Elektromobiliai ES šalyse: pozicijos tebestiprėja

Automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, pernai ES įregistruota per 1,5 mln. naujų elektromobilių. Tai 37 proc. daugiau nei 2022-aisiais. Kokie modeliai sublizgėjo 2023-iaisiais?

Pranoko dyzelius

2023 m. naujų elektromobilių rinkos dalis ES valstybėse pasiekė 14,6 proc. ir pranoko dyzeliniais varikliais varomų transporto priemonių dalį – ši susitraukė iki 13,6 proc.

Geriausiai perkamu automobiliu po agresyvios kainų mažinimo kampanijos taip pat tapo elektra varomas modelis – kompaktinis krosoveris „Tesla Model Y“. Bendrovės „Dataforce“ duomenimis, jo parduota 254 822 vienetai.

Elektromobilio gamintojams pavyko pralenkti vidaus degimo variklius turinčių „Dacia Sandero“ (235 893 vnt.) ir „Volkswagen T-Roc“ (206 438 vnt.) pardavimo rodiklius. Šie modeliai užėmė atitinkamai antrą ir trečią vietas.

Šiemet „Tesla“ skaičiuos jau ketvirtąsias „Model Y“ gamybos metines, tačiau 2023-iaisiais Europos regiono rinkose netrūko ir įdomių naujutėlių elektra varomų modelių pristatymų. Prognozuojama, kad ne vienas jų pelnys pirkėjų simpatijų.

„Europos metų automobilio 2024“ konkurso 59 žiuri komisijos nariai iš 22 Europos šalių į rinkimų finalininkų septynetą greta vidaus degimo varikliais ar hibridinėmis jėgainėmis varomų 5-osios serijos BMW ir „Toyota C-HR“ atrinko elektromobilius „BYD Seal“, „Kia EV9“, „Renault Scenic“, „Volvo EX30“ ir tiek elektrinę, tiek tradicinę pavarą turintį naująjį „Peugeot 3008“.

Korėjiečių koziriai

Kone visi Europos konkurso finalininkai Senajame žemyne buvo pristatyti baigiantis 2023 m., tad jie nespėjo dalyvauti žiemos pradžioje finišuojančiuose „Lietuvos metų automobilio 2024“ rinkimuose.

Tačiau ir mūsų šalies konkurse netrūko elektra varomų automobilių: čia varžėsi „Audi SQ8 Sportback e-tron“, „Citroën ë-C4 X“, „Hyundai Kona Electric“, „Jeep Avenger BEV“, „Mercedes-Benz EQE“, „Nissan Townstar EV“, „Subaru Solterra“, „Toyota bZ4X“, „Volkswagen ID.3 Pro Performance“ ir geriausiu šalies metų elektromobiliu paskelbtas „Hyundai Ioniq 6“.

„Lietuvos metų automobilio 2024“ žiuri narys Justas Lengvinas sakė, kad jam iš pernai visų bandytų elektromobilių vienas įsimintiniausių buvo „Volkswagen ID.Buzz“. Tačiau šį modelį žurnalistas labiau įsidėmėjo ne dėl jo elektrinės pavaros savybių, o dėl dizaino ir gamintojo drąsos.

Sparčiausiai 2023 m. elektromobilių pardavimas tarp ES šalių augo Belgijoje (+148 proc.).

„Išsiskyrė ir „Ioniq 6“ – drąsus, aerodinaminę funkciją atliekantis dizainas ir visa visuma jį pavertė tikrai vienu geriausių elektromobilių rinkoje. Išbandytas „Kia EV9“ – didelis ir solidus visureigis – paliko įspūdį dėl to, kad kol kas rinkoje dar nedaug tokių elektromobilių. Šis modelis griauna elektromobilių ribas ir įrodo, kad jų gali būti visuose segmentuose“, – pažymėjo apžvalgininkas.

Jo žodžius patvirtino ir tai, kad Lietuvą pačioje metų pabaigoje pasiekęs „Kia EV9“ jau spėjo nuskinti laurus anapus Atlanto kiek netikėtoje kategorijoje. Korėjiečių gaminys paskelbtas geriausiu Šiaurės Amerikos 2024 m. modeliu ieškantiems praktiško automobilio (angl. Utility Vehicle of the Year).

Nominacija gali atrodyti kiek netikėta elektromobilių segmente, tačiau EV9 iš kitų išsiskiria erdviu septynviečiu salonu, o kitas jo išskirtines savybes užtikrina specialiai elektros pavarai sukurta E-GMP platforma.

Tarp kitų šio modelio kozirių – 76,1 kWh arba net 99,8 kWh talpos baterija, leidžianti viena įkrova nuvažiuoti iki 563 km, iki 283 kW siekianti pavaros galia ir galimybė komplektuoti visų varančiųjų ratų sistemą. Dėl 800 V elektros sistemos sparčiojo įkrovimo stotelėje talpesniosios baterijos energijos atsargas vos per 15 minučių galima papildyti tiek, kad automobilis nuvažiuotų papildomus 249 km.

Pagrindinę metų Šiaurės Amerikos automobilio nominaciją laimėjo naujosios kartos „Toyota Prius“.

Ko tikėtis šiemet?

ACEA duomenimis, sparčiausiai 2023 m. ES elektromobilių pardavimas augo Belgijoje (+148 proc.), Danijoje (+104 proc.) ir Portugalijoje (+102 proc.).

Vertinant absoliučiaisiais skaičiais, daugiausia elektra varomų transporto priemonių parduota Vokietijoje (524 219 vnt., arba +11 proc.), Prancūzijoje (298 219 vnt., arba +47 proc.), Nyderlanduose (113 981 vnt., arba +56 proc.) ir Švedijoje (112 208 vnt., arba +18,1 proc.).

Žvelgdamas į 2024-uosius, J. Lengvinas prognozuoja, kad elektromobilių pardavimo augimo tempas turėtų lėtėti, tačiau bendri realizavimo skaičiai ir toliau pamažu didės.

„Vienas didžiausių opių klausimų – įkrovimo infrastruktūra. Tačiau aš noriu būti optimistas, tad, manau, artimoje ateityje į šią sritį ateis vis daugiau verslo ir turėsime vis daugiau įkrovimo vietų, o tai konvertuosis į augančią elektromobilių pardavimo apimtį“, – reziumavo apžvalgininkas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Naftalinas \\\\\.../////

Naftalinas  \\\\\...///// portretas
Tą 1860 m.senatve dvokiantį išradimą visomis pozicijmis bando nemąstantiems prastumti (apgauti).___Tas senas išradimas (1860 m.) su pilnai užkrautom batarykom nukeliaudavo 1000 mylių t.y 1600 km.,o kai XXI a."patobulino" tai vos,vos 100-500 km."nubezda" (vasarą),po to pusę dienos kraunasi bataryjas.___Pirkit,kas turit daug pinigų,laiko ir mažai proto, nes bendra gamai daroma žala el/m. yra sumoje didesne,nei vidaus degimo motoru,tai tik kvailas gali nesuprasti,nes tą eneggiją pagaminti daugiau "užkaloja" orą su visokiais mazutais.____O kai po 5-10 metų reiks keisti "ekologiškas" bataryjas,tai 2/3 a/m.kainos ir jau rašė,kad su bataryjų utilizacija krachas,niekas jų nepriima,kur jas dėsit?___Gili užuojauta pirkusiems el/m.ir pirksiantiems.___Aišku,po mano komentaro pasipils į mane 3-jų pirštų kombinacijos lavina,tai nevilties šauksmas,iškentėsiu.

Nebemeluokite

Nebemeluokite portretas
mums! Stoja tu jomobiliu gamyba Vakaruose,nes ji energetiskai nuostolinga,o produkcija - visiskai nepraktiska ir brangi. Ka puikiai irode pirkejai,atsisakantys naujoves,neziurint visu dotaciju ir vyriausybiu prievartos juos pirkti. Zmonems reikalingi ne energijos kaupikliai,kuriu tobulinimas apleistas dar nuo Faradejaus laiku,o efektyvus energijos generavimas paciuose automobiliuose ar namuose! O sito niekas neleis,nes toks zmogus taptu nepriklausomu nuo korporaciju ir ju paskiriamu "demokratiniu" valdziu! Pagaliau,toks automobilis turetu buti tiek ilgaamzis,kad gamintojas greitai bankrutuotu,neturedamas kam parduoti nauju ir nauju savo produktu. Einama ne ten,pasinaudojant apgaule,valdziu prievarta ir technologiniais blizguciais. Bet informacija sklinda,o zmones ja jau atsirenka.

tik baaaaikit

tik baaaaikit portretas
pasižiūrėkit ką apie tuos elektromobilius rašo užsienio portalai. Arba bent Euronews iš Londono per savo televizorius ,,pačekinkit" - nieko mūsų šmikiai (kas darosi iš tikrųjų ES ir pasaulio politikoj ) neskelbia
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių