„Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi „Rail Baltica“ tiesimui iki Latvijos

Valstybės valdomi "Lietuvos geležinkeliai" ruošiasi transeuropinės "Rail Baltica" vėžės statyboms ir netrukus skelbs apie 240 kilometrų ilgio trasos nuo Kauno iki Latvijos sienos poveikio aplinkai vertinimo konkursą.

Įmonė centriniame viešųjų pirkimų portale pirmadienį paskelbė trasos specialiojo plano ir poveikio aplinkai vertinimo konkurso technines specifikacijas. Jose nurodoma, kad laimėtojas turės parengti linijos Kaunas-Panevėžys-Latvijos siena dokumentus.

Vyriausybė praėjusį pirmadienį pritarė "Rail Baltica" trasos krypčiai per Panevėžį link Latvijos sienos. Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius tuomet teigė tikįs, jog visi dokumentai bus parengti ir pateikti tvirtinti Seimui dar šiemet.

Strateginio pasekmių aplinkai vertinimo rengėja "Sweco Lietuva", pernai birželį laimėjusi "Lietuvos geležinkelių" skelbtą konkursą, prioritetine trasa parinko Panevėžio kryptį. Kita alternatyva buvo Šiauliai.

Baltijos valstybių premjerai birželio 21 dieną Taline pasirašė pareiškimą dėl bendros " Rail Baltica" įmonės steigimo. Įmonė kuruos projekto vykdymą, teiks paraiškas Europos Komisijai dėl geležinkelio statybų finansavimo. Trečdalį įmonės akcijų valdys "Lietuvos geležinkelių" antrinė įmonė " Rail Baltica" statyba, o likusias akcijas - Latvijos ir Estijos bendrovės.

Bendras " Rail Baltica" trasos ilgis Lietuvoje turėtų siekti apie 360 kilometrų, Latvijoje - kiek daugiau nei 300 kilometrų, Estijoje - apie 300 kilometrų.

Europinės vėžės geležinkelis sujungs Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių