Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Saugiau. Geriau. Patogiau. Laisviau. Laimingi dviratininkai Kaune nuoširdžiai žarsto komplimentus jiems žalia juosta pažymėtiems takams. Tai patvirtino "Kauno dienos" savaitgalį atlikta apklausa.

Anksčiau nepastebėdavo

Šeštadienio rytą, kai Laisvės alėja dar tingiai šildėsi saulėje, net ir reti praeiviai stengėsi nežengti birželį Kauno valdžios paskelbtos dviračių revoliucijos "Like Bike" pėdsakais – žaliais takais.

Mama su vaiko vežimėliu, kelios senjorės ar porelė draugų, žengiantys Laisvės alėjos grindiniu vos keliolika ar keli centimetrai nuo dviračių tako, – jau dažnas vaizdas.

Itin retas praeivis eidavo žaliai pažymėta 1,5 m juosta, skirta dviratininkams. Visi pakelėje sustabdyti ir pakalbinti dviratininkai negailėjo gerų žodžių žaliajai "Like Bike" revoliucijai.

"Anksčiau būdavo sunku važiuoti, trasa siaura, pažymėta neryškiai, o dabar dažniausiai pėstieji eina greta", – teigė 50 metų kaunietis Algis Kabašinskas.

Kartu su juo važiavęs septyniolikmetis sūnus Erlandas taip pat gyrė naujovę, nors pripažino, kad iš pradžių naujai nudažyti takai atrodė pernelyg ryškūs.

"Tačiau dabar – puiku, – teigė E.Kabašinskas. – Seniau labai dažnai pėstieji vaikščiodavo dviračių takais."

Pradžioje žalia spalva buvo pernelyg ryški ir 30 metų Kauno miesto savivaldybės Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos kultūrinės veiklos vadybininkei Aistei Pupininkaitei.

Anksčiau būdavo sunku važiuoti, trasa siaura, pažymėta neryškiai, o dabar dažniausiai pėstieji eina greta.

"Turbūt buvo toks sumanymas. Dabar spalva puikiai susiliejo su miesto vaizdu, medžiais, nerėžia akių ir kartu atkreipia praeivių dėmesį, – žavėjosi Aistė. – Dabar Laisvės alėjoje lauksime "Like Bike" ženkliukų, nes darbo dienomis 8–9 val. taką pagrobia įmonių automobiliai, o taip smagu rytais važiuoti į darbą."

Ne prabanga, bet saugumas

A.Pupininkaitė dviračiu važiuoja ne tik į darbą, bet ir papietauti į Senamiestį.

Rytais ir vakarais dviračiu važiuojanti jauna moteris žalias juostas vertina kaip išganymą.

"Jos labai smarkiai sumažino mano pypsiuko naudojimą, – tai demonstruodama garsiai signalizavo Aistė. – Anksčiau daugelis nesuprasdavo, kad tai – dviračių takas, pykdavo, kildavo nemalonių konfliktų."

Kaune prasidėjus dviračių revoliucijai, Aistė vis daugiau nori važinėti dviračiu – ne tik Laisvės alėjoje, bet ir kitose Kauno vietose.

"Puiku ir platesnė, 1,5 m siekianti juosta, nors tuo kai kurie praeiviai piktinasi, – tačiau 24–27 m pločio Laisvės alėjoje, neabejojo dviratininkė, vietos užteks visiems. – Žalios juostos pirmiausia suteikė ne prabangos, bet saugumo. Dabar pėstieji pastebi šią juostą, daug mažiau galimybių susidurti su netvarkingu dviratininku."

Tiesa, Aistė svajoja, kad tokių juostų atsiras ir kitose Kauno gatvėse, ypač važiuojant Birštono ir Šv.Gertrūdos sankryžoje.

"Šaligatviai itin siauri, todėl praeivius aplenkti labai sunku, pypsiuko garsas juos išgąsdina, tad norėdama jų netraumuoti morališkai ar susidurti, išvažiuoju į gatvę", – Aistė ragino žalias juostas įrengti ir itin populiariose gatvėse.

Praeiviai tolerantiškesni

Naujovei gerų žodžių negailėjo ir 25 metų Artūras.

"Visiems saugiau. Praeiviai pastebi, dviratininkai jaučiasi laisviau, – kaunietis prisiminė seną situaciją, kai tamsiu metu važiavo Laisvės alėja ir išvydo vienoje neryškiai matomo dviračių tako pusėje einančią moterį, o kitoje – šunelį. Važiuodamas tarp jų išgirdau šuniuko inkštimą, moters klyksmą. Nepastebėjau šuns pavadėlio, o moteris – dviračių tako. Laimė, viskas baigėsi be traumų, tik piktu apsižodžiavimu", – prisiminė jis.

54 metų Gintaras Germanavičius dažnai važiuoja iki Senamiesčio nuo namų, Kovo 11-osios gatvėje.

Dažnai jis aplanko ir Laisvės alėjoje kavinėje dirbančia dukrą.

"Nuostabu, kaip Kaunas tvarkosi. Žalia juosta platesnė, pastebimesnė. Žmonės tolerantiškesni, geresni, – gyrė naujovę ir kauniečius kasdien dviračiu 9 km į darbą per 25 min. nuvažiuojantis Gintaras. – Geras takas Raudondvario plente, išbandžiau jau žaliai pažymėtas juostas gatvėse, lauksiu, kol patvarkys dviračio taką Kleboniškyje. Šaunu, kai žmonės tvarkosi, daugiau užsiima sportu, o ne kavinėse bokalus kilnoja. Štai ir šiandien, šeštadienį, