- „Kauno dienos“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, pernai ES įregistruota per 1,5 mln. naujų elektromobilių. Tai 37 proc. daugiau nei 2022-aisiais. Kokie modeliai sublizgėjo 2023-iaisiais?
Pranoko dyzelius
2023 m. naujų elektromobilių rinkos dalis ES valstybėse pasiekė 14,6 proc. ir pranoko dyzeliniais varikliais varomų transporto priemonių dalį – ši susitraukė iki 13,6 proc.
Geriausiai perkamu automobiliu po agresyvios kainų mažinimo kampanijos taip pat tapo elektra varomas modelis – kompaktinis krosoveris „Tesla Model Y“. Bendrovės „Dataforce“ duomenimis, jo parduota 254 822 vienetai.
Elektromobilio gamintojams pavyko pralenkti vidaus degimo variklius turinčių „Dacia Sandero“ (235 893 vnt.) ir „Volkswagen T-Roc“ (206 438 vnt.) pardavimo rodiklius. Šie modeliai užėmė atitinkamai antrą ir trečią vietas.
Šiemet „Tesla“ skaičiuos jau ketvirtąsias „Model Y“ gamybos metines, tačiau 2023-iaisiais Europos regiono rinkose netrūko ir įdomių naujutėlių elektra varomų modelių pristatymų. Prognozuojama, kad ne vienas jų pelnys pirkėjų simpatijų.
„Europos metų automobilio 2024“ konkurso 59 žiuri komisijos nariai iš 22 Europos šalių į rinkimų finalininkų septynetą greta vidaus degimo varikliais ar hibridinėmis jėgainėmis varomų 5-osios serijos BMW ir „Toyota C-HR“ atrinko elektromobilius „BYD Seal“, „Kia EV9“, „Renault Scenic“, „Volvo EX30“ ir tiek elektrinę, tiek tradicinę pavarą turintį naująjį „Peugeot 3008“.
Korėjiečių koziriai
Kone visi Europos konkurso finalininkai Senajame žemyne buvo pristatyti baigiantis 2023 m., tad jie nespėjo dalyvauti žiemos pradžioje finišuojančiuose „Lietuvos metų automobilio 2024“ rinkimuose.
Tačiau ir mūsų šalies konkurse netrūko elektra varomų automobilių: čia varžėsi „Audi SQ8 Sportback e-tron“, „Citroën ë-C4 X“, „Hyundai Kona Electric“, „Jeep Avenger BEV“, „Mercedes-Benz EQE“, „Nissan Townstar EV“, „Subaru Solterra“, „Toyota bZ4X“, „Volkswagen ID.3 Pro Performance“ ir geriausiu šalies metų elektromobiliu paskelbtas „Hyundai Ioniq 6“.
„Lietuvos metų automobilio 2024“ žiuri narys Justas Lengvinas sakė, kad jam iš pernai visų bandytų elektromobilių vienas įsimintiniausių buvo „Volkswagen ID.Buzz“. Tačiau šį modelį žurnalistas labiau įsidėmėjo ne dėl jo elektrinės pavaros savybių, o dėl dizaino ir gamintojo drąsos.
Sparčiausiai 2023 m. elektromobilių pardavimas tarp ES šalių augo Belgijoje (+148 proc.).
„Išsiskyrė ir „Ioniq 6“ – drąsus, aerodinaminę funkciją atliekantis dizainas ir visa visuma jį pavertė tikrai vienu geriausių elektromobilių rinkoje. Išbandytas „Kia EV9“ – didelis ir solidus visureigis – paliko įspūdį dėl to, kad kol kas rinkoje dar nedaug tokių elektromobilių. Šis modelis griauna elektromobilių ribas ir įrodo, kad jų gali būti visuose segmentuose“, – pažymėjo apžvalgininkas.
Jo žodžius patvirtino ir tai, kad Lietuvą pačioje metų pabaigoje pasiekęs „Kia EV9“ jau spėjo nuskinti laurus anapus Atlanto kiek netikėtoje kategorijoje. Korėjiečių gaminys paskelbtas geriausiu Šiaurės Amerikos 2024 m. modeliu ieškantiems praktiško automobilio (angl. Utility Vehicle of the Year).
Nominacija gali atrodyti kiek netikėta elektromobilių segmente, tačiau EV9 iš kitų išsiskiria erdviu septynviečiu salonu, o kitas jo išskirtines savybes užtikrina specialiai elektros pavarai sukurta E-GMP platforma.
Tarp kitų šio modelio kozirių – 76,1 kWh arba net 99,8 kWh talpos baterija, leidžianti viena įkrova nuvažiuoti iki 563 km, iki 283 kW siekianti pavaros galia ir galimybė komplektuoti visų varančiųjų ratų sistemą. Dėl 800 V elektros sistemos sparčiojo įkrovimo stotelėje talpesniosios baterijos energijos atsargas vos per 15 minučių galima papildyti tiek, kad automobilis nuvažiuotų papildomus 249 km.
Pagrindinę metų Šiaurės Amerikos automobilio nominaciją laimėjo naujosios kartos „Toyota Prius“.
Ko tikėtis šiemet?
ACEA duomenimis, sparčiausiai 2023 m. ES elektromobilių pardavimas augo Belgijoje (+148 proc.), Danijoje (+104 proc.) ir Portugalijoje (+102 proc.).
Vertinant absoliučiaisiais skaičiais, daugiausia elektra varomų transporto priemonių parduota Vokietijoje (524 219 vnt., arba +11 proc.), Prancūzijoje (298 219 vnt., arba +47 proc.), Nyderlanduose (113 981 vnt., arba +56 proc.) ir Švedijoje (112 208 vnt., arba +18,1 proc.).
Žvelgdamas į 2024-uosius, J. Lengvinas prognozuoja, kad elektromobilių pardavimo augimo tempas turėtų lėtėti, tačiau bendri realizavimo skaičiai ir toliau pamažu didės.
„Vienas didžiausių opių klausimų – įkrovimo infrastruktūra. Tačiau aš noriu būti optimistas, tad, manau, artimoje ateityje į šią sritį ateis vis daugiau verslo ir turėsime vis daugiau įkrovimo vietų, o tai konvertuosis į augančią elektromobilių pardavimo apimtį“, – reziumavo apžvalgininkas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Parlamentas linkęs įvesti praktinį egzaminą mopedų vairuotojams, prie vairo galėtų sėsti nuo 16 metų
Seimas po svarstymo pritarė, kad AM kategorijos transportą – mopedus ir lengvuosius keturračius – vairuoti galėtų mažiausiai 16 metų amžiaus žmonės, išlaikę praktinį egzaminą. ...
-
Nuo gruodžio – KET pakeitimai: viskas, ką reikia žinoti5
Nuo gruodžio 1 dienos šalies keliuose įsigalioja nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai ir kelio ženklai, trečiadienį pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Autonominis autobusas sostinės gatvėmis riedės ir šeštadieniais
Dėl gausaus būrio vilniečių, norinčių išbandyti keliones miesto gatvėmis autonominiu autobusu, jis papildomai važiuos dar vieną savaitės dieną, pranešė Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“. ...
-
„Regitra“ paskaičiavo, kuriose savivaldybėse daugiausiai įregistruota elektromobilių
Stebint registruojamų grynųjų elektromobilių skaičiaus augimą Lietuvoje, didžiausia jų procentinė dalis įregistruota Neringos, Palangos ir Vilniaus savivaldybėse, o mažiausia Kalvarijos, Ignalinos ir Joniškio rajonų savivaldybėse, skelbia ...
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...