- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Motociklininkai piktinasi, kad jiems keliami Kelių eismo taisyklių reikalavimai yra didesni nei nemažai daliai kolegų užsienyje ir automobilių vairuotojams. Dėl to plieninių žirgų savininkai jau išmynė taką į Susisiekimo ministeriją (SM), tačiau jos specialistai pasiduoti neketina – reikalavimai nešvelnės.
Reiškia pasipiktinimą
Už šiek tiek daugiau nei savaitės prasidėsiantis balandis – tikrasis pavasaris vairuotojams. Jeigu leis oro sąlygos, žiemines padangas bus galima keisti į vasarines, o motociklininkai gatvėmis galės riedėti nesidairydami per petį ir nesibaimindami, ar įkandin jų nevažiuoja policijos pareigūnai. Vis dėlto dviračių transporto priemonių vairuotojai Lietuvoje jaučiasi ujami valdžios atstovų. Jiems galioja 0 promilių įstatymas, neturint patirties draudžiama sėsti prie galingesnės transporto priemonės vairo, o ir kai kurie Kelių eismo taisyklių punktai šalies motociklininkų bendruomenei kelia pasipiktinimą. Motociklams neabejingas teisininkas, nenorėjęs skelbti savo pavardės, "Kauno dienai" teigė, kad pagal Lietuvos KET motociklininkams galioja tokie pat griežti reikalavimai, kaip ir autobusų, taksi ar sunkvežimių vairuotojams, kurie vien dėl jų valdomų transporto priemonių dydžio yra pavojingesni eismo dalyviai arba yra atsakingi už vežamus keleivius ar krovinius.
Kilus motociklininkų nepasitenkinimui valdžios sprendimais, internete buvo sukurta peticija su raginimu SM atsižvelgti į keliamus motociklininkų reikalavimus – esant galimybei leisti motociklininkų sezoną pradėti anksčiau nei nuo balandžio 1-osios, leisti važiuoti viešajam transportui skirta juosta. Kitose pasaulio šalyse taip pat aptariamos ir galimybės motociklams leisti važiuoti tarp automobilių eilių, tačiau SM atstovų įsitikinimai tvirti – jokių KET palengvinimų ir artėjantį sezoną motociklininkai tikėtis neturėtų.
Motociklininkų bendruomenėje jau sklando anekdotai apie tai, ar tik nebus koks motociklininkas iš ministerijos klerko nuviliojęs merginos, kad šis dabar taip griežia dantį ant šių transporto priemonių turėtojų.
KET neliberalizuos
Motociklininkai, argumentuodami savo norą naudotis viešojo transporto juostomis, teigia, kad toks leidimas bent jau sezono metu sumažintų spūsčių miestuose problemas, o gal dalis automobilių vairuotojų nuspręstų persėsti ant motociklų ar motorolerių. Motociklininkai teigia, kad toks sprendimas atneštų ir ekologinės naudos – sumažėjus automobilių srautui, oras miestuose taptų švaresnis. Vis dėlto ministerija laikosi pozicijos, kad pasiūlymas leisti motociklams važiuoti maršrutiniam transportui skirta eismo juosta nepriimtinas saugaus eismo požiūriu, be to, pasak saugaus eismo specialistų, siūlymas nėra pagrįstas objektyviais duomenimis, vienareikšmiškai įrodančiais, kad toks reglamentavimas pagerins šia eismo juosta besinaudojančių eismo dalyvių saugumą.
"Atsižvelgiant į tai ir nepaisant to, kad keli Europos miestai, kuriuose dviratės transporto priemonės ypač populiarios ir naudojamos ištisus metus, tam tikrose gatvėse siūlomą reglamentavimą yra įgyvendinę ar vykdo bandomuosius projektus, darytina išvada, kad leidimas motociklininkams naudotis maršrutiniam transportui skirta eismo juosta šiuo metu nėra laikytinas gerąja praktika ir nėra sektinas pavyzdys kitoms valstybėms", – reaguodami į motociklininkų siūlymą teigia SM atstovai.
