Prekiautojai tvirtina: mokyklinės prekės nebrango

Prekybos tinklų atstovai tikina, kad šiemet – pirmais metais po valiutos Lietuvoje pakeitimo – mokyklinės prekės nebrango. Vis dėlto ir didesnio išlaidavimo prasidedant naujiesiems mokslo metams nepastebima – gyventojų pajamos per metus neaugo tiek, kad būtų galima gerokai padidinti išlaidas.

Daugiausia perkama rugpjūtį

Prekybos tinklo "Maxima" komunikacijos skyriaus vadovė Renata Saulytė dienraščiui sakė, kad pirkėjų susidomėjimas mokyklinėmis prekėmis prekybos tinkle juntamas jau nuo vasaros vidurio, tačiau didžiausio aktyvumo sulaukiama rugpjūčio pradžioje, kai parduotuvėse startuoja speciali mugė.

Vis dėlto, R.Saulytės teigimu, stebint pardavimą matoma, kad mokyklines prekes į krepšelius pirkėjai pirmosiomis rugpjūčio savaitėmis šiemet dėjo netgi kiek pasyviau, gerai apgalvodami, tačiau antroje mėnesio pusėje prekyba įsibėgėjo.

Populiariausia mokyklinė prekė šiame prekybos tinkle jau ne vienus metus yra įvairiausi sąsiuviniai, kurių per pasiruošimo mokyklai periodą nuperkama apie 4 mln. vienetų. Antroje vietoje rikiuojasi įvairiausi tušinukai, kurių per pasiruošimo mėnesį parduodama daugiau nei pusė milijono, o trečioje – braižymo įrankiai, kurių parduodama 320 tūkst. vienetų.

Kainos, tikina, nedidėjo

Prekybos tinklo "Maxima" duomenimis, palyginus praėjusių ir šių metų mokyklinių prekių kainas, didesnių pokyčių šiemet nėra: supirkti būtiniausias prekes mokyklai tėvams šiemet prireiks kiek daugiau nei 25 eurų, kai pernai tokios pat sudėties mokyklinuko krepšelis kainavo apie 24,5 euro. "Krepšelio vertę šiemet kiek išaugino brangstantis popierius, taip pat valiutų kursų pokyčiai, tačiau pigiau nei praėjusiais metais šiemet į mokyklas vaikus ruošiantys pirkėjai gali įsigyti pieštukų, žirklių, modelino, rašalo kapsulių ir kai kurių kitų mokyklinių prekių", – komentavo R.Saulytė.

Bendrovės "Rimi Lietuva" viešųjų ryšių vadovės Giedrės Bielskytės teigimu, mokyklinių prekių kaina jų prekybos tinkle, palyginti su praėjusiais metais, nepasikeitė. "Matome, kad daugiausia pirkėjai nuperka popieriaus gaminių – sąsiuvinių, piešimo albumų, ir taip yra kiekvienais metais. Toliau pagal populiarumą – rašymo priemonės: rašikliai, tušinukai, spalvoti ir paprasti pieštukai, flomasteriai.

"Jau keleri metai iš eilės pastebime, kad pirkėjų išleidžiama suma prieš mokslo metus išlieka labai panaši", – sakė G.Bielskytė.

Panašias tendencijas įžvelgia ir kito prekybos tinklo atstovas. Bendrovės "Norfa" atstovo spaudai Dariaus Ryliškio teigimu, per pastaruosius metus gyventojų pajamos augo labai menkai, tad ir jų perkamų prekių krepšelis tik vos didėjo. Vis dėlto šiais metais mokyklinių prekių pardavimas "Norfoje" yra didesnis nei pernai.

Kad kainos nekito, teigė ir IKI Viešųjų ryšių vadovas Andrius Petraitis. Prekybos tinklo darbuotojai apskaičiavo, kad šiemet rugpjūtį, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, apie 13 proc. augo kuprinių, apie 36 proc. – biuro reikmenų pardavimas.

Apsipirkti padeda akcijos

"Mokyklinių prekių pardavimo sezonas prasidėjo liepos mėnesį, tačiau jos aktualiausios ir labiausiai perkamos rugpjūtį bei rugsėjo pradžioje. Šiuo laikotarpiu mokyklinių prekių pardavimas išauga kelis kartus", – pasakojo A.Petraitis.

Pasak D.Ryliškio, labai svarbios pirkėjams yra akcijos, kuriomis prekėms yra pritaikomos nuolaidos.

R.Saulytė taip pat pažymėjo, kad pirkėjai noriai naudojasi mokyklinėms prekėms taikomomis nuolaidomis ir į krepšelius deda įvairiausius sąsiuvinius, tušinukus, braižymo ir piešimo reikmenis, spalvotą popierių – būtent šių prekių pastaruoju metu parduodama daugiausia. "Lyginant su praėjusių metų rugpjūčiu, tendencijos kardinaliai nesikeičia. Žinoma, kasmet skiriasi sąsiuvinių ar kitų kanceliarinių prekių pakuočių herojai, nes kasmet vaikai turi savo mylimą animacinių filmų herojų, kuris būtinai turi būti pavaizduotas ant kuprinės ar kitų mokyklinių prekių", – pasakojo R.Saulytė.

Apklausa rodo didėjimą

R.Saulytės teigimu, rugpjūtį įmonė atliko pirkėjų apklausą socialinio tinklo "Facebook" paskyroje. Išanalizavus duomenis paaiškėjo, kad šiemet dauguma mokyklinio amžiaus vaikų turinčių šalies gyventojų jų mokykliniam krepšeliui ketina išleisti daugiau nei pernai. Dauguma teigia tam planuojantys skirti 100–150 eurų, net 38 proc. apklausoje dalyvavusių respondentų tikina, kad šiemet mokyklinėms prekėms išleis 150–200 eurų. "Tiesa, klientai kaip ir kasmet perka racionaliai, seka nuolaidas ir akcijas, tačiau, kaip teigia respondentai, dėl pasikeitusios valiutos ir neįprasto kainų žymėjimo jie linkę išleisti daugiau, nes kainos vizualiai atrodo mažesnės", – sakė R.Saulytė.

Į klausimą, ar šiemet savo vaiko mokyklos prekėms ketina išleisti daugiau, teigiamai atsakė beveik 50 proc. mokyklinio amžiaus vaikų turinčių apklaustųjų. Tiek pat, kiek ir pernai ketina išleisti 36 proc., o mažiau – vos dešimtadalis apklaustųjų. Beveik 40 proc. moksleivio pirkinių krepšeliui planuoja skirti 150–200 eurų, 35 proc. apklaustųjų ketina išleisti 100–150 eurų, 13 proc. – 200 ir kiek daugiau nei dešimtadalis mokinio krepšeliui ketina skirti iki 100 eurų.

Remiantis apklausos rezultatais, apie 40 proc. mokyklinio amžiaus vaikų turinčių apklaustųjų teigia specialiai vaiko mokyklos prekių krepšeliui netaupantys, daugiau nei trečdalis – jog mėnesį tenka pasispausti, 16 proc. teigia, kad kelis mėnesius tenka skrupulingai planuoti šeimos biudžetą, o likusieji tam taupo visus metus. Beveik pusė jų mokyklines prekes pagal poreikį perka visus metus: trečdalis – dar rugpjūčio pradžioje, o apie dešimtadalis – iki pirmųjų rugsėjo dienų. Absoliuti dauguma, net 70 proc. apklaustųjų, sako visuomet sekantys mokyklinėms prekėms taikomas akcijas ir nuolaidas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių