„Klaipėdos autobusų parkas“: kas pasikeitė per 10 metų

  • Teksto dydis:

Klaipėdos miesto savivaldybei priklausantis Klaipėdos autobusų parkas šią savaitę švenčia veiklos 60-metį. Ne taip seniai ties bankroto bedugne balansavusi bendrovė šiandien yra stipri ir sparčiai uostamiesčio veidą keičianti keleivinio transporto lyderė ne tik mieste, bet ir visoje šalyje. Šventės proga kviečiame pažvelgti į fotofaktus, kaip bendrovė Klaipėdos autobusų parkas pasikeitė ir pakeitė kelionių kokybę per pastarąjį dešimtmetį.

Klaipėdos miesto savivaldybei priklausantis Klaipėdos autobusų parkas šią savaitę švenčia veiklos 60-metį. Ne taip seniai ties bankroto bedugne balansavusi bendrovė šiandien yra stipri ir sparčiai uostamiesčio veidą keičianti keleivinio transporto lyderė ne tik mieste, bet ir visoje šalyje. Šventės proga kviečiame pažvelgti į fotofaktus, kaip bendrovė Klaipėdos autobusų parkas pasikeitė ir pakeitė kelionių kokybę per pastarąjį dešimtmetį.

Naujoji autobusų stotis

2009-ųjų pradžioje užvirė naujos Klaipėdos autobusų stoties statybos. Buvo nugriauta 1988-aisiais statyta, bet taip ir nebaigta senoji stotis. Klaipėdos autobusų parkas investavo apie 1,2 mln. eurų ir per mažiau nei pusmetį iškilo naujas pastatas, atitinkantis aukščiausius kelionės standartus: bilietų kasos, erdvi ir komfortiška keleivių laukimo salė, elektroninė atvykimo ir išvykimo informavimo sistema.  Informacijos tarnyba padeda interesantams suplanuoti keliones ne tik po mūsų šalį, bet ir po visą Europą. Stotyje įsikūrusi Klaipėdos autobusų parko siuntų tarnyba, iš kurios į 37 miestų terminalus autobusų vairuotojai išgabena klientų siuntinius.

Komfortiški tarpmiestiniai autobusai

Iš savo lėšų Klaipėdos autobusų parkas nuolat atnaujina tarpmiestinius autobusus. Jau nuo 2010 m. parke nebuvo nė vieno, kuris neatitiktų europinių komforto standartų. Šie autobusai kasmet yra sertifikuojami.

Šalies transporto ekspertai tikrina jų būklę, įrangą ir skiria komforto žvaigždutes. Klaipėdos autobusų parkas vienas pirmųjų šalyje įdiegė šią visuotinai Europoje galiojančią praktiką ir nuolat gerina paslaugas keleiviams. Tarpmiestiniuose autobusuose veikia bevielis interneto ryšys (WI-FI), bilietus kelionėms įsigyti galima internetu. Šiuos autobusus noriai nuomojasi kelionių agentūros.

Nauji ekologiški miesto autobusai

Didžiausias oro teršėjas Klaipėdoje yra transportas. Tad miesto vadovai ir bendrovės administracija, siekdami sumažinti oro užterštumą ir padidinti viešojo transporto patrauklumą, nusprendė įsigyti naujus ekologiškus autobusus. 2006-aisiais į uostamiesčio gatves išriedėjo suslėgtas gamtines dujas naudojantis autobusas. Šia ekologiška naujove Klaipėda buvo pirmoji šalyje. 2015 m. iš 70 bendrovės autobusų, aptarnaujančių miesto maršrutus, ekologiški yra 35.

Modernus servisas

Šiuolaikiniai autobusai neišvengiamai reikalauja kvalifikuotos priežiūros. Todėl dar 2007 m. Klaipėdos autobusų parko administracija pradėjo modernizuoti remonto padalinius. Buvo pertvarkytos dirbtuvių patalpos, įsteigtas diagnostikos padalinys, kuriame profesionaliai nustatomi elektronikos sistemų gedimai, autobusai paruošiami techninei apžiūrai. 2013 m. atnaujinta autobusų plovykla – čia kasdien bendrovės autobusai greitai ir kokybiškai paruošiami kelionėms.

Įdomūs faktai iš bendrovės istorijos

1955 m. lapkričio 5 d. buvo įkurtas Klaipėdos autobusų-taksomotorinis ūkis, kuriam skirti  52 autobusai, 23 lengvieji taksi ir 9 krovininiai taksi automobiliai. Autoūkis aptarnavo 4 miesto, 4 priemiesčio ir 25 užmiesčio maršrutus.

1969 m. Klaipėdoje pasirodė pirmieji „užsienietiški“ autobusai – tai buvo 6 vengriški ikarusai.

1973 m. iš miesto autobusų dingo kasos aparatai ir jų vietą užėmė komposteriai. Vienkartinis miesto keleivio bilietas, vadinamas talonu, kainavo 4 kapeikas.

