Motociklininkai švelnesnių reikalavimų nesulauks

Motociklininkai piktinasi, kad jiems keliami Kelių eismo taisyklių reikalavimai yra didesni nei nemažai daliai kolegų užsienyje ir automobilių vairuotojams. Dėl to plieninių žirgų savininkai jau išmynė taką į Susisiekimo ministeriją (SM), tačiau jos specialistai pasiduoti neketina – reikalavimai nešvelnės.

Reiškia pasipiktinimą

Už šiek tiek daugiau nei savaitės prasidėsiantis balandis – tikrasis pavasaris vairuotojams. Jeigu leis oro sąlygos, žiemines padangas bus galima keisti į vasarines, o motociklininkai gatvėmis galės riedėti nesidairydami per petį ir nesibaimindami, ar įkandin jų nevažiuoja policijos pareigūnai. Vis dėlto dviračių transporto priemonių vairuotojai Lietuvoje jaučiasi ujami valdžios atstovų. Jiems galioja 0 promilių įstatymas, neturint patirties draudžiama sėsti prie galingesnės transporto priemonės vairo, o ir kai kurie Kelių eismo taisyklių punktai šalies motociklininkų bendruomenei kelia pasipiktinimą. Motociklams neabejingas teisininkas, nenorėjęs skelbti savo pavardės, "Kauno dienai" teigė, kad pagal Lietuvos KET motociklininkams galioja tokie pat griežti reikalavimai, kaip ir autobusų, taksi ar sunkvežimių vairuotojams, kurie vien dėl jų valdomų transporto priemonių dydžio yra pavojingesni eismo dalyviai arba yra atsakingi už vežamus keleivius ar krovinius.

Kilus motociklininkų nepasitenkinimui valdžios sprendimais, internete buvo sukurta peticija su raginimu SM atsižvelgti į keliamus motociklininkų reikalavimus – esant galimybei leisti motociklininkų sezoną pradėti anksčiau nei nuo balandžio 1-osios, leisti važiuoti viešajam transportui skirta juosta. Kitose pasaulio šalyse taip pat aptariamos ir galimybės motociklams leisti važiuoti tarp automobilių eilių, tačiau SM atstovų įsitikinimai tvirti – jokių KET palengvinimų ir artėjantį sezoną motociklininkai tikėtis neturėtų.

Motociklininkų bendruomenėje jau sklando anekdotai apie tai, ar tik nebus koks motociklininkas iš ministerijos klerko nuviliojęs merginos, kad šis dabar taip griežia dantį ant šių transporto priemonių turėtojų.

KET neliberalizuos

Motociklininkai, argumentuodami savo norą naudotis viešojo transporto juostomis, teigia, kad toks leidimas bent jau sezono metu sumažintų spūsčių miestuose problemas, o gal dalis automobilių vairuotojų nuspręstų persėsti ant motociklų ar motorolerių. Motociklininkai teigia, kad toks sprendimas atneštų ir ekologinės naudos – sumažėjus automobilių srautui, oras miestuose taptų švaresnis. Vis dėlto ministerija laikosi pozicijos, kad pasiūlymas leisti motociklams važiuoti maršrutiniam transportui skirta eismo juosta nepriimtinas saugaus eismo požiūriu, be to, pasak saugaus eismo specialistų, siūlymas nėra pagrįstas objektyviais duomenimis, vienareikšmiškai įrodančiais, kad toks reglamentavimas pagerins šia eismo juosta besinaudojančių eismo dalyvių saugumą.

"Atsižvelgiant į tai ir nepaisant to, kad keli Europos miestai, kuriuose dviratės transporto priemonės ypač populiarios ir naudojamos ištisus metus, tam tikrose gatvėse siūlomą reglamentavimą yra įgyvendinę ar vykdo bandomuosius projektus, darytina išvada, kad leidimas motociklininkams naudotis maršrutiniam transportui skirta eismo juosta šiuo metu nėra laikytinas gerąja praktika ir nėra sektinas pavyzdys kitoms valstybėms", – reaguodami į motociklininkų siūlymą teigia SM atstovai.

Jie remiasi ir Prancūzijos transporto technologijų ir mokslo instituto tyrimų rezultatais, kurie parodė, kad motociklininkai, besinaudojantys maršrutiniam transportui skirtomis eismo juostomis, yra mažiau saugūs nei tie, kurie važiuoja įprastomis eismo juostomis.

