Šiurpi motociklininko žūtis: kas kaltas? Pereiti į pagrindinį turinį

Šiurpi motociklininko žūtis: kas kaltas?

2016-06-30 07:28

Po Aleksote įvykusios skaudžios avarijos, per kurią žuvo 25 metų motociklininkas, policijos pareigūnai neskuba daryti išvadų. Tarp motociklininkų po šio įvykio užvirė diskusija apie greitį, pavojingas Kauno vietas ir santykius su automobilių vairuotojais.

Atlieka tyrimą

Pranešimas apie skaudžią nelaimę gautas pirmadienio vakarą. Policijos pareigūnams pranešta, kad ties Veiverių ir Technikumo gatvių sankryža susidūrė motociklas ir automobilis. Pirminiais duomenimis, garbaus amžiaus vyro vairuojamas "Ford Mondeo", sukdamas į kairę, nepraleido tiesiai važiuojančio motociklo BMW. Po susidūrimo šis užsidegė, o juo važiavusiam 25 metų vaikinui medikai jau nebegalėjo padėti. Jis žuvo įvykio vietoje.

Išsyk po eismo įvykio Kauno apskrities vyriausiasis policijos komisariatas kreipėsi į miestiečius, prašydamas atsiliepti jo liudininkus.

Kelių policijos valdybos Nusikalstamų veikų eismo saugumui tyrimo skyriaus viršininkė Laura Salokaitė "Kauno dienai" vakar sakė, kad atsirado šios avarijos liudininkų, kurių parodymus fiksuoja polcijos pareigūnai.

Kol kas policija nesidalija net preliminariomis eismo įvykio priežastimis, nes vykdomas ikiteisiminis tyrimas. Paklausta, ar avarija galėjo įvykti dėl motociklininko stipriai viršyto greičio, L.Salokaitė susilaikė nuo bet kokių komentarų.

Jeigu pasitvirtins, kad BMW motociklu važiavęs jaunuolis stipriai viršijo leistiną greitį, automobiliu važiavusiam vairuotojui gali būti taikomos švelnesnės atsakomybės priemonės.

Slypi daug pavojų

Motociklininkų klubo "Motobroliai" prezidentas Kazimieras Čeponis nesiėmė detaliai vertinti skaudaus eismo įvykio. Jis tik atkreipė dėmesį, kad motociklininkai kelyje turi būti itin atsargūs ir vertinti ne tik savo vairavimą, tačiau ir reaguoti į aplinką.

"Vairuojant motociklą, ypač mieste, reikia itin stebėti visą eismo aplinką ir įvertinti visus galimus pavojus, todėl ir greitis turi būti artimas tam, kuris leistinas konkrečioje gatvėje", – tvirtino "Kauno dienos" pašnekovas.

Jis pripažino, kad, matant avarijos Aleksote padarinius, būtų neteisinga teigti, jog motociklininko greitis buvo toks, koks maksimaliai leistinas Veiverių gatvėje, – 50 km/val.

"Savo klube jau aptarėme šią skaudžią motociklininkų bendruomenei netektį. Diskusijoje piršosi viena mintis, kad eismo įvykio tokioje situacijoje nebuvo galima išvengti, tačiau, jeigu abu eismo dalyviai būtų laikęsi Kelių eismo taisyklių (KET), dabar kalbėtume ne apie tokius skaudžius padarinius", – tvirtino Baikerių kongreso atstovas.

Autoavarijoje žuvęs motociklininkas važiavo motociklu "BMW S1000 RR". Motociklas nuo 0 iki 100 km/val. pagreitėja vos per 3,06 sek. Tam jam prireikia vos 43 m kelio atkarpos, 200 km/val. greitis pasiekiamas per 6,87 sek., o tam prireikia 209 m kelio atkarpos.

K.Čeponis atkreipė dėmesį, kad Kaune yra ne viena gatvė, kuria vairuotojai yra linkę važiuoti greičiau, nepaisydami to, kad yra ganėtinai daug įvažų į kiemus ar galimybių atlikti posūkio į kairę manverą.

"Toje vietoje, kur įvyko avarija, gatvė gana plati, matomumas geras. Tad tik pareigūnų tyrimas nustatys, kas šioje situacijoje buvo kalčiausias, tačiau apskritai tokio intensyvumo gatvės kaip Veiverių, Jonavos ar Savanorių prospektas, kur daugybė įvažų į kiemus, daugybė posūkių į kairę yra itin pavojingi, nes sėkmingą manevrą nuo skaudaus įvykio skiria vos kelios akimirkos", – atidumo svarbą pabrėžė K.Čeponis.

Klausimai dėl amžiaus

"Motobrolių" klubo prezidentas nesiėmė kaltinti ir į kairę sukusio garbaus amžiaus vairuotojo (pastarasis gimęs 1932 m.).

"Vairuoti galimybę turime visi, tačiau kelyje turime jausti atsakomybę vieni už kitus", – "Kauno dienai" kalbėjo motociklininkas.

Šiek tiek kritiškesnis šiuo klausimu buvo motociklininkų klubo "Navas Racing" direktorius Linas Navickas. Jo teigimu, garbesnio amžiaus sulaukę vairuotojai turėtų objektyviau vertinti savo galimybes. "Pažįstu patyrusį lenktynininką, laimėjusį ne vienas automobilių sporto varžybas, kuris, įkopęs į septintąją dešimtį, pripažįsta, kad dabar vairuoja panašiai, kaip ką tik vairuotojo pažymėjimą gavęs asmuo", – tvirtino pašnekovas.

Jis paragino įvertinti ir kitas eismo įvykio aplinkybes – karštį, vasaros išsiblaškymą ir bendrą vairuotojų mentalitetą. "Lietuvoje vis dar galioja taisyklė, kad kas didesnis, tas pirmesnis. Automobilių vairuotojai vis dar, išvydę motociklą  veidrodėliuose, stengiasi sutrukdyti jam sklandžiai pravažiuoti. Apskritai mūsų šalies vairuotojams trūksta pakantumo", – atvirai kalbėjo motociklininkas.

L.Navickas pripažino dėl šios priežasties jau beveik šešerius metus retai išvažiuojantis motociklu į gatves. Visai kitokią situaciją jis regi Didžiosios Britanijos, kurioje neretai lankosi, gatvėse. "Ten jau per vairavimo pamokas išaiškina, kad jei per spūstį nepaliksi pakankamo tarpo motociklui ar motoroleriui ir jis važiuodamas pro šalį nulauš ar sudaužys šoninio vaizdo veidrodėlį, avarijos kaltininku liksi pats, o ne motociklininkas", – tvirtino "Navas Racing" vadovas.

Daug galios, mažai patirties

L.Navickas pripažino, kad motociklininkams skaudžių nelaimių kelyje pavyksta išvengti sukaupus patirties, kurios trūkumą kaip vieną avarijos priežasčių jis ir įvardijo kalbėdamas apie skaudų eismo įvykį pirmadienio pavakarę. Įdomu tai, kad per avariją žuvusio jaunuolio motociklas buvo parduodamas, o į Lietuvą jis atvežtas tik šio mėnesio pradžioje.

Prisistatyti nenorėjęs motociklininkas pabrėžė, kad "BMW S1000 RR" su beveik 1 l darbinio tūrio varikliu – žvėriškai galingas, o didelė galinė padanga užtikrina, kad jis labai greitai įsibėgės. Motociklininkas tvirtino, kad didžiausia galingų motociklų problema – stabdžiai, tiksliau, nemokėjimas jais tinkamai naudotis, nes pagrindinė stabdymo jėga tenka priekiniam ratui.

"Kuo greitesnis motociklas, tuo labiau turi mokėti naudotis stabdžiais, nes tai užtikrina paties saugumą. Kiti eismo dalyviai neįvertina, koks dinamiškas gali būti motociklas ir kad netoliese jis gali atsidurti vos per kelias sekundes, nors atrodė, kad yra dar visai toli", – tvirtino motociklų entuziastas.

Pagal Lietuvoje galiojančias KET prie galingų motociklų vairo gali sėsti tik asmuo, sulaukęs 24 metų amžiaus arba nuo 20 metų, jei iki tol turėjo A2 kategorijos vairuotojo pažymėjimą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų