vandenilis bakuose saugomas suskystintas, minus 253 laipsnių temperatūros. „Daimler Truck“ specialistų nuomone, tokio vandenilio eksploatavimas perspektyvesnis nei jis būtų dujų būklės.

Vienas didžiausių sunkvežimių gamintojų pasaulyje „Daimler Truck“ yra įsipareigojęs, kad 2039 m. JAV, Europai ir Japonijai siūlomi nauji sunkvežimiai turės būti CO2 neutralūs.

Vandenilio koziriai

Kuro elementų technologijos leidžia didinti sunkiojo transporto autonomiją, nes vandenilio pildymo stotys galės būti tose pačiose patalpose ir šalia tų pačių siurblių, kuriais pildomi dyzeliniai ar benzininiai automobiliai.

Vandenilis daugiau nei dvigubai energetiškai tankesnis už iškastinį kurą, todėl transporto priemonės gali būti su mažesniais ir lengvesniais degalų bakais. Kuro elementų baterijos taip pat lengvesnės nei tradiciniai elektromobilių akumuliatoriai, o galimas vežti svoris yra vienas iš svarbiausių ilgų nuotolių transporto rodiklių.

Be to, vandenilis – pigesnis nei dyzelinas ir jo kainą mažiau lemia geopolitiniai faktoriai, jo resursai, naudojant atsinaujinančią elektros energiją – neišsenkantys.

„Daimler Truck“ įsipareigoja plačiai diegti vandenilio technologijas ir sieks bendradarbiauti su vyriausybėmis ir kitomis sunkvežimių kompanijomis statant vandenilio pildymo stotis bei stengiantis išgauti jį tvariais ir ekologiškais būdais.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų