- Roma Pakėnienė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmadienį Vilniuje nusileidus Juodkalnijos oro bendrovės lėktuvui, skridusiam per Baltarusijos oro erdvę, Lietuvos aviacijos institucijos sako, jog bendrovė nepažeidė sankcijų – ne Europos Sąjungos oro vežėjams tik rekomenduojama vengti Baltarusijos oro erdvės.
Baltarusijos naujienų portalas belsat.eu, remdamasis kanalu „MotolkoPomogi“, skelbia, kad bendrovės „Air Montenegro“ užsakomasis reisas Nr. 4o-AOA iš Juodkalnijos miesto Tivato į Vilnių, nepaisant draudimo, pirmadienį skrido virš Baltarusijos teritorijos ir būtent iš jos pasiekė Lietuvos oro erdvę bei 10 val. ryto nusileido Vilniuje.
Šis reisas buvo jau penktas po to, kai gegužės pabaigoje atidarytas naujas užsakomasis maršrutas. Pasak belsat.eu, iki šiol lėktuvai šiuo maršrutu neskraidė virš Baltarusijos. Preliminariai žinoma, kad pilotai sutrumpino kelią ne dėl blogų oro sąlygų ar kitų nenumatytų aplinkybių, rašo Baltarusijos portalas.
Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) BNS pranešė, kad jai žinoma apie šį skrydį, nes ji yra išdavusi leidimą „Air Montenegro“ atlikti užsakomųjų skrydžių seriją iš Tivato į Vilnių ir atgal.
„Šio skrydžio vykdymas nėra laikytinas pažeidimu, kadangi pagal Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūros (angl. European Union Aviation Safety Agency, EASA) saugumo direktyvą ne ES oro vežėjams, įskrendantiems į Lietuvos oro erdvę, tik rekomenduojama vengti Baltarusijos oro erdvės. Draudimo skristi per Baltarusijos oro erdvę jiems nėra. Tuo metu ES oro vežėjai negali kirsti šios šalies oro erdvės“, – komentare BNS teigė LTSA.
Vis dėlto, reaguodama į šią situaciją, LTSA žada kreiptis į „Air Montenegro“ ir paprašyti laikytis šios rekomendacijos.
Skrydžių valdymo bendrovė „Oro navigacija“, be to, teigia, kad Juodkalnija nėra įtraukta į sankcionuotų šalių sąrašą (į kurį įtraukta Rusija bei Baltarusija), šiam skrydžiui jokios sankcijos nėra taikomos, o pats orlaivis skrido skrydžio plane nurodytu maršrutu.
„Juodkalnija yra EASA partnerė, o nuostatų, susijusių ne su EASA šalių narių oro vežėjais, EASA saugos nurodyme nėra. Todėl ne EASA šalių narių oro vežėjams šiuo nurodymu nėra uždrausta vykdyti skrydžius Baltarusijos oro erdvėje, o sprendimą dėl skrydžio maršruto priima pats oro vežėjas“, – rašoma „Oro navigacijos“ komentare BNS.
2021 metų gegužę Lietuva uždraudė į šalį ir iš jos skrendantiems lėktuvams skristi per Baltarusijos oro erdvę. Tokio žingsnio imtasi po to, kai tų metų gegužę Minskas nurodė „Ryanair“ pilotams nutupdyti iš Atėnų į Vilnių skridusį lėktuvą ir sulaikė jame buvusį tinklaraštininką Ramaną Pratasevičių ir jo draugę Sofiją Sapegą.
Į tai reaguodama ES taip pat uždraudė Baltarusijos vežėjams naudotis jos oro erdve ir patekti į jos šalių oro uostus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nebeliks Statybos inspekcijos pasitikėjimo linijos
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija nuo 2025 metų sausio naikina pasitikėjimo liniją, skirtą pateikti anoniminius skundus dėl įvairių pažeidimų. ...
-
Paveldo pastatų tvarkymui Vilniaus miesto savivaldybė ketina skirti 8 mln. eurų
Į paveldotvarkos programą atrinktų pastatų tvarkymui Vilniaus miesto savivaldybė ketina skirti 8 mln. eurų. ...
-
Gentvilas: savivaldybės per lėtai steigia mažo užterštumo zonas8
Valdžiai keliant tikslą visose šalies savivaldybėse iki 2030 metų įrengti 6 tūkst. viešų elektromobilių įkrovimo stotelių, jas siūloma įpareigoti skubinti šį procesą. ...
-
RRT: 4G ir 5G mobilaus ryšio sparta miestams bei regionams vis dar nevienoda1
Itin spartus mobilusis 5G ryšys dengia 94,6 proc., o 4G – 97,9 proc. šalies teritorijos, tačiau jų sparta – miestams ir regionams dar nevienoda, skelbia Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT), remdamasi operatorių pateiktais ir ta...
-
Po Skardžiaus pasisakymo dėl jėgainių – Kreivio replika: aš tokių skaičių net susapnuot negaliu11
Elektros kainos kitąmet turėtų būti panašios kaip šiemet, mat vis daugiau energijos gaunama iš atsinaujinančių šaltinių. Lietuva pati jau pasigamina daugiau kaip pusę elektros, o po penkerių metų planuojama, kad elektrą p...
-
Apklausa: populiariausi lietuvių atsiskaitymo ir pinigų kaupimo būdai – laiko ir kojinėse1
Lietuvos gyventojai dažniausiai tarp euro zonos šalių piliečių perka ir atsiskaito internetu, nors žmonėms vis dar svarbūs ir grynieji, rodo Europos Centrinio Banko (ECB) vartotojų mokėjimo įpročių apklausa. ...
-
Lietuvos BVP vienam gyventojui pernai siekė 87 proc. ES vidurkio
Realusis bendrasis vidaus produktas (BVP), tenkantis vienam Lietuvos gyventojui (išreikštas perkamosios galios standartais), 2023 metais sudarė 87 proc. Europos Sąjungos (ES) vidurkio. 2022 metais šis rodiklis siekė 89 proc. ...
-
Šventinės nuotaikos kaina
Artėjant žiemos šventėms ne tik Lietuvos miestai ima rungtyniauti puošdami gatves, aikštes ir parkus Kalėdų dekoracijomis. Štai 2017-ųjų Kalėdų sezonui Londono Oksfordo gatvę papuošė 750 tūkst. LED lempučių. Dau...
-
Lingė apie valdančiųjų planus dėl mokesčių: biudžeto pajamos būtų nepakankamos
Seimo konservatorių frakcijos seniūnas Mindaugas Lingė, sako, kad valdančiųjų planas didinti gyventojų pajamų mokesčio (GPM) progresyvumą nesukurtų pakankamo pajamų į biudžetą šaltinio planuojamoms išlaidoms padengti. Politikas tik...
-
Šadžius apie SEB banko sprendimą: solidarumo mokestis jokios įtakos tam neturėjo2
Finansų ministras Rimantas Šadžius sako, kad SEB banko sprendimui naują jungtinę būstinę įsteigti Taline, o ne Vilniuje įtakos neturėjo Lietuvoje vasarą pratęstas vadinamasis solidarumo mokestis. ...