- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos vežėjai tikina, kad produktų vagystės tiesiai iš vilkikų Europos keliuose pasiekė tokį mastą, jog tai gali prisidėti prie prekių brangimo. Tarptautinė gabenamo turto organizacija skaičiuoja, esą 8 mlrd. prekių šiemet dėl vagysčių nepasiekė parduotuvių lentynų. Beje, vagysčių iš vilkikų bumas fiksuotas ir kriziniais 2008-aisiais. Tačiau Lietuvos vežėjai aiškina, kad tuomet šių nusikaltimų skaičius buvo keliskart mažesnis, praneša LNK.
Plačiau apie situaciją papasakojo „Linavos“ generalinis direktorius Zenonas Buivydas.
– Tarptautinė gabenamo turto organizacija skaičiuoja, kad vagysčių mąstai pralenkė net ir 2008 m.
– Noriu tik pabrėžti, kad tokių vagysčių dideli mastai įvyksta tik tada, kai ekonomika pradeda slinkti žemyn. Mes visi dar džiaugiamės, yra geriau nei praeitais metais, tačiau tai – netiesa. Prasideda recesija, dėl to atgyja šitas nusikalstamas verslas.
– Kaip atrodo pačios schemos? Ar mūsų vežėjai gali jaustis saugūs?
– Tai vyksta visoje Europos Sąjungoje. Reikia suprasti, kad tai nėra taip, kad prapjovė tentą, išėmė du televizorius ir prapuolė. Tai yra organizuota veikla. Būna net taip, kad nusiperkamos įmonės, kurios turi finansinių problemų ir jų vardu pasikraunama kitoje šalyje. Draudimo kompanijos patiria nuostolius ir kels kainą.
– Kiek čia yra vairuotojo kaltės? Juk jis atsakingas už gabenamą krovinį.
– Kompanija yra atsakinga. Transporto kompanija prisiima didžiulę riziką. Būna, kad vairuotojai sudalyvauja ir nelegalių asmenų vežime. Tačiau mes žinome, kad nelegalūs migrantai yra po padidinamu stiklu. Man baisiausia yra tai, kad tik 3 proc. atvejų yra išaiškintų, o krovinių prapuola net 8 mlrd. Niekada negalėjau įsivaizduoti, kad tai gali vykti Europoje. Bet dar kartą primenu, ateina recesija, užsidaro gamyklos. Noriu perspėti mūsų vežėjus, kad nepasiduotų. Yra ne tik netikrų vežėjų, bet ir netikrų įmonių. Kurios įmeta tuos pačius krovinius, kuriuos yra numatę, pasiūlo geresnę kainą. Ir vairuotojas išveža, prasideda tyrimas dėl pagrobto krovinio, bet tuo pačiu metu žmogus negauna atlyginimo.
– Ką pavyko išaiškinti dėl tų 3 proc.? Kur tos prekės keliauja toliau?
– Keliauja į turgus. Nemanau, kad patys nusikaltėliai stovi turguje ir pardavinėja. Jie parduoda prekybininkams. Turi pasidirbę dokumentus. Tai yra labai išvystyta, organizuotų nusikalstamų grupuočių verslo dalis.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Ką gali padaryti teisėsauga?
– Pagrindinis dalykas būtų saugios stovėjimo ir poilsio aikštelės. Apie 500 tūkst. transporto priemonių juda Europos Sąjungoje ir tik 7 tūkst. saugių aikštelių. Tai labai didelė spraga. Buvo priimtas mobilumo paketas, buvo liepta vairuotojams eiti miegoti į viešbučius. Bet draudimo kompanijos sako, kad jei vairuotojas nėra šalia krovinio, tai yra nedraudiminis įvykis. Viskas nukrenta ant įmonės. Kai įstatymų leidėjai priima kažkokį sprendimą, jie turi numatyti, kaip tai įvyks. Pasirodo, Europos Parlamentas galvojo, kad verslas turi statyti tas aikšteles, o verslas galvojo, kad Europos Parlamentas statys. Tai nuveda į aklavietę.
– Kaip tokios vagystės gali atsiliepti mūsų prekių lentynoms?
– Pabrangs draudimai, pabrangs pervežimai ir viskas nuo to pabrangs.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LEA: valstybė skirs per 1 mln. eurų energijos kaupikliams įsirengti
Energetikos ministerija skelbia daugiau nei 1 mln. eurų paramos kvietimą energijos kaupikliams įsirengti. ...
-
Vyriausybė patvirtino rodiklius, nuo kurių priklauso įvairios socialinės paramos išmokos
Ministrų kabinetas pirmadienį patvirtino 2025 metų rodiklius, nuo kurių priklauso įvairios socialinės paramos išmokos. ...
-
Populiarėja trumpalaikė nuoma savarankiškai įsiregistruojant: kokių problemų kelia?
Trumpalaikės nuomos modelis, naudojant savarankišką įsiregistravimą, populiarėja ir Europoje, ir Lietuvoje. Keli veiksmai išmaniajame telefone ar kompiuteryje, SMS žinute gautas raktų dėžutės kodas ir nuomojamo buto raktai jau jūsų ra...
-
Nuo kitų metų rugsėjo didės vidutinė mokytojų alga
Nuo kitų metų rugsėjo vidutinis mokytojų atlyginimas turėtų siekti 1 878 eurus po mokesčių ir vidutiniškai padidės 8,2 proc., skelbia Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM). ...
-
„Litgrid“ dėl pažeisto „EstLink 2“ kabelio: tai tapo didžiausiu įvykiu – kaip atsilieps vartotojams?
Pirmąją Kalėdų dieną buvo pažeistas Suomiją ir Estiją jungiantis elektros kabelis. Nuo tada apribotos galimybės importuoti pigią energiją iš Šiaurės šalių į Baltijos šalis lėmė didesnes elektros kainas Lietuvoje, ta...
-
Paaiškėjo, kas gamins elektrinius laivus sostinei už beveik 2 mln. eurų
Vilniaus savivaldybės bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) kelionėms Nerimi už 1,85 mln. eurų perka keturis elektrinius laivus. ...
-
Užimtumo tarnybos prognozės nedžiugina – ko galima tikėtis?
Lietuvos darbo rinkos barometras gruodį siekė 96,6 balo, arba 3 balais mažiau nei lapkritį, o Europos – 98,9 balo, arba 0,1 balo mažiau. Tai reiškia, kad situacija darbo rinkoje blogėja. ...
-
Valstybės kontrolės prognozės: iššūkių šalies ekonomikai gali kelti sudėtinga tarptautinė aplinka
Valstybės kontrolė (VK) prognozuoja, kad realus šalies bendrasis vidaus produktas 2025 metais augs 3 proc. – 0,6 proc. punkto daugiau nei šiemet (2,4 proc.). Finansų ministerija gruodį prognozavo 2,8 proc. BVP augimą kitais metais. ...
-
SADM: nuo kitų metų didės kai kurių biudžetinių įstaigų darbuotojų atlyginimai1
Nuo sausio 1 d. didės mažiausiai uždirbančių biudžetinių įstaigų darbuotojų pareiginės algos koeficientai, praneša Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM). ...
-
Svarbiausi 2024-ųjų Lietuvos ekonominiai įvykiai
Naujienų agentūra BNS pateikia svarbiausius, jos požiūriu, 2024 metų Lietuvos ekonomikos ir verslo įvykius. ...