Kai iki avarijos lieka viena sekundė

Praėjęs savaitgalis Lietuvos keliuose paženklintas dviejų žmonių žūtimis per vieną avariją. Netrūko ir daugiau eismo įvykių, kai automobiliai nuslydo nuo kelio į šalikelę. Specialistai įspėja, kad prasidėjo vienas sudėtingiausių ir pavojingiausių vairuotojams laikotarpių.

Pavojingas kasdienis manevras

Net dviejų žmonių gyvybių pareikalavo avarija kelyje Panevėžys–Pasvalys, ties Pumpėnų gyvenviete. Nuo Panevėžio važiavęs "Volkswagen Golf" sustojo, kai jo vairuotojas norėjo pasukti į kairę. Automobilį kliudė iš paskos važiavęs vilkikas "Scania" su puspriekabe, kurį vairavo blaivus Lenkijos pilietis ir nubloškė "VW Golf" į Panevėžio pusėn važiuojantį autobusą "Setra". Po to vilkikas išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą ir susidūrė su "Audi A6", kurį vairavo trisdešimtmetis biržietis. Per avariją žuvo abiejų lengvųjų automobilių vairuotojai. Trys autobuso keleiviai, moteris ir vaikas išvežti į ligoninę apžiūrai. Avarijoje žuvęs biržietis buvo Kauno technologijos universiteto Prof. K.Baršausko ultragarso mokslo instituto darbuotojas Rokas Gendvilas.

Eismo saugumu besidomintys specialistai vieningai tvirtina, kad tokio intensyvumo užmiesčio keliuose posūkių į kairę turėtų nebelikti, nes jie dėl susidariusio didelio transporto priemonių greičių skirtumo kelia itin didelį pavojų visiems eismo dalyviams.

"Situacijos, kai posūkio į kairę laukiama pagrindinėje eismo juostoje, labai pavojingos, nes pakanka nors vienam vairuotojui bent sekundę prarasti atidumą ir eismo įvykis gali pasibaigti labai skaudžiai", – "Kauno dienai" sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas.

Jis taip pat teigė manantis, kad lemtinga sukančio į kairę vairuotojo klaida galėjo būti į kairę susuktas automobilio vairas ruošiantis atlikti posūkio manevrą. "Kai iš paskos važiavęs sunkvežimis atsitrenkė į automobilio galą, šis paprasčiausiai buvo išstumtas į priešpriešinio eismo juostą ir susidūrė su autobusu. Jei automobilio varomieji ratai būtų buvę nukreipti tiesiai, tikėtina, kad nereikėtų kalbėti apie tokius skaudžius avarijos padarinius", – svarstė N.Abukauskas.

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas sutiko, kad vairuotojai, dažnai iš anksto pasiruošdami manevrui, yra linkę susukti vairą posūkio kryptimi, tačiau to daryti nereikėtų. "Ties Pumpėnais įvykusi eismo nelaimė tik dar kartą įrodo, kad vairą susukti posūkio kryptimi reikia tik paskutinę akimirką ir niekuomet neatsipalaiduoti, nors iš pirmo žvilgsnio jums ir atrodo, kad darote viską teisingai – įjungėte posūkį, sumažinote greitį", – pastebėjo vairavimo instruktorius.

Ypač atidiems jis patarė būti tiems, kuriems posūkį reikia atlikti užmiesčio keliuose. Pasak pašnekovo, itin svarbu galinio vaizdo veidrodėliuose stebėti, kokiu greičiu link jūsų artėja automobiliai, kad sugebėtumėte įvertinti, ar sugebėsite sėkmingai sumažinti greitį, esant reikalui sustoti prieš atlikdami manverą. "Esant itin intensyviam eismui aš net patarčiau sustojus dešiniajame kelkraštyje praleisti didesnį automobilių srautą ir, atsiradus didesniam tarpui tarp jų, bandyti atlikti reikiamą manevrą", – apie galimas saugesnes manvero atlikimo aplinkybes kalbėjo A.Pakėnas.

Pakeisti nelengva

Žinoma, labiausiai prie eismo saugumo prisidėtų posūkių į kairę panaikinimas itin didelio intensyvumo keliuose arba specialių posūkio ir lėtėjimo juostų įrengimas, tačiau, pasak N.Abukausko, tokių inžinerinių sprendimų pritaikyti visur negalima, nes kai kuriuose kelių ruožuose tokių sprendimų būtų kone kas 100 m.

"Atskiras posūkio ir lėtėjimo juostas, kurios papildomai būna apsaugotos sumontuojant ir daugiau šviesą atspindinčių elementų, įrengiame tik ten, kur per parą manevrą į kairę atlieka apie pusšimtis automobilių", – sakė pašnekovas. Per metus vidutiniškai įrengiama apie dešimt tokių saugesnių posūkio vietų.

Kalbėdamas apie kairiųjų posūkių naikinimą, N.Abukauskas tvirtino, kad Lietuvoje vienam kelio kilometrui tenka apie pusantros nuovažos. "Vienur keliukas veda iki mažesnio kaimelio, kitur – į vienkiemį, kitose vietose jis naudojamas kaip vietinio susisiekimo kelias. Kai bendraujame su žmonėmis ir sakome, kad rengiamės panaikinti posūkį, beveik visuomet sulaukiame tokio paties atsakymo – žmogus sako, kad važinėja 20 metų ir niekuomet nepateko į avarinę situaciją. Iš dalies jis yra teisus, tačiau kai vertiname situaciją visos Lietuvos mastu, matome, kad ne viena avarija įvyksta tuomet, kai vairuotojas atlieka posūkį į kairę. Taigi, kalbant teisiniais terminais, yra precedentas. Todėl ši situacija įdėmiai stebima ir vertinama", – sakė N.Abukauskas.

Kelio atkarpa, kurioje įvyko eismo nelaimė, priklauso tarptautiniam keliui "Via Baltica", kurio jau artimiausiu metu laukia dideli pokyčiai – nuo Lenkijos sienos iki Kauno jis virs magistrale, o nuo Kauno iki Latvijos pasienio bus vadinamasis "2+1" kelias, kai vienoje ar kitoje kelio atkarpoje vietoj vienos eismo juostos bus dvi. Keičiant kelio infrastruktūrą, bus tobulinami ir posūkiai į kairę.

Apskritai kelių modernizavimas Lietuvoje yra labai sudėtingas procesas, nes dauguma jų nutiesti ant istoriškai susiklosčiusių vieškelių, vadinasi, greta vairuotojų, kurie nori iš Lenkijos nuvažiuoti į Latviją, atsiranda ir pėsčiųjų – vienas pas kitą vaikštančių kaimynų, dviratininkų ir automobilių vairuotojų, kuriems minėtas kelias yra tiesiog kasdienio maršruto į parduotuvę ar darbą dalis.

"Kai kelyje susiduria tiek skirtingų eismo dalyvių grupių, visuomet atsiranda daugiau galimybių įvykti susidūrimui. Vokietijoje taip nėra, nes visi greitkeliai buvo tiesiami iš naujo, o seni keliai palikti nuošalyje", – pavyzdį pateikė N.Abukauskas. Vis dėlto LAKD atstovas pabrėžė, kad "Via Baltica" taps patraukliu tranzitiniu keliu, o šalia jo gyvenantiems žmonėms bus pateiktos saugesnės eismo alternatyvos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

manau

manau portretas
Vairuotojai ir pėstieji turi būti atsargūs, poliklinikos pasiruošę antplūdžiui, sodra kišenių kratymui, tik kelius prižiūrinčios ir daugiabučius administruojančios bendrovės atostogauja, nes šiukšlių nėra, tai nereikia eit į darbą, svarbu laiku sąskaitas visiems išrašyti. Reikėtų, kad įsigaliotų praktika už traumų gydymą, automobilių remontą, kai nelaimingi atsitikimai įvyksta dėl akivaizdaus šių įmonių darbo broko, iš jų būtų išieškoma patirta žala.

Ką čia tą patį per tą patį

Ką čia tą patį per tą patį portretas
Geriau informuokite žmones apie šio ryto katastrofiškas eismo sąlygas . Nei paeit, nei pavažiuot. Tik ištisas sirenų kauksmas mieste. O gatvių tvarkytojai ir toliau postringauja.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių