Migrantai veržiasi į Europą lyg plėšikai

Prisiriša po mašinomis

Ypač migrantų mėgstami – autovežiai. Pabėgėliai nepastebimi sulenda į gabenamų automobilių bagažines, jei mašinos vežamos kaip metalo laužas, braunamasi į jų vidų.

"Virvėmis ir diržais jie prisiriša po automobiliais. Pasitaiko, kad įvažiuojant į keltą net pareigūnai jų nepastebi. Nelegalai aptinkami tik jau pasiekus Angliją. Naktimis girdėdavau, kaip kažkas vaikšto apie mašiną. Du kartus išlipau, tačiau išvydęs, kad tarp vilkikų šmirinėja visa gauja migrantų, nusprendžiau nebekišti nosies laukan. Nežinau, ar jie nėra ginkluoti peiliais ar lazdomis", – pasakojo ne naujus automobilius gabenantis klaipėdietis.

Teršia krovinius

Migrantai įžūlėja ir braunasi į krovinių vidų. Jei krovinys yra prižiūrimas muitinės, už pažeistas krovinio plombas vežėjas gali sulaukti sankcijų.

"Kitą kartą net policijos neprisišauksi, nes ji sukoncentruota prie sienos arba migrantų stovyklų. Mes šaldytuvais gabename šokoladą, pieno produktus, jogurtus. Anglai neįsileidžia krovinio, jei bus bent minimalus sąlytis su migrantais. Krovinys patenka į karantino zoną ir ten gali praleisti kone du mėnesius", – pasakojo A.Griciaus autotransporto įmonės Transporto paslaugų skyriaus vadovas V.Keblys.

Migrantai kelionės metu nesismulkina ir maitinasi tuo, ką rado vilkiko priekaboje. Gamtinius reikalus jie atlieka čia pat. Ne kartą buvo kilęs skandalas, kai krovinio užsakovai atsisakė prekių vien tik sužinoję, kokiomis sąlygomis maisto produktai pasiekė prekybos vietas.

Klesti vagystės

Vežėjai patiria didelių nuostolių – tenka mokėti už prastovas, už krovinio laboratorinius tyrimus dėl galimų ligų. Nors vežėjai savo veiklą draudžia, tačiau po patirtų draudiminių įvykių kitų metų derybose su draudimo kompanija gali kisti metinės įmokos dydis.

"Visų šių nuostolių niekas mums nekompensuoja. Vežėjams migrantų krizė jau stovi gerklėje. Dėl migrantų stringa traukinių judėjimas tarp Prancūzijos ir Anglijos. Stringa keltų judėjimas. Daugėja skubių patikrinimų. Gaištamas laikas, o jei veži pieno produktus, klientai taiko baudas už pažeistus grafikus", – tikino V.Keblys.

Vežėjai dėl žalų įsisuka ir į teismų maratonus.

Pakeliui iki išsvajotosios Vokietijos ar Anglijos migrantai turi kuo nors maitintis, prasimanyti lėšų.

"Kriminogeninė situacija yra tragiška. Saugomų aikštelių mažai arba jos labai brangios. Vagiami degalai, plėšomi tentai, grobiami kroviniai. Migrantai yra neprižiūrimi", – pastebėjo V.Keblys.

Klaipėdiečiai vairuotojai pripažino, kad reiso metu jiems tenka paeiliui budėti ir saugoti vienas kito krovinius.

"Šiuo metu problema pasiekė savo piką. Jei visi Europos vežėjai pateiktų Europos Komisijai pretenzijas dėl patirtų nuostolių, ES bankrutuotų", – nuomonę išsakė V.Keblys.

Komentaras

Erlandas Mikėnas

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos prezidentas

Vežėjams iš tiesų yra labai įtemptas metas. Tie, kas važiuoja į Angliją, puikiai žino, su kokiomis bėdomis gali susidurti. Asociacija nenori leistis į politinius debatus. Galime tik prognozuoti, kad kriminogeninė padėtis Europoje tikrai prastės. Atvykę migrantai neturi lėšų pragyvenimui. Mes esame už tai, kad būtų sustiprinta Europos Sąjungos išorinių sienų apsauga. Pačiam tenka išvažiuoti į Europą ir net neramu, kai pervažiuoji kelias šalis, o niekas nepatikrina dokumentų. Manyčiau, būtų visiems saugiau – ne tik vežėjams, bet ir visuomenei. Privatus sektorius senokai už migrantų krizę moka iš savo kišenės – išeitų, kad už gerumą reikia mokėti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

AS

AS portretas
Na cia kaip filme Greiti ir isiute :) Tik saudant visus iki vieno nuo ju apsiginsi. Naikint juos visus kaip kokius kolorado vabalus, o ne subine lysti ir viska jiems uz dyka duoti.

dykos duonos verziasi

dykos duonos verziasi portretas
sedes ant pasalpu.atsives zmona3vaikus.dar kiek prigimdys vaiku.ar pietieciai megsta sunku darba.jie daugiau pirkt parduot kazka.matet visur kur keliavote.kiek as girdejau apie juos.kodel jauni vyrai bega negina savo tevynes

Galbūt

Galbūt portretas
Vežėjai turi būti ginkluoti, kitaip neatsigins.
VISI KOMENTARAI 29

Galerijos

Daugiau straipsnių