- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
18-48 metų amžiaus moterys, turinčios vaikų iki 6 metų amžiaus, yra vienas aktyviausių segmentų internete. Internetu kasdien itin aktyviai naudojasi 73 proc. mamų, kai bendras Lietuvos gyventojų vidurkis gerokai mažesnis – 53 proc. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT atlikto 2012 m. interneto naudotojų tyrimo rezultatai.
„Internetas mamoms yra svarbiausia medija po televizijos. Absoliučiai jų daugumai internetas tapo pagrindine priemone, padedančia organizuoti įtemptą dienotvarkę. Internete moterys, auginančios mažamečius vaikus, administruoja finansus, ieško informacijos apie dominančius produktus ir palaiko socialinius ryšius“, – sako TNS LT Media departamento projektų vadovė Inga Bitinaitė.
Tyrimo duomenimis, mamų veiklos internete apima visas 4 poreikių sritis – socialinę, informacijos paiešką, administravimą ir pramogas. Tarp populiariausių jų užsiėmimų patenka naudojimasis el. paštu, paieškos sistemomis, naujienų skaitymas, naudojimasis el. bankininkystės paslaugomis ir pokalbių programomis, kaip, pavyzdžiui, „Skype“.
Ypač didelį dėmesį mamų segmentas skiria el. komercijai. Prekes internete bent kartą per mėnesį įsigyja kas ketvirta moteris. Palyginimui, šis rodiklis tarp visų 15-74 metų amžiaus gyventojų yra per pusę mažesnis ir siekia tik 12 proc. Populiariausios prekės mamų el. pirkinių krepšelyje – apranga ir aksesuarai, prekės kūdikiams ir vaikams, bilietai į įvairius renginius, teatrą, kiną ir kosmetika, parfumerija.
Reikėtų atkreipti dėmesį, kad šio vartotojų segmento atstovės, prieš įsigydamos prekes elektroninėje erdvėje, apie jas pirminę informaciją susiranda internete. Kas antra mama teigia, kad, prieš įsigydama prekes ar paslaugas, informacijos apie jas pirmiausia ieško internete. 44 proc. šių vartotojų internete skaito atsiliepimus apie prekes ir paslaugas, 41 proc. lygina produktų ir paslaugų kainas.
Daugiau nei trečdalis mamų teigia, kad žmonių komentarais apie prekes ir paslaugas elektroninėje erdvėje pasitiki labiau nei pačių įmonių pateikta informacija apie savo produkciją. 31 proc. jų labiau pasitiki pažįstamų ir 22 proc. – nepažįstamų žmonių internete išsakyta nuomone. Daugiau nei penktadaliui moterų komentarai ir atsiliepimai internete padeda apsispręsti dėl pirkinio.
„Mūsų atlikto tyrimo duomenys rodo, kad didelė dalis mamų pasikliauja vartotojų atsiliepimais ir nuomonėmis. Todėl paslaugų kūrėjai turėtų rūpintis savo reputacija internete ir skatinti grįžtamąjį vartotojų ryšį apie prekes ar paslaugas“, – teigė I. Bitinaitė.
Tyrimas parodė, kad, nors mamos aktyviai naršo el. parduotuvėse, pusė jų nieko neįsigyja ir tik ketvirtadalis peržengia pirkimo barjerą. Viena iš galimų priežasčių – nesaugumas. Beveik kas antra moteris arba 46 proc. šio segmento atstovių, išreiškė rūpestį dėl duomenų apsaugos ir privatumo el. erdvėje.
Šis segmentas aktyviau naudojasi internetu mobiliuose įrenginiuose ir išmaniaisiais telefonais. Mobiliuose įrenginiuose internetu naudojasi daugiau nei ketvirtadalis arba 27 proc. mamų, o tarp visų 15-74 metų amžiaus tiriamųjų tokių yra 22 proc. Išmaniaisiais telefonais 2012 m. naudojosi 28 proc., planšetiniais kompiuteriais – 5 proc. mamų, tuo tarpu atitinkami tarp visų tiriamųjų rodikliai buvo 21 proc. ir 5 proc.
Pranešime pateikiami 2012 m. Interneto naudotojų tyrimo duomenys. Tyrime dalyvavo 6557 Lietuvos gyventojai nuo 15 iki 74 metų amžiaus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mokslininkai įspėja: daugėja klimato kaitos keliamų grėsmių6
Ekstremalėjantys gamtos reiškiniai žmonėms kerta per kišenę. Mokslininkai skelbia, kad klimato kaita jau po 20 metų pasaulį gali priartinti prie ekonomikos krizės. Tačiau keisti įpročius ir spręsti globalią problemą pasiryžę ne vis...
-
Mirusiųjų gyvenimas internete: kokia grėsmė?9
Apie mirusių žmonių paskyras internete ir kokią grėsmę tai kelia, LNK žurnalistas kalbėjosi su „Nord Security“ atstove Laura Tyrylyte. ...
-
Užfiksuotas besisukantis objektas danguje: kas tai buvo?19
Vėlų ketvirtadienio vakarą Lietuvos danguje pasirodęs šviečiantis besisukantis objektas jį mačiusiems sukėlė įvairių emocijų ir klausimų. Reginį buvo galima pamatyti įvairiuose šalies miestuose. Besisukantį objektą užfiksavę sk...
-
Į Žemę po šešių Kinijos kosminėje stotyje praleistų mėnesių grįžo trys taikonautai3
Į Žemę po šešių kosminėje stotyje „Tiangong“ („Dangaus rūmai“) praleistų mėnesių saugiai grįžo trys Kinijos taikonautai. ...
-
Medikus rengiantys universitetai vienija jėgas ir nori būti išgirsti4
Du stiprūs šalies akademinės medicinos centrai – Lietuvos sveikatos mokslų universitetas (LSMU) ir Vilniaus universitetas (VU) – suvienijo jėgas ir pakvietė visuomenę ir politikus opiai diskusijai Lietuvos sveikatos forume „Unive...
-
Mokslininkų atliktas tyrimas šokiravo gyventojus: per žingsnį nuo mirties?7
Belgijos mokslininkai tyrė gyventojų sveikatą regione, kuriame įsikūrusios septynios metalo perdirbimo įmonės. Rezultatai šokiravo – gyventojų organizme rasta arseno, švino ir fosforo dalelių. Valdžia liepė gyventojams imtis atsa...
-
Trys kinų astronautai pakilo į Kinijos kosminę stotį „Tiangong“6
Kinija į savo orbitinę stotį „Tiangong“ („Dangaus rūmai“) nusiuntė naują įgulą. Kosminis laivas „Shenzhou 18“ su trimis astronautais vėlų ketvirtadienio vakarą (vietos laiku) pakilo iš Cziuciuanio kos...
-
Kodėl retas lietuvis pasinaudoja teise ištrinti duomenis apie save iš interneto?12
Internetas apie kiekvieną iš mūsų žino daug ir kone amžiams. Tačiau lietuviai teise ištrinti duomenis apie save iš interneto naudojasi bene rečiausiai Europoje. Tai atskleidžia naujausia asmeninių duomenų nutekėjimą stebinčios...
-
Įspėjamieji pranešimai telefone: kodėl gauna ne visi?9
Ne visi gyventojai gauna įspėjamuosius pranešimus. Net ir tada, kai jiems tai gali būti gyvybiškai svarbu – pavyzdžiui, kad netoliese dega daugiabutis, artėja orų stichija ar kokia nelaimė Astravo atominėje elektrinėje. Apie tai, k...
-
Astronomai atrado didžiausią juodąją skylę Paukščių take
Antradienį paskelbtame moksliniame darbe nurodoma, kad astronomai nustatė didžiausią ligi šiol atrastą juodąją skylę Paukščių take, kurios masė ura 33 kartų didesnė nei Saulės. ...