Jie remiasi ir Prancūzijos transporto technologijų ir mokslo instituto tyrimų rezultatais, kurie parodė, kad motociklininkai, besinaudojantys maršrutiniam transportui skirtomis eismo juostomis, yra mažiau saugūs nei tie, kurie važiuoja įprastomis eismo juostomis.
Motociklininkas Aidas Bubinas teigė nesuprantantis tokių SM argumentų. "Atrodo, kad ministerija bet kokį įvestą ribojimą grindžia eismo dalyvių saugumu. Ypač tai ryšku kalbant apie motociklininkus. Neleidžiama važiuoti viešajam transportui skirta juosta, nes automobilio vairuotojas, sukdamas į dešinę, gali nepamatyti motociklininko. Tai gal jis gali nepamatyti ir autobuso ar troleibuso?" – retoriškai klausė "Kauno dienos" pašnekovas. Pasak jo, atsiranda paradoksali situacija, kai ribojimai įvedami prisidengiant rūpinimusi saugumu.
Nedaug avarijų
SM saugaus eismo specialistams išanalizavus Lietuvoje užregistruotų eismo įvykių, kuriuose žūsta motociklininkai, priežastis, matyti, kad didelė dalis tokių eismo įvykių kyla dėl motociklininkų viršijamo greičio (nuvažiavimas nuo kelio, transporto priemonės nesuvaldymas), lenkimo taisyklių pažeidimų ar kitų transporto priemonių vairuotojų, kurie dėl tam tikrų priežasčių (prasto dviračių transporto priemonių matomumo, viršyto greičio ir kt.) neduoda kelio motociklų vairuotojams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rusijos ir Baltarusijos TV programas Lietuvoje ketinama drausti, kol jos kels grėsmę
Rusijoje ir Baltarusijoje registruotų kompanijų kuriamas programas Lietuvoje ketinama drausti, kol šios valstybės kels grėsmę nacionaliniam saugumui. ...
-
Ekspertinė komisija pateikė išvadą dėl informatikos tarpinio patikrinimo rezultatų1
Laikinai Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (ŠMSM) vadovaujanti Monika Navickienė tikina ketvirtadienį gavusi ekspertinės komisijos išvadas dėl informatikos tarpinio patikrinimo. Pasak jos, ar atlikta analizė keis galutinį patik...
-
Atmintinų dienų sąraše – jaunimo darbuotojams, lituanistinėms mokykloms ir mecenatystei skirtos dienos
Seimas į atmintinų dienų sąrašą įrašė 3 naujas – jaunimo darbuotojams, lituanistinėms mokykloms ir mecenatystei skirtas dienas. ...
-
EŽTT nepriėmė F. Kirkorovo skundo dėl draudimo atvykti į Lietuvą10
Europos Žmogaus Teisių Teismas (EŽTT) nutarė nepriimti Rusijos muzikos atlikėjo Filipo Kirkorovo, kurio koncertinė veikla įvardijama Kremliaus „minkštosios galios“ įrankiu, skundo dėl Migracijos departamento sprendimo uždrausti jam...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką1
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Apie gaisrą Medininkų pasienio punkte – naujos detalės10
Medininkų pasienio kontrolės punkto angare ketvirtadienio naktį kilo gaisras, buvo uždarytas eismas. Paaiškėjo ir daugiau detalių. ...
-
Žalgiriečiai kviečia visus į svarbią kovą: savo paramą dabar galite parodyti ir jūs
Ne kartą parodžiusi savo tvirtą poziciją dėl karinės agresijos Ukrainoje, Kauno „Žalgirio“ organizacija ir toliau siekia padėti už savo laisvę kovojantiems ukrainiečiams. „Žalgirio“ krepšininkai prisijungė prie Pakru...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai1
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...