Ieškant pagalbos, kaista telefonai

Telefonu psichologinės pagalbos ieškančių žmonių yra gerokai daugiau, nei galimybių jiems padėti.

Prisiskambina iš 23 karto

Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvos telefoninės psichologinės pagalbos tarnybos sulaukė daugiau kaip šimto tūkstančių skambučių.

Tačiau bandančiųjų prisiskambinti yra gerokai daugiau. Kaip matyti iš telekomunikacijų bendrovės išklotinių, prisiskambinti paguodos ieškančiam žmogui pavyksta tik iš 23 karto. Susisiekti su Vaikų linijos darbuotojais dar sudėtingiau.

Pasak Lietuvos telefoninių psichologinės pagalbos tarnybų asociacijos prezidento Pauliaus Skruibio, pastaroji statistika atspindi, kad psichologinė pagalba mūsų šalyje sunkiai prieinama.

Nemokamą psichologinę pagalbą žmonės gali gauti tik psichikos sveikatos centruose, tačiau dėl didelio darbo krūvio specialistai nepajėgūs greitai padėti.

Laikosi ant savanorių pečių

Klaipėdos Socialinės paramos skyriaus vedėja Audronė Liesytė atkreipė dėmesį į kasmet iškylančias psichologinių tarnybų išlaikymo problemas. Pagalbos telefonu tarnybos daugiausiai laikosi ant savanorių pečių.

Šiuo metu šešiose Lietuvoje veikiančiose psichologinės pagalbos telefonu tarnybose dirba 188 savanoriai - konsultantai ir 38 psichikos sveikatos specialistai.

Klaipėdoje veikia keturios telefoninės tarnybos: Jaunimo, Vaikų, Vilties ir Pagalbos moterims linijos, pagalbą teikiančios ne tik uostamiesčio gyventojams.

Konsultuoja ir internetu

Pastaraisiais metais kai kurios tarnybos pagalbą teikti pradėjo ir internetu. Tačiau tarnybos vengia reklamuoti tokią pagalbos formą. Norint atsakyti į laišką specialistui prireikia valandos ar net poros. Pernai sulaukta beveik keturių tūkstančių elektroninių pagalbos ieškančiųjų laiškų.

Tarnybos stengiasi psichologinę pagalbą teikti ne tik prisiskambinusiems telefonu. Specialistai konsultavo tragediją patyrusius Aleksandrijos kaimo gyventojus, pagalbos prašymo sulaukė ir iš kolegų Gruzijoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių