- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors draudimas naudotis mobiliuoju telefonu be laisvų rankų įrangos vairuojant įsigaliojo jau prieš 12 metų, iki šiol didelė dalis vairuotojų nepaiso šio reikalavimo. Pusė šalies vairuotojų (50,3 proc.) kelyje kalba telefonu be tam pritaikytos įrangos, o kas dešimtas (10,4 proc.) sėdęs prie vairo šią kelių eismo taisyklę pažeidžia beveik kiekvieną kartą važiuodamas. Šiuos duomenis atskleidė didžiausios šalies ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ vykdyta vairuotojų apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei 9 tūkst. vairuotojų.
„Naudojimasis mobiliojo ryšio telefonu atitraukia vairuotojo dėmesį ir sulėtina jo reakciją, todėl dažnai tampa eismo nelaimių priežastimi. Nors neturime statistikos, kiek eismo įvykių Lietuvoje sukelia būtent besinaudojantys mobiliaisiais telefonais, JAV atlikti tyrimai parodė, jog kalbant telefonu vidutinė susidūrimo rizika yra keturis kartus didesnė, nei nesinaudojant mobiliuoju telefonu“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.
Jis pridūrė, kad vasaros laikotarpiu draudimo bendrovė registruoja daugiau nei 14,5 tūkst. eismo įvykių, kurių žala siekia beveik 35 mln. litų.
„Lietuvos draudimo“ tyrimas taip pat parodė, jog dažniausiai be laisvų rankų įrangos telefonu prie vairo kalba 26-35 metų gyventojai, o vyresni nei 56 metų vairuotojai tai daro gerokai rečiau. Be laisvų rankų įrangos vairuotojams negalima ne tik skambinti, bet ir rašyti trumpųjų SMS žinučių, naudotis el. paštu, naršyti internete ir panašiai.
Apskritai telefonu kalbėti prie vairo dažniau linkę vyrai (58,1 proc.) nei moterys (39,3 proc.). Tikėtina, kad jie labiau pasitiki savo vairavimo gebėjimais, todėl rečiau susimąsto apie potencialias grėsmes kelyje.
Nepaisant to, kad policija nuolat organizuoja įvairias prevencines priemones, susijusias su eismo saugumo šalies keliuose didinimu, kartu su greičio viršijimu, vairavimu išgėrus ar neprisisegus saugos diržo, kalbėjimas telefonu prie vairo išlieka tarp dažniausiai pasitaikančių KET pažeidimų. Policijos duomenimis, per praėjusius metus 24 tūkst. vairuotojų nepaisė draudimo naudotis mobiliaisiais telefonais prie vairo, todėl buvo nubausti.
„Nors kai kuriems eismo dalyviams kalbėjimas telefonu neatrodo saugumą keliuose mažinantis veiksmas, mūsų praktika rodo, kad kol vairuotojai asmeniškai nesusiduria su konkrečiu pavojumi, jie neįsidėmi tikrosios problemos grėsmės. Vien todėl, kad žiūrime į kelią, dar nereiškia, kad iš tiesų matome, kas jame vyksta“, – komentavo A. Gimbickas.
Lietuvoje draudimas kalbėti mobiliojo ryšio telefonu prie vairo įsigaliojo dar 2002 metais, už šį pažeidimą iš pradžių teko mokėti 20-40 litų, vėliau, siekiant sumažinti pažeidimų mastą, bausmės buvo kelis kartus padidintos. Šiuo metu kalbėjimas telefonu prie vairo be laisvų rankų įrangos vairuotojams pirmąjį kartą kainuoja 50 litų, o antrą ir kitus kartus bauda siekia nuo 100 iki 300 litų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?54
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...