1990 m. bendrovėje dirbo 1 465 darbuotojai, iš jų 903 vairuotojai, 64 autobusų konduktoriai ir 353 remonto darbuotojai.

1992 m. nuo autobusų parko atskirtas taksi parkas su 200 lengvųjų taksi mašinų.

1995 m. Klaipėdos autobusų parkas tapo uždarąja akcine bendrove, kurios 100 proc. akcijų priklauso Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai.

1997 m. Klaipėdos autobusų parko skolos viršijo 8 mln. litų. Bendrovės pastatuose buvo atjungtas šildymas, areštuotos sąskaitos.

2005 metaisKlaipėdos miestas visiems laikams atsisveikino su ikarusais.

2006 m. pradėjo veikti pirmoji šalyje suslėgtų gamtinių dujų kompresorinė ir į miesto gatves išriedėjo pirmasis autobusas, varomas šiuo ekologišku kuru.

2007 m. įkurtas kompiuterinės diagnostikos padalinys.

2009 m. atidaryta naujoji Klaipėdos autobusų stotis.

2011 m. pirmąkart įsigyti nauji „Temsa“ tarpmiestiniai autobusai.

2013 m. su ES parama bendrovė įsigijo 12 naujų „Irisbus“ autobusų, varomų gamtinėmis dujomis.

2014 m. į miesto gatves išriedėjo 11 naujų ispaniškų „Castrosua“ transporto priemonių bei vienas hibridinis autobusas, varomas dujomis ir elektra.

2015 m. rekonstruotas Klaipėdos autobusų parko administracinis pastatas ir dalis dirbtuvių.

2015 m. Klaipėdos autobusų parke dirbo apie 280 žmonių. Maždaug 60 proc. jų sudarė vairuotojai.

2015 m. bendrovė turėjo 110 autobusų. Iš jų 37 tarpmiestiniai. O iš 73 miesto autobusų 35 yra ekologiški.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ert

Ert portretas
Jei kvailiai pyksta vadinasi tau sekasi. Sėkmės klap'ui!

Audra

Audra portretas
J.Daugininkienei laikas i pensija, jauneji sensta. Nori dirbti - tegul eina valiti kur nors. Apie jos dukra , kas nors truputi ja zino ,kalbas atskiras, dirbti ir uzimti ta vieta ji negali. Savo anketose per rinkimus pati nezino ka raso , karta , kad baige Kaliningrado instituta , paskui kad Klaipedos technikos universiteta ( pavadinima ir to nezino).

Luzeriai

Luzeriai portretas
kada mažinsit pravažiavimo kainas?Vaikus ir senelius iš viso reikia vežt už dyka.Keleivine stoti išnuomojot vos ne iki centimetro palike keturis langelius kasoms ir kamabareli laukiantiems..Gal užteks plėšti? A i graba pinigus krausites?Gal reikia jau gerus darbus pradet daryt?Ne jauni esat..
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

  • Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena
    Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena

    Šiandien, Didįjį penktadienį, uostamiesčio gatvėmis klaipėdiečiai neš maždaug šešių metrų kryžių. Šis Kristaus kančios apmąstymams skirtas Kryžiaus kelias tikintiesiems yra vienas svarbiausių įvykių prie&sca...

    2
  • Klaipėda puošiasi šventėms
    Klaipėda puošiasi šventėms

    Uostamiestis pamažu ruošiasi Velykoms. Kai kur prie daugiabučių namų matyti kiaušiniais papuoštos medžių šakos, prie Kultūros centro Žvejų rūmų – velykinė instaliacija, o parduotuvių vitrinose irgi yra velykinių ...

    1
  • „Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas
    „Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas

    Penktadienį Palangoje prasideda savaitę truksiančios kurorto dienos, kurios įprasmins Palangos krašto prijungimą prie Lietuvos prieš daugiau kaip šimtmetį bei paminės kurorto gimtadienį. ...

  • Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą
    Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą

    Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...

    9
  • Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!
    Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!

    1. Jei perkate naujas padangas parduotuvėje ir servise, ten galite nemokamai atiduoti ir senąsias. Tik turi atitikti perkamų–paliekamų padangų kiekis ir tipas: jei perkate lengvojo automobilio padangas, traktoriaus ar sunkvežimio padangų palikti n...

    5
  • „Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje
    „Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje

    Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus p...

    5
  • Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais
    Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais

    Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...

    12
  • Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras
    Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras

    Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...

    13
  • Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“
    Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“

    Prie Dangės upės klaipėdiečiai aptiko nelegaliai suręstą namelį. Jie įtaria, kad buveinę sumeistravo benamiai. Artėjant sutemoms čia susirenka lėbautojų būrys, kuris neduoda ramybės kitapus upės gyvenantiems žmonėms. ...

    2
  • Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras
    Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras

    Klaipėdoje duris atvėrė jau ketvirtasis Lietuvoje JAV pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos IAA aukcionų centras, kuriame automobilių prekybos verslu užsiimančios įmonės ir privatūs pirkėjai nuo šiol gaus užtikrintą paslaugą, impor...

    9
Daugiau straipsnių