- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Skutimosi priemones gaminančios bendrovės „Gillette“ naujausia reklama vyrams, sukurta pasiremiant judėjimu už moterų teises „#MeToo“, išprovokavo didelę neigiamą reakciją internete: kritikai sako, kad ja su vyrais kalbama iš aukšto, ir ragina boikotuoti kompaniją.
Tačiau „Gillette“ skelbia, kad neturi nieko prieš diskusiją. Nuo pirmadienio, kai pasirodė, ši vien internetui skirta reklama socialiniuose tinkluose „YouTube“, „Facebook“ ir „Twitter“ buvo peržiūrėta beveik 19 mln. kartų, o tokio sujudimo neatsisakytų joks prekės ženklas.
Dvi minutes trunkančioje kompanijos „Procter & Gamble“ (P&G) skustuvų prekės ženklo reklamoje rodomi besityčiojantys ir lytiškai priekabiaujantys vyrai, bet jie skatinami „teisingai kalbėti“ ir „teisingai elgtis“. Kova su patyčiomis, lytiniu priekabiavimu ir „toksišku“ vyriškumu yra didelė užduotis šiam prekės ženklui. Daug kritikų socialinėje žiniasklaidoje sakė, kad reklama įžeidžia vyrus ir yra pilna stereotipų.
Triukšmas kilo „Gillette“ grumiantis dėl tūkstantmečio kartos dolerių su tokiais naujai iškilusiais prekės ženklais kaip „Harry's“, „Dollar Shave Club“ ir kiti. Prieš dešimtmetį „Gillette“ kontroliavo maždaug 70 proc. JAV rinkos, o pernai šio ženklo dalis rinkoje nukrito žemiau 50 proc. ribos, nurodo rinkos tyrimų kompanija „Euromonitor“.
Prekės ženklų kūrimo firmos „Metaforce“ vienas įkūrėjų Allenas Adamsonas (Alenas Adamsonas) minimą reklamą pavadino prieš 117 metų įkurtos kompanijos paskutinės minutės metimu. Tačiau jis pridūrė, kad internete kilęs sujudimas, teigiamas ar neigiamas, retai daro ilgalaikį poveikį, nes tokie dalykai greit pamirštami.
„Būti pastebėtam ir sukelti šurmulį nelengva, o jiems pavyko prasiveržti, – sakė A. Adamsonas. – Dauguma reklamuotojų reklamuoja ir niekas nepastebi, nes rinkoje labai daug triukšmo, tad būti pastebėtam – didelė pergalė, ypač tokiai mažą susidomėjimą keliančiai kategorijai kaip skustuvas.“
Antra vertus, mažai tikėtina, kad ši reklama smarkiai padidins skustuvų pardavimus, pridūrė jis.
Vis dėlto kritikos sraute socialinėje žiniasklaidoje buvo ir giriančių balsų. Aktorė Jessica Chastain (Džesika Častein) tviteryje padėkojo „Gillette“ „už šį priminimą apie vyrų grožį“ ir pridūrė: „Mane labai sujaudino jūsų raginimas veikti.“
„Gillette“ reklama primena kitus didelių reklamos užsakovų bandymus imtis socialinių klausimų. „Pepsi“ 2017 metais atšaukė reklamą, kurioje Kendall Jenner (Kendal Džener) per demonstraciją duoda policininkui „Pepsi“ gėrimo, ir atsiprašė kilus pasipiktinimui, kad šia reklama buvo sumenkintas „Black Lives Matter“ ir kiti protestų judėjimai.
Tuo tarpu „Nike“ suskaldė visuomenę reklama su buvusiu Nacionalinės futbolo lygos (NFL) žaidėju Colinu Kaepernicku (Kolinu Kaperniku), tarp lygos žaidėjų inicijavusiu protestus prieš policijos brutalumą, rasinę nelygybę ir kitais socialiniais klausimais.
Nė vienu iš šių atvejų pardavimui jokio poveikio nebuvo. Kontroversijos pardavimą paveikia paprastai tik dėl reikšmingesnių dalykų už reklamą. „Lululemon“ prekių pardavimas 2013 metais smuko po virtinės viešųjų ryšių nesėkmių, įskaitant tai, kad dėl gamybos problemų kompanijos pardavinėjamos brangios jogos kelnės pasidarė permatomos. Be to, kompanijos įkūrėjas pasišaipė iš apkūnių žmonių.
Vis dėl to ir tąsyk poveikis buvo trumpalaikis.
Viešųjų ryšių kompanijos 5WPR vadovas Ronnas Torossianas (Ronas Torosianas) sakė, kad, kaip ir „Nike“ reklamos su C. Kaepernicku atveju, „Gillette“ tikriausiai žinojo, kad reklama išprovokuos debatus internete.
„Nike“ žinojo, ko imasi“, – sakė jis ir pridūrė, kad reklama su C. Kapernicku kėlė daug triukšmo ir „Gillette“ negali stebėtis, kad jos reklama taip pat išprovokavo sujudimą.
P&G – vienas didžiausių reklamos užsakovų pasaulyje – garsėja emocijas žadinančiomis reklamomis per olimpiadas ir kitus renginius, dažnai orientuotomis į moterų auditoriją. Tarp tokių reklamų yra ašarą spaudžianti olimpinė kampanija „Thank You Mom“ ir „Always“ reklama „Like a Girl“, rodyta per 2014 metų amerikietiškojo futbolo didįjį finalą „Super Bowl“.
„Gillette“ prekės ženklo direktorius Šiaurės Amerikai Pankajas Bhalla (Pankadžas Bala) sakė, kad kontroversija nebuvo numatytas reklamos tikslas. Minima reklama yra dalis didesnės kampanijos, kuria bandoma kitaip traktuoti seną „Gillette“ frazę „The Best a Man Can Get“ („Geriau vyrai nesuras“). Kitoje interneto reklamoje nusifilmavo vienarankis NFL naujokas Shaquemas Griffinas (Šakimas Grifinas).
Nors P. Bhalla nenori pardavimo sumažėjimo ar boikoto dėl minimos reklamos, jis sakė, kad kompanija „netrukdys pokalbiams ar diskusijai“ šiais klausimais.
„Galutinis mūsų tikslas yra patraukti naują vyrų kartą, o jei tai nors truputį padeda, mes laikome tai sėkme“, – sakė jis.
Tačiau rinkodaros profesorius Larry Chiagourisas (Laris Čajagurisas) iš Pace'ų (Peisų) universiteto šias pastangas vertina skeptiškai.
„Kas galėtų ginčytis dėl pagarbaus elgesio su žmonėmis, bet jie tam tikra prasme pavėlavo į vakarėlį, tai yra didžiausia problema, – sakė jis. – Tai nereikalinga ir savanaudiška.“
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
S. Lavrovas: Šveicarija – atvirai priešiška šalis
Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus Lavrovas pareiškė, kad Šveicarija negali surengti taikos konferencijos dėl karo Ukrainoje, nes ji iš neutralios valstybės virto „atvirai priešiška“. ...
-
V. Zelenskis NATO: Ukrainai reikia mažiausiai septynių sistemų „Patriot“
Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis penktadienį pareiškė, kad jo šaliai reikia mažiausiai septynių oro gynybos sistemų „Patriot“, ir paragino NATO vadovus paskubinti ginkluotės tiekimą sunkumų patiriančioms ukrainieči...
-
J. Bidenas sukėlė nuostabą pasakęs, kad jo dėdės kūną galbūt suvalgė kanibalai6
JAV prezidentas Joe Bidenas (Džo Baidenas) sukėlė nuostabą, užsiminęs kad Naujosios Gvinėjos saloje kanibalai galėjo suvalgyti jo dėdės kūną, kai Antrojo pasaulinio karo metu buvo numuštas lėktuvas, kuriuo jis skrido. ...
-
Kinija sako sukūrusi naują karinį kibernetinį korpusą
Kinija penktadienį paskelbė, kad sukūrė naują karinį kibernetinį korpusą, sakydama, kad tai sustiprins Pekino gebėjimą „kovoti ir laimėti“ karus. ...
-
J. Stoltenbergas: NATO šalys sutinka atsiųsti Ukrainai daugiau oro gynybos sistemų
NATO šalys sutiko suteikti Ukrainai daugiau oro gynybos priemonių, Kyjivui prašant pažangių sistemų Rusijos atakoms atremti, penktadienį pareiškė Aljanso vadovas Jensas Stoltenbergas. ...
-
„Eurovizija“ sulaukė daugiau kaltinimų: paaiškino sprendimo priežastis6
Internete pasipylė kritika Eurovizijos organizatoriams, mat jie leidžia Izraelio atstovei Eden Golan dalyvauti dainų konkurse, esant tokiai politinei situacijai. Tiesa, tiesioginį nepasitenkinimą iš žmonių gavo ir pati atlikėja – už dalyv...
-
Balandžio orų išdaigos: sniegas – nauja realybė?2
Lietuvai kitą savaitę sinoptikai prognozuoja šlapdribą, o kai kur ir sniegą, o štai Balkanų gyventojai jau išsitraukė žiemines striukes. Kai kur orai pasikeitė drastiškai – per vieną parą temperatūra nukrito nuo bev...
-
Žiniasklaida: JAV tenka 70 proc. užsienietiškų detalių, rastų Rusijos raketose5
Rusijos raketose, kuriomis priešas atakuoja Ukrainą, randama užsienietiškų komponentų. 70 proc. šių detalių tenka JAV kompanijoms. ...
-
Žvalgybos atstovas pakomentavo mėginimą pasikėsinti į V. Zelenskį
Ukrainos gynybos ministerijos Vyriausiosios žvalgybos valdybos atstovas Andrijus Jusovas mano, jog dar vienas mėginimas pasikėsinti į Ukrainos prezidento gyvybę rodo, kad priešas griebiasi metodų, kurie yra už tradicinio karo supratimo ribų. ...
-
A. Blinkenas: JAV neįsitraukusios į jokią puolamąją operaciją4
Jungtinės Valstijos „nėra įsitraukusios į jokią puolamąją operaciją“, penktadienį pareiškė amerikiečių valstybės sekretorius Antony Blinkenas (Entonis Blinkenas), pasirodžius pranešimams, kad Izraelis sudavė atsakomųj...