Motociklininkas Aidas Bubinas teigė nesuprantantis tokių SM argumentų. "Atrodo, kad ministerija bet kokį įvestą ribojimą grindžia eismo dalyvių saugumu. Ypač tai ryšku kalbant apie motociklininkus. Neleidžiama važiuoti viešajam transportui skirta juosta, nes automobilio vairuotojas, sukdamas į dešinę, gali nepamatyti motociklininko. Tai gal jis gali nepamatyti ir autobuso ar troleibuso?" – retoriškai klausė "Kauno dienos" pašnekovas. Pasak jo, atsiranda paradoksali situacija, kai ribojimai įvedami prisidengiant rūpinimusi saugumu.

Nedaug avarijų

SM saugaus eismo specialistams išanalizavus Lietuvoje užregistruotų eismo įvykių, kuriuose žūsta motociklininkai, priežastis, matyti, kad didelė dalis tokių eismo įvykių kyla dėl motociklininkų viršijamo greičio (nuvažiavimas nuo kelio, transporto priemonės nesuvaldymas), lenkimo taisyklių pažeidimų ar kitų transporto priemonių vairuotojų, kurie dėl tam tikrų priežasčių (prasto dviračių transporto priemonių matomumo, viršyto greičio ir kt.) neduoda kelio motociklų vairuotojams.

 


Šiame straipsnyje: motociklininkaimotociklaiKET

NAUJAUSI KOMENTARAI

KTM vairuotojas

KTM vairuotojas portretas
Mano manymu reiktu palengvinti. Dabar suprantu, kodėl jie mano, kad tai blogai, bet reikia logiškai pamastyti, kodėl miršta tiek daug motociklininku. Aš žinau. Statistiškai yra įrodyta, kad užnugarines tr. Priemones (angl: rear- ender’s) sukelia didžiausia problema motociklo vairuotojams, plius kai kamščiai prasideda, motociklas negali išvengti situacijos, praktiškai neįmanoma. Tai ką mum, kaip kažkokie “ereliai” pagal žiniasklaida esame, negalime sumažinti sau rizika, važiuodami per vidurine linija, KAD APSISAUGOTI SAVE? Truputi mano atžvilgiu reiktų pakoreguoti šias taisyklės, ir turiu idėja iki tam tikrų, civilizuotų ribų Leisti lietuvoje “lane-filtering”. Tie kurie nežino kas tai yra, čia kai tr. Priemones laukia žalios šviesos, o motociklas gali pro linijos tarpą pravažiuoti. Tai manau yra nepavojinga, o tie, kurie pro aktyvia eismą kerta kiaurai pro juostas, tada sutinku, jie sukelia grėsme, nes tr.priemone gali netikėtai sukti į motociklininko linija. :)

Aš portretas
Plaukites galvas,akis ir ausis, piktieji komentatoriai. Straipsnyje ne triukšmo ir pievų išvažinėjimo problemos keliamos, o važiavimas tarp eilių. Keistai atrodo, kada bandant laisvu tarpu pralenkt automobilį spūstyje, jo vairuotojas pasislenka taip, kad nepralenktum. Esu ne kartą pakėlęs šalmo priekį, kad parodyt, jog mano veidas senas :). Tada kažkodėl atsileidžia širdelės ir leidžia pravažiuot..

Motociklininkas

Motociklininkas portretas
Nereikia visų suvienodinti. Yra chuliganų visur. Bet mes, tvarkingai važinėjantys, norim mažiau trukdyti kitiems, greičiau nuvažiuoti per kamščius, ir atvažiuoti gyvi ir sveiki. Asmeniškai pritariu dėl triukšmo, tą lengvai galėtų policija daryti, su prietaisais matuoti ir bausti. Mano motociklas važiuoja taip tyliai, kad visai nesigirdi, kas yra blogai saugumo atžvilgiu, bet man patinka, kad niekam netrukdau, tiesiog turiu dar labiau saugotis aklų vairuotojų. Motociklas yra puiki transporto priemonė ir ji nenusipelnė būti diskriminuojama kaip yra dabar Lietuvoje, nes kitose šalyse visur ji yra skatinama dėl ekologijos, parkingo ir pan.
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių