- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) įpareigojo „Regitros“ Telšių filialą įregistruoti pareiškėjo automobilį transporto priemonę kelių transporto priemonių registre po vairo mechanizmo perkėlimo į kairę pusę.
Įvertinusi pareiškėjo nurodytus patirtus išgyvenimus, nepatogumus, kuriuos jis patyrė dėl atsakovo veiksmų, teisėjų kolegija nutarė pareiškėjui priteisti jo prašomą 500 eurų neturtinės žalos atlyginimą.
LVAT išnagrinėjo asmens skundą dėl „Regitros“ Telšių filialo atsisakymo registruoti transporto priemonę dėl to, jog nebuvo pateikta techninės ekspertizės pažyma dėl transporto priemonės perdirbimo (vairo perkėlimo). Teismas iš dalies patenkino pareiškėjo apeliacinį skundą bei išsprendė neturtinės žalos atlyginimo klausimą.
Kaip pranešė teismas, ginčas buvo kilęs dėl to, ar pagrįstai pareiškėjo norimą užregistruoti transporto priemonę buvo atsisakyta registruoti dėl to, jog nebuvo pateikta techninės ekspertizės pažyma, nustačius, kad prašoma įregistruoti transporto priemonė buvo perdirbta perstatant jos vairo mechanizmą iš dešinės pusės į kairę.
Pareiškėjas kreipėsi į „Regitros“ Telšių filialą su prašymu įregistruoti automobilį, kartu su prašymu pateikdamas šios transporto priemonės registracijos liudijimą, išduotą Latvijoje, ir transporto priemonės techninių bandymų atlikimo pažymėjimą bei transporto priemonės identifikavimo dokumentą, išduotus Lenkijoje.
LVAT teisėjų kolegija, vertindama Latvijoje pareiškėjo automobiliui išduotą registracijos dokumentą, teigia, kad vadovavosi Europos tarybos direktyvos dėl transporto priemonių registracijos dokumentų nuostatomis, ir, atsižvelgdama į tai, jog Latvijoje išduotas transporto priemonės registracijos liudijimas iš esmės atitiko direktyvoje nustatytą modelį, pareiškėjo automobiliui Latvijoje išduotą liudijimą vertino kaip atitinkantį Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų registravimo taisyklių 44.2.1 papunktyje nurodytą transporto priemonės kilmės dokumentą – EEE šalyse išduotą transporto priemonės registracijos liudijimą.
LVAT teisėjų kolegija taip pat pažymėjo, kad pareiškėjo automobilis buvo perdirbtas dar prieš Latvijos išduoto transporto priemonės registracijos liudijimo išdavimą, ir sistemiškai išaiškinusi Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų registravimo taisyklių nuostatas konstatavo, jog tokiu atveju registruojant transporto priemonę Lietuvoje pareiga pateikti transporto priemonės patvirtinimą ar perdirbimą patvirtinantį dokumentą – techninės ekspertizės pažymėjimą – pareiškėjui nekilo.
Atsižvelgęs į tai, apeliacinės instancijos teismas sprendė, jog tiek atsakovas, tiek pirmosios instancijos teismas nepagrįstai įvertino, kad transporto priemonė Lietuvoje galėtų būti registruojama atlikus transporto priemonės techninę ekspertizę ir kartu su kitais dokumentais pateiktus techninės ekspertizės atlikimą patvirtinantį dokumentą. Dėl to LVAT pirmosios instancijos teismo sprendimą panaikino ir pareiškėjo skundą tenkino iš dalies.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“6
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...
-
Rinkos naujokai: ar galima pasitikėti?6
Vos per dvejus trejus metus Europos automobilių rinkoje atsirado daugybė naujų, negirdėtų gamintojų iš Azijos. Šio regiono atstovai moka nustebinti techninėmis savo gaminių charakteristikomis, technologijomis ir santykinai maža kaina. O ...
-
Nedidelė rida: vilionės ir grėsmės3
Skelbimų portaluose galima rasti šimtus automobilių su nedidele rida už mažesnę nei rinkos kainą. Automobilių rinkos ekspertai pataria neskubėti įsigyti tokios transporto priemonės, nes už ridos gali slėptis tikrosios patrauklios kainos prie...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Lietuvių lyderė – „Toyota“, lenkus sužavėjo „Porsche“2
Per balandžio mėnesį Lietuvos naujų automobilių parkas ūgtelėjo 15,2 proc., o kaimynus lenkus stebina neįprastos tendencijos rinkoje. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...