- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pavežėjimo paslaugų programėlėje „Bolt“ atsirado nauja vairuotojų kategorija. Jai priskiriami lietuviškai arba angliškai nekalbantys ir prastesnius automobilius vairuojantys pavežėjai. „Bolt“ kompanija aiškina taip gerinanti paslaugų kokybę, tačiau žmogaus teisių atstovai įžvelgia diskriminaciją, praneša LNK.
Nuo šiol lietuviškai ir angliškai neklabantys vairuotojai „Bolt“ programėlėje pažymėti anglišku žodžiu „Basic“ (liet. pagrindinis). „Bolt“ aiškina, kad vairuotojus atskiria ne dėl kalbos, o automobilių – šioje kategorijoje automobiliai prastesni.
„Žmonės gali pagal savo kišenę, pagal savo poreikį rinktis paslaugą. Lieka standartinė kategorija „Bolt“, kuri yra ta pačia kaina, kaip anksčiau, ir atsiranda šiek tiek pigesnė, kur galimai bus prastesnės kokybės automobiliai“, – aiškino „Bolt Lietuvoje“ vadovas Andrius Pacevičius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Bolt“ viliasi, kai daugiau kategorijų, paslaugų kokybė gerės. Dauguma vilniečių sutinka, kai rinktis yra iš ko – geriau.
„Iš vartotojo pusės turbūt visada gerai yra turėti pasirinkimą. Jeigu nori, kad greičiau atvažiuotų, ir mokėti pigiau, tai gal visai gali rinktis ir tai“, – savo nuomonę išsakė pakalbintas vilnietis.
„Manau, kad būtų gerai išmokti kalbas, nes tu gyveni šitoj šaly, tu turėtum žinot tas kalbas bent minimaliai“, – šiek tiek kitokios nuomonės laikėsi kita vilnietė.
Tarp užsieniečių ir mokančių kalbas pavežėjimo kainos, anot „Bolt“, skiriasi apie 6 proc. Pavežėjai sako, dauguma klientų nė nenori mokėti mažiau.
„Po pakeitimų absoliuti dauguma keleivių važiuoja ir daug didesnis srautas pasidarė toje kategorijoje, kur yra aukštesnės kokybės automobiliai ir vairuotojai, gebantys kalbėti lietuviškai arba angliškai“, – teigė kurjerių ir vairuotojų asociacijos pirmininkas Dalius Rudokas.
Kad nemokantys anglų ir lietuvių baudžiami mažesniu užsakymų skaičiumi, pigesniu pavežėjimu, vadinasi ir uždarbiu, žmogaus teisių atstovams neatrodo normalu.
„Pagrindo kelti klausimą dėl diskriminacijos tikrai yra, tačiau problema ta, kad vairuotojai yra laisvai samdomi žmonės, t. y. jie paprastai dirba pagal individualią veiklą, ir tokių žmonių Lietuvos įstatymai kol kas neapsaugo, tai yra pilkoji zona“, – sakė Lietuvos žmogaus teisių centro vadovė Jūratė Juškaitė.
Seimo nariai keletą metų bando priversti pavežėjus su keleiviais bendrauti lietuviškai. Raimundas Lopata sako, kad lietuvio konstitucinė teisė yra viešąsias paslaugas gauti lietuvių kalba, tačiau įstatymo pataisų vis dar nėra.
Pagrindo kelti klausimą dėl diskriminacijos tikrai yra.
„Jos dar tobulinamos. Rudens sesijoje bent jau tikrieji iniciatoriai žada, kad pasieks“, – informavo R. Lopata.
Tačiau net ir besimokantys lietuvių kalbos susiduria su kita problema – egzaminai, anot R. Lopatos, vyksta vienąkart per du mėnesius. „Tie, kurie turi leidimą gyventi ir dirbti, išklausę kalbos kursus turi dar gauti jų sertifikatą arba laikyti egzaminą Nacionalinėje švietimo agentūroje. Yra nusiskundimų, kad per retai organizuojami šitie egzaminai“, – sakė ji.
Kol lietuvių kalbos klausimas neišspręstas, „Bolt“ iš užsieniečių reikalauja anglų kalbos sertifikatų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvių žiemos kelionės: įvardijo tendencijas
Lietuviai per žiemos šventes vis dažniau renkasi aplankyti Europos miestų kalėdines muges, sako Lietuvos turizmo rūmų prezidentė. Šių metų naujiena – daugiau oro bendrovių skrydžių ne į Londoną ar Dubliną, o į Malagą ...
-
ES delsia aktyvuoti atvykimo ir išvykimo sistemą: ar Lietuva yra pasirengusi?
Bendrijai delsiant aktyvuoti Europos Sąjungos (ES) atvykimo ir išvykimo sistemą (EES), Lietuva teigia esanti pasiruošusi ją paleisti bet kuriuo metu. ...
-
Gitanas Nausėda: elektros kabelių Baltijos jūroje gedimai nebeatrodo kaip atsitiktinumas1
Trečiadienį pranešus apie povandeninės elektros jungties tarp Suomijos ir Estijos gedimą, prezidentas Gitanas Nausėda pažymi – šis bei pastaruoju metu Baltijos jūroje padažnėję panašūs incidentai rodo, kad tai nebėra atsi...
-
Gera žinia vaiko tėvų globėjams: kaip ir seneliai, galės gauti atostogas anūkams prižiūrėti
Nuo kitų metų vaiko tėvų globėjai, kaip ir seneliai, galės gauti atostogas ir išmoką vaikui prižiūrėti. ...
-
Kokių mokesčių pakeitimų galima tikėtis kitąmet?1
Valdančiosios daugumos atstovai tikino nežinantys, kokius pasiūlymus dėl mokestinės reformos kitąmet atneš Vyriausybė, tačiau žada teikti prioritetą diskusijoms. Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas Algirdas Sysas sako, kad v...
-
Tarpušvenčiu lietuviai plūsta į Palangą: kiek čia kainuoja šventės?8
Palangos verslininkai pastebi, kad į kurortą daugiausia svečių atvyksta tarpušvenčiu, o itin daug – sutikti Naujųjų metų. Šią tendenciją rodo viešbučių ir privačių būstų užimtumas. ...
-
Nausėda: siekiant sukurti diviziją iki 2030-ųjų gynybai reikia skirti 5,5 proc. nuo BVP23
Norint iki 2030 metų Lietuvoje sukurti diviziją gynybai reikia skirti 5,5 proc. nuo bendrojo vidaus produkto (BVP), sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Nuo vasario 1 d. keičiasi „Vilniaus vandenų“ kai kurių paslaugų kainų tarifai
Nuo 2025 m. vasario 1 d. Vilniaus miesto ir rajono, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų butų gyventojams didės geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos, praneša Vilniaus vandenys. ...
-
Kalėdoms lietuviai linkę rinktis praktiškas dovanas, joms išleis iki 250 eurų
Didesnė dalis šalies gyventojų Kalėdoms renkasi praktiškas dovanas, o artėjant šventėms itin šokteli dovanų čekių bei kortelių pardavimai, BNS sako Lietuvos prekybos centrų atstovai. ...
-
Švenčių organizatoriai: Kalėdų senelių rinka Lietuvoje profesionalėja
Kalėdų Senelio paslauga Lietuvoje tampa vis profesionalesnė – žmonės dažniau renkasi ne pagal kainą, o pagal kokybę, sako tokią paslaugą teikiančių įmonių vadovai. ...