- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Kelių priežiūra“ skelbia apie pasiruošimą žiemos sezonui: šiuo metu beveik 100 proc. sandėlių Lietuvoje jau užpildyta slidumą mažinančiomis medžiagomis.
Daugiau dėmesio prevencijai
„Pastaraisiais metais žiemos eismo sąlygų sudėtingumas ir iššūkiai nuolat augo. Esu įsitikinęs, kad bendrovės „Kelių priežiūra“ specialistai, remdamiesi įdiegtomis technologijomis ir ilgamete patirtimi, užtikrins, kad visi eismo dalyviai kelyje jaustųsi kiek įmanoma saugiau“, – teigė susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.
Praeitais metais „Via Lietuva“ iš Kelių plėtros ir priežiūros programos (KPPP) biudžeto lėšų kelių priežiūrai žiemos metu, kurią atliko „Kelių priežiūra“, skyrė iš viso 64,9 mln. eurų. Šiemet darbams numatyta panaši suma.
Periodinei kelių priežiūrai „Via Lietuva“ planuoja skirti apie 108 mln. eurų, ši suma apima žiemos sezono darbus (sniego valymo, kelių barstymo) ir vasaros (žolės pjovimo, duobių ar išdaužų taisymo).
„Didelį dėmesį skiriame ir kasdienei kelių priežiūrai – reaguojame į eismo dalyvių poreikius, rengiame patikrinimus, ar užsakyti priežiūros darbai atliekami tinkamai taip, kaip numatyta kokybinius parametrus reglamentuojančiuose dokumentuose. Vienas pagrindinių būsimo žiemos sezono siekių – prevenciniai darbai svarbiausiuose ir intensyviausiuose šalies keliuose“, – sakė „Via Lietuva“ infrastruktūros ir palaikymo vystymo grupės vadovas Martynas Gedaminskas.
Iššūkiai – ir pavasarį
Praeitą žiemos sezoną „Kelių priežiūra“ išbarstė daugiau kaip 140 tūkst. t ledą ir sniegą tirpdančių medžiagų, transporto priemonės ir mechanizmai nuvažiavo daugiau kaip 2 mln. km. Tai vienas didžiausių skaičių per pastaruosius metus.
„Teko susidurti su intensyviu snygiu, ypač sudėtingomis meteorologinėmis sąlygomis netgi pavasarį“, – pabrėžė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audrius Vaitkus.
Valstybinės reikšmės kelių priežiūrai žiemą bus naudojama egiptietiška druska.
Šiuo metu „Kelių priežiūros“ sandėliuose sukaupta pakankamai slidumą mažinančių medžiagų, tarp jų – specialios sudėties druskos su kalciu, kuri naudojama vyraujant itin šaltiems orams, kai temperatūra nukrinta žemiau nei 10°C.
Valstybinės reikšmės kelių priežiūrai žiemą bus naudojama egiptietiška druska. Per praeitą sezoną jos sunaudota už daugiau nei 9 mln. eurų.
Jau parengta „Kelių priežiūros“ technika, peržiūrimi galimi būsimos žiemos maršrutai – kiekvienas padalinys atnaujina žemėlapius, atliekama slidumo matuoklių ir tirpalo ruošimo įrangos patikra.
„Kelių priežiūros“ duomenimis, nuo 2019 m. žiemos sezono slidumą mažinančių medžiagų poreikis išaugo keturis kartus. Oro sąlygos vis sudėtingesnės, dažnėja plikledžio atvejų.
Inovacijų nauda
Lietuvoje pasitelkiama Skandinavijos šalių – Švedijos ir Danijos – geroji praktinė patirtis.
Praeitą sezoną Ukmergės rajone buvo įgyvendintas bandomasis projektas: 1 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių buvo prižiūrimi remiantis tik IT sprendimų paramos sistemomis. Tai leido operatyviai ir tiksliai organizuoti prevencinius darbus: barstyti slidumą mažinančias medžiagas, valyti kelius. Ši inovacija vertinama teigiamai, todėl bus tobulinama, plečiant kelių ir oro sąlygų informacinės sistemos stotelių tinklą ir įgyvendinant kitas technologines naujoves.
„Skandinavijos šalių patirtis rodo, kad modernios technologijos ir IT sprendimai gali padėti efektyviau panaudoti slidumą mažinančias medžiagas, sumažinti jų poveikį aplinkai. Šiuo keliu judame ir mes“, – teigė dr. A. Vaitkus.
Gyventojai ir vairuotojai apie pavojingas išdaužas, pažaidas ar kitas kliūtis, keliančias pavojų eismo saugumui, kviečiami informuoti trumpuoju tel. 1871 arba +370 5 232 9600 (kaina pagal mob. operatoriaus planą).
„Kelių priežiūra“ taip pat suteikia galimybę nemokamai užpildyti pranešimo formą interneto svetainėje keliuprieziura.lt.
Neseniai bendrovė pristatė ir integraciją su populiaria navigacine programėle „Waze“. Vairuotojų pažymimos kliūtys keliuose patenka ir į kelininkų darbų organizavimo sistemą, kur peržiūrimos, įvertinamos ir prtireikus nedelsiant šalinamos.
„Kelių priežiūros“ atliekamus ir suplanuotus darbus, panaudotą slidumą mažinančių medžiagų kiekį galima stebėti gyvai interaktyviame žemėlapyje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...
-
Į uostą elektromobiliais – lyg traktoriais6
Kadenciją baigianti valdžia ateinančiai projektuoja vieną iš „vinių“ – duobėtų kelių Lietuvoje pastatyti tūkstančius elektros įkrovimo stotelių. ...
-
Lietuvos žiemos pokyčiai verčia permąstyti taisykles: ar laikas didinti greitį?21
Kas pusmetį automagistralėse ir greitkeliuose keičiasi maksimalus leistinas greitis, tačiau šie reguliavimai nustatyti dar prieš 20 metų ir daugiau nekeisti. Klimatui šylant, lapkritį dažnai nebūna sniego, tad saugaus eismo ekspert...