Jonas Biržiškis pasitraukė iš Lietuvos geležinkelių vadovo posto
Vakar Susisiekimo ministerija išplatino pranešimą, kad AB Lietuvos geležinkeliai valdyba patenkino bendrovės generalinio direktoriaus J.Biržiškio prašymą atleisti jį iš užimamų pareigų. Nuo kovo 29 d. šį postą užims bendrovės Keleivių vežimo valdybos viršininkas Stasys Dailydka.
Pripažino moralinę atsakomybę
Lietuvos geležinkelių valdyba J.Biržiškio prašymą patenkino per ketvirtadienį vykusį posėdį. Tame pačiame posėdyje buvo išrinktas ir naujasis bendrovės vadovas. Vakar taip pat paaiškėjo, kad J.Biržiškis šį prašymą parašė dar kovo 15 d.
J.Biržiškis apie galimybę atsisakyti šių pareigų prabilo po to, kai buvo paskelbta informacija, kad Lietuvos geležinkelių skelbtą konkursą laimėjo konsorciumas JK grupė, kurio vienai iš įmonių vadovauja jo žentas Rolandas Ragaišis.
Niekur dabar to žento nepadėsiu. Moralinė atsakomybė lieka, niekur nuo jos nepabėgsi. Jis tiesiog tvarkė dokumentaciją. Tai ką, dabar jo išsižadėsiu, geriau pats pasitrauksiu, - prieš pat, kaip dabar paaiškėjo, prašymo atleisti įteikimą valdybai sakė J.Biržiškis.
Tuomet taip pat buvo paskelbta, kad Europos Sąjungos institucijos sustabdė dviejų maždaug 200 mln. litų bendros vertės Lietuvos geležinkelių konkursų finansavimą bei pagrasino pradėti bylą prieš Lietuvą. Tyrimas Europos Komisijoje esą pradėtas būtent paaiškėjus, kad konkursus laimėjo įmonės vadovo J.Biržiškio žento vadovaujama bendrovė.
Atsidūrė ligoninėje
Šimtamilijoninį geležinkelių konkursą laimėjusį konsorciumą JK grupė sudarė bendrovės Alkesta, Šiaulių plentas, Kauno tiltai ir dvi antrinės Lietuvos geležinkelių bendrovės - Gelmagis ir Geležinkelio tiesimo centras.
Tiesa, vėliau premjeras Algirdas Brazauskas teigė, jog ES institucijos Lietuvos geležinkelių konkursu susidomėjo ne dėl to, kad jį laimėjusiame konsorciume dalyvavo įmonės vadovo žentas, o todėl, kad vienos iš įmonių valdyboje dirbo vienas iš paraiškas turėjusių vertinti Lietuvos geležinkelių atstovų. Dviejų geležinkelio linijų modernizavimui ES planavo skirti 76,8 mln. litų ES paramos.
Lietuvos geležinkeliai savo ruožtu paskelbė, kad JK grupė konkursą laimėjo dėl to, jog jos pasiūlymas atitiko visus konkurso reikalavimus. Tuo tarpu kito konkurso dalyvio - rangovų grupės ETRC II - pasiūlymas esą turėjo esminių trūkumų.
Kaip skelbiama, šiuo metu 73-ejų metų J.Biržiškis gydosi ligoninėje, turi nedarbingumo lapelį ir pasitraukimo priežasčių nekomentuoja. Formaliai iki kovo 29-osios jis dar yra Lietuvos geležinkelių vadovas. Bendrovės valdybos nariai irgi nekomentuoja oficialių ar tikrųjų J.Biržiškio pasitraukimo iš posto priežasčių.
Ėmė dirbti pelningai
Prašyme atleisti iš pareigų neparašyta jokių priežasčių. Tik viena eilutė: prašau atleisti mane iš užimamų pareigų, Jonas Biržiškis, parašas, taškas, - vakar sakė Lietuvos geležinkelių valdybos narė ir Susisiekimo ministerijos sekretorė Liudmila Zumerienė.
Komentuodama J.Biržiškio pasitraukimą, ministerijos sekretorė ne kartą pabrėžė, jog valdyba, patenkindama generalinio direktoriaus prašymą, jautė pareigą jam padėkoti už darbą Lietuvos geležinkeliuose, kuris leido bendrovei pasiekti labai gerų veiklos rezultatų.
J.Biržiškis Lietuvos geležinkeliams vadovavo nuo 2000-ųjų metų. Kai jis atėjo dirbti į šį postą, bendrovė, kurios 100 proc. akcijų valdo valstybė, turėjo apie 50 mln. litų skolų ir dirbo nuostolingai. Šiuo metu bendrovė išlipusi iš duobės ir duoda pelną.
J.Biržiškis - ilgiausiai dirbęs Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro pareigose. Jo kadencija truko nuo 1990 iki 1996 m. Nuo 1996 iki 2000 m. jis buvo išrinktas Lietuvos kelių asociacijos prezidentu.
Lietuvos geležinkelių vadovo pareigas perimsiantis S.Dailydka 1987-1991 m. dirbo susisiekimo ministro pavaduotoju. Nuo 1991 iki 1995 m. buvo išrinktas Lietuvos kelių vežėjų asociacijos Linava prezidentu, Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentu. Nuo 1992 iki 1997 m. dirbo aviakompanijos Lietuvos avialinijos generaliniu direktoriumi, valdybos pirmininku.
Naujausi komentarai