- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuosavas transporto priemones žmonės paprastai atnaujina kas 3-5 metus ir dalis jų susiduria su dilema: rinktis naują ar naudotą automobilį?
Naujų automobilių pardavimų statistika Lietuvoje liudija, jog žmonės paprastai renkasi naudotos transporto priemonės pirkimą: žvelgiant iš ekonominės perspektyvos, tai atrodo racionalesnis pasirinkimas.
Naujas automobilis, jeigu kainuoja panašiai kaip 3-5 metus naudotas, bus žemesnės klasės – mažiau patogus ir ne toks erdvus. Be to, naujas automobilis labai greitai nuvertėja. Kita vertus, naudota transporto priemonė patikimumu niekada neprilygs naujai. O įsigijimo paprastumas, saugumas, įvairių elektroninių sistemų bei technologijų gausa – taip pat naujo automobilio pusėje.
Kaina – penkeriems metams
Naujų automobilių su nuolaidomis skelbimų portalo Motorsniper.lt vadovas Nerijus Alška teigia, kad dažniausia žmonių daroma klaida – eksploatacijos nuvertinimas.
„Žmonės dažnai žiūri tik į pradinę kainą, tačiau pamiršta pridėti eksploatacines išlaidas: degalus, draudimą, remonto kaštus. Likutinė vertė taip pat turi didžiulę įtaką bendrajai automobilio kainai“, - sako N. Alška.
Didžiausias naujo automobilio privalumas – garantija. Galite būti ramūs, kad jo remontas 5 metus ar kitą laikotarpį, kol galioja garantija, nekainuos nė cento.
Štai čia, pasak automobilių rinkos eksperto, išaiškėja pagrindinis naujų transporto priemonių privalumas: joms visas išlaidas galima apskaičiuoti iš anksto. Naujo automobilio pardavėjas gali euro tikslumu pasakyti, už kokią sumą tą patį automobilį atpirks po 5 metų, kiek kainuos jo priežiūra tą patį laikotarpį. Kai kuriuose salonuose galima jau pirkimo metu susimokėti už privalomus penkerių metų techninius aptarnavimus, tad papildomos išlaidos lieka tik draudimui bei degalams.
Šias sumas, pabrėžia Motorsniper.lt atstovas, taip pat nesunku suskaičiuoti: draudimo kaina einant metams ženkliau keistis gali tik vairuotojui tapus eismo įvykio kaltininku, o degalų sąnaudas pateikia visi gamintojai, tad žinant savo per metus įveikiamą atstumą galima suskaičiuoti visas apytiksles išlaidas.
„Degalų sąnaudos yra dar vienas naujam automobiliui naudingas dalykas. Dėl griežtėjančių ekologijos normų naujos transporto priemonės vartoja mažiau degalų nei tos, kurios buvo gamintos prieš 5 metus ar dar seniau, nors jų galia – nepakitusi“, - aiškina N. Alška.
Netikėtumo problema
Automobilio eksploatacinių skysčių, filtrų keitimo kainą bei intervalus nesunku sužinoti ir naudotam automobiliui, tačiau čia atsiranda vienas kintamasis, kurio apskaičiuoti praktiškai neįmanoma – remonto išlaidos.
„Didžiausias naujo automobilio privalumas – garantija. Galite būti ramūs, kad jo remontas 5 metus ar kitą laikotarpį, kol galioja garantija, nekainuos nei cento. Tikėtis, kad naudotame automobilyje tiek metų niekas nesuges, yra labai naivu“, - teigia N. Alška.
Natūralu, kad susidėvi tokios naudoto automobilio detalės kaip pakabos svirtys, vairo traukės ir pan. – mechaninės dalys turi ribotą tarnavimo intervalą, jas keisti reikia kas kelis šimtus tūkstančių kilometrų. Automobilio pakabos detalių remontą ar keitimą taip pat gali atlikti daugelis mechanikų.
Kur kas didesnės problemos iškyla pradėjus negaluoti pagrindiniams automobilio mazgams – varikliui, pavarų dėžei ar elektroniniams komponentams. Tuomet remontas gali kainuoti jau ne šimtus, o tūkstančius eurų bei trukti kelias savaites.
„Pirkdamas naują automobilį, su tuo nesusidursi: jeigu ir suges kuris svarbus komponentas, pačiam už jo remontą mokėti nereikės. Tai – didžiulis privalumas, kadangi netikėtų išlaidų niekas nemėgsta“, - pabrėžia naujų automobilių rinkos ekspertas.
Jis svarsto, kad žmonės kartais pernelyg bijo įsigyti naują automobilį, nes jis labai greitai nuvertėja ir „vos išvažiavęs iš salono praranda 20 proc. kainos“. Tačiau ir pačiam galima įsigyti naują automobilį su tokia nuolaida – gamintojai dažnai tuština sandėlius prieš pasirodant naujiems modeliams, o pardavimų salonai reguliariai atnaujina ekspozicijas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina2
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai3
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...