Motociklų žiemos miegas: kaip išvengti rūpesčių pavasarį? Pereiti į pagrindinį turinį

Motociklų žiemos miegas: kaip išvengti rūpesčių pavasarį?

2013-11-28 19:00

Motociklininkų sezonas baigėsi ir dauguma metalinių žirgų jau migdomi žiemai. Vis dėlto, prasidėjus naujam sezonui, norėdamas iškart mėgautis laisvės pojūčiu ir adrenalinu nepatyręs motociklininkas neretai sulaukia fiasko.

Motociklų žiemos miegas: kaip išvengti rūpesčių pavasarį?
Motociklų žiemos miegas: kaip išvengti rūpesčių pavasarį? / Tomo Raginos nuotr.

Motociklininkų sezonas baigėsi ir dauguma metalinių žirgų jau migdomi žiemai. Vis dėlto, prasidėjus naujam sezonui, norėdamas iškart mėgautis laisvės pojūčiu ir adrenalinu nepatyręs motociklininkas neretai sulaukia fiasko.

Uždenkite duslintuvų galus

„Jeigu žiemą motociklas laikomas netinkamai, prasidėjus šiltajam sezonui jo savininkas nemažai laiko praleidžia servise. O kartais ištaisyti klaidas kainuoja ir pusę motociklo kainos“, – teigė motociklų specialistė,  „Motoklinikos“ direktorė Asta Dargužytė.

Specialistai pataria žiemą motociklą laikyti sausoje patalpoje. Geriausia uždengti tentu. Jis garaže apsaugos motociklą nuo dulkių, o vasarą gali tarnauti kaip apsauga nuo lietaus, jei motociklą laikote saugojimo aikštelėje ar kieme.

Motociklo valymas. Nuplaukite motociklą prieš pastatydami į garažą ir kruopščiai išdžiovinkite.

Yra daug priežiūros priemonių, skirtų įvairiems paviršiams plauti, poliruoti, metalui, chromui, plastikui, gumai, odai konservuoti.

Sutepkite visus paviršius tam skirtomis priemonėmis. Rekomenduojama uždengti duslintuvų galus, kad drėgmė nepatektų į cilindrus. Galima panaudoti ir įprastus plastikinius butelius: juos nupjauti ir užmauti ant duslintuvų galų.

Padariniai: jei drėgną motociklą pastatysite į nešildomą garažą – oksiduosis metaliniai paviršiai, rūdys padengs fiksavimo varžtus, trosus, įvairias jungtis, laidus.

Dėl nepriežiūros pavasarį gali tekti remontuoti elektros sistemą. Sunkiai atsuksite varžtus. Gali oksiduotis stabdžių cilindriukai – tai tiesioginis pavojus stabdant. Visa tai pašalinti kainuotų mažiausiai kelis šimtus litų.

Padangos turėtų nesiekti grindų

Patikrinkite oro slėgį padangose. Jose oro slėgis turėtų būti ne mažiau nei 2,5 atmosferų (geriausia – apie 3 atmosferas).

Jei yra galimybė, stenkitės statyti motociklą taip, kad padangos nesiektų grindų. Tam naudokite centrinę kojelę ar keltuvą. Jei tokios galimybės neturite, periodiškai, kas vieną du mėnesius, stumtelėkite motociklą, kad padangos gautų tolygią apkrovą.

Padariniai: nesant pakankamam oro slėgiui padangose, jų guma gauna apkrovą ties grindimis ir tose vietose guma deformuojasi. Pavasarį padangas teks pakeisti. Tai kainuos nuo kelių šimtų iki 1 tūkst. ar net daugiau litų.

Akumuliatoriaus patikrinimas. Jei patalpa, kurioje žiemos jūsų motociklas, šilta, akumuliatoriaus išimti nebūtina. Tereikia prijungti kroviklį. Dėl šio prietaiso nuolat vyksta iškrovimo-įkrovimo procesas. Kitaip tariant, akumuliatorius nuolat laikomas darbo režimu. Naudojant tokius kroviklius akumuliatorius tarnaus gerokai ilgiau –apie septynerius aštuonerius metus.

Jei motociklas laikomas šaltame garaže, akumuliatorių būtina išimti ir tokią krovimo procedūrą atlikti kambario temperatūros patalpoje.

Patikrinkite, ar akumuliatoriuje netrūksta skysčio. Jeigu trūksta, naudokite tik distiliuotą vandenį.

Dažna klaida, kai motociklas paliekamas žiemai ir akumuliatorius neprižiūrimas. Jis nusėda ir nebepavyksta jo atgaivinti. Už naują akumuliatorių tenka pakloti nuo keliasdešimties iki kelių šimtų litų.

Naudokite degalų stabilizatorių

Aušinimo skysčio patikrinimas: įsitikinkite, kad  skysčio lygis ne žemesnis negu norma. Jei aušinimo skystis senas, nešvarus – būtina prieš žiemą pakeisti nauju. Jeigu motociklą laikysite nešildomoje patalpoje, kurioje gali būti minusinė temperatūra, užpildykite sistemą žieminiu aušinimo skysčiu.

Padariniai: senas, nešvarus aušinimo skystis gali oksiduotis ant aliuminio variklio paviršiaus, užkimšti žarneles. Gali tekti perrinkti visą variklį, jį išvalyti, pakeisti tarpines ir riebokšlius. Toks darbas vėl skaudžiai kirs per kišenę.

Gerai išvalykite motociklo grandinę nuo purvo dulkių, tepti naudokite specialią alyvą.

Padariniai: nesutepta grandinė surūdys.

Įsitikinkite, kad stabdžių sistemos skystis yra švarus, ne senesnis nei trejų metų.

Žiemos sezonui reikia pripilti pilną baką degalų (mažiau oro – mažiau drėgmės), patartina įpilti degalų stabilizatoriaus.

Šis priedas palaiko karbiuratoriaus ir degalų sistemos švarą, neleidžia kauptis nešvarumams, pagerina variklio darbą, dėl to po žiemos jį nesunku užvesti.

Padariniai: dažnai problemos kyla, kai nenaudojamas degalų stabilizatorius ar motociklas paliekamas žiemai su mažai degalų – pavasarį reikia išardyti, išvalyti karbiuratorių ir jį sinchronizuoti. Serviso meistrai juokauja, kad dažniausias darbas prasidėjus pavasario sezonui – remontuoti karbiuratorius ir uostyti seno benzino kvapą.

Pasenęs tepalas

Tepalus ir filtrus keisti rekomenduojama prieš žiemą. Atlikdami tokį darbą rudenį – džiaugsitės ir pavasarį, išvengsite laukimo eilėje atšilus orui.

Motociklininkai dažnai  teigia, kad per sezoną nuvažiavo tik kelis šimtus kilometrų, todėl tepalo nekeičia ir taip kartojasi kelerius metus. Rida dar nepasiekė 6 tūkst. km, kai įprastai keičiama daugumos keturtakčių variklių motociklų alyva.

Deja, tepalas sensta! Tai turi neigiamos įtakos variklio tarpinėms, riebokšliams. Nuo senoje variklinėje alyvoje susidariusių įvairių cheminių junginių kietėja guminės dalys, ant įdėklų kaupiasi nuosėdos, oksiduojasi variklio vidinis paviršius, cilindrai, velenai. Pasenęs tepalas neatlieka savo pagrindinio darbo – netepa variklio.

Padariniai: remontas kainuos mažiausiai kelis šimtus, bet gali siekti tūkstančius litų. Būna, kad dėl nepriežiūros motociklo variklio remontas siekė bene pusę jo kainos!

Nepamirškite pasirūpinti ir motociklo apsauga. Net ir patalpose, kur yra signalizacija, patariama naudoti papildomus užraktus: priekinio rato disko spyną (jos būna paprastos – tik su užraktu, su įmontuota garso signalizacija ir smūginiu davikliu arba net su papildomu posvyrio davikliu).

Galima panaudoti ir įvairius grandinės užraktus. Kiekviena papildoma apsaugos priemonė gali tapti lemiama kliūtimi įsibrovėliams, nes net ir menkiausiai spynai atrakinti ar sulaužyti reikia laiko.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų