- „Kauno dienos“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motociklai.
Dėmesio nestokoja
Prie šio fenomeno prisideda tiek regione auganti pirmaujančių prekių ženklų keturračių pasiūla, tiek ir sėkmingi Lietuvos sportininkų pasirodymai.
Reikšmingiausias jų – šių metų Dakaro ralyje, kuriame keturračius tramdę Laisvydas Kancius ir Antanas Kanopkinas pateko tarp geriausiųjų pasaulyje: užėmė atitinkamai ketvirtą ir penktą vietas.
„CFMoto“ keturračių importuotojos, bendrovės „Motorider“ pardavimo vadybininkas Adomas Gančierius sakė, kad šios susisiekimo priemonės populiarumas nuosekliai auga ne vienus metus. Lietuvių dėmesys šiai transporto rūšiai ėmė didėti dar prieš pandemiją, o papildomą impulsą suteikė galimybes pramogauti smarkiai apribojęs karantinas.
Be to, mūsų šalyje vyksta ne vienas šiai transporto rūšiai skirtas sporto renginys.
„Svarbu ir tai, kad, išbandę keturračius, žmonės įsitikina, jog juos valdyti nesudėtinga. Be to, Lietuvoje apstu gražių vietų, kur keturračiais galima ir saugiau pakeliauti, laikantis visų taisyklių, taip pat yra trasų ar sunkiau išvažiuojamų kelių, kur galima išbandyti sportinius keturračius“, – teigė A. Gančierius.
Mūsų šalyje, kaip ir visoje Europoje, populiariausi yra „CFMoto“ gaminiai – iš dešimties parduotų naujų šio tipo transporto priemonių kone devynios yra pažymėtos būtent šiuo Kinijos gamintojo ženkleliu.
Šios markės sportiniu keturračiu šiemet sėkmingai Dakaro ralyje varžėsi ir A. Kanopkinas.
Prieš 35 metus įkurta bendrovė „CFMoto“ žinoma kaip keturračių, tradicinių motociklų, jų variklių ir net jachtų gamintoja, o šių metų rugsėjį ketina pagaminti jau milijoninį keturratį. „CFMoto“ įkūrė bendrą įmonę drauge su žinomu motociklų gamintoju iš Austrijos – KTM, o pernai sudarė analogišką partnerystę ir su „Yamaha“.
Rinka: naujų „CForce“, tinkamų ne vien pramogoms, galima įsigyti ir Lietuvoje. / Gamintojo nuotr.
Rinkoje – atnaujinti „CForce“
Šiemet „CFMoto“ pristatė naujus keturračių serijos „CForce“ modelius. Juos jau galima įsigyti ir Lietuvoje.
Anot A. Gančieriaus, į akis krenta modernizuotas „CForce 850“ ir „CForce 1000“ modelių dizainas – atnaujinta daugiau nei 70 proc. jų komponentų.
Patobulinus keturračių plieninį rėmą, inžinieriams pavyko iki 27 kg („CForce 850“ versija) ir 30 kg („CForce 1000 versija“) sumažinti jų svorį. Dabar jis – atitinkamai 430 ir 437 kg. Be to, naujas rėmas leido tobulai subalansuoti svorio paskirstymą tarp ašių 50:50, tai užtikrina didesnį stabilumą vairuojant kalvotose vietovėse ar įveikiant posūkius. Dėl patobulintos konstrukcijos privažiavimo prie kliūties kampas padidėjo nuo 80 iki 90 laipsnių.
Didžiulis dėmesys skirtas stabdžių sistemos modernizavimui. Naujuosiuose modeliuose montuojami perforuoti stabdžių diskai užtikrina efektyvesnį stabdymą ir kelia mažiau triukšmo. Elektroninis variklio kalnų stabdis padeda saugiai leistis sudėtingose nuokalnėse.
Išaugo ir naujųjų modelių pajėgumas. Dabar „CForce 850“ pasižymi 52,5 kW galia vietoje buvusių 45 kW ir 70 Nm sukimo momentu (anksčiau buvo 64 Nm). Galingesnė „CForce 1000“ versija pasiekė 63 kW galią (anksčiau buvo 55 kW) ir 85 Nm sukimo momentą (vietoje 71 Nm).
Pakoreguota pagrindinė aušinimo sistema: sumontuotas didesnis radiatorius ir galingesnis ventiliatorius, tačiau jų triukšmo lygis nepakito.
Praverčia ir ūkyje
Pašnekovo teigimu, gali susidaryti įspūdis, kad keturračiai labiau tinka ekstremalių pramogų ar sporto iššūkių ieškantiems žmonėms, tačiau jie gali padėti spręsti konkrečius uždavinius ir būti puikia mobilumo priemone esant labai sudėtingoms sąlygoms.
Tarp „CFMoto“ verslo partnerių – austrų KTM, japonų „Yamaha“.
Anot A. Gančieriaus, Lietuvoje keturračius žmonės perka ne tik sportui ir pramogai, bet ir įvairiems darbams, tarp jų – valyti siegui, gabenti malkoms priekaboje.
Keturračiai taip pat vertinami kaip patikimos transporto priemonės sunkiai išvažiuojamose vietovėse. Dėl to juos dažnai renkasi įvairių tarnybų pareigūnai.
Atnaujinti „CForce“ serijos modeliai pasižymi tiek didesniu pravažumu dėl visų varomųjų ratų sistemos ir 305 mm siekiančios prošvaisos, tiek darbo savybėmis. Jais galima tempti iki 820 kg sveriančias priekabas arba pervežti krovinius iki 300 kg.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žinia vairuotojams: tam tikrais atvejais eismo įvykio kaltininką nustatytų draudikai
Seimas svarstys Vidaus reikalų ministrės parlamentarės Agnės Bilotaitės siūlymą supaprastinti eismo įvykių įforminimą, kuriuose nežuvo ir nebuvo sužeistas žmogus, o vairuotojai nesutaria dėl įvykio aplinkybių. ...
-
Ekologiška judumo priemonė – lyg tiksinti bomba2
Rugsėjį Kaune ir Vilniuje vienas po kito nuvilnijo didelių nuostolių padarę gaisrai, kuriuos sukėlė sprogusios paspirtukų baterijos. Prieš tai panašių atvejų fiksuota mažesniuose šalies miesteliuose. Kaip išvengti vis da...
-
„Volkswagen“ sutiko automobilių savininkams Austrijoje išmokėti 23 mln. eurų kompensacijų
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ pasiekė 23 mln. eurų vertės neteisminį susitarimą su jos automobilių savininkais Austrijoje, nukentėjusiais nuo „dyzelgeito“ skandalo, trečiadienį pranešė Austrij...
-
Vilniuje – vandalų išpuolis: atšauktas autonominio autobuso testavimas4
Trečiadienį Vilniuje turėjęs vykti autonominio autobuso testavimas buvo atšauktas dėl vandalų išpuolio, praneša „Judu“. ...
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka8
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto6
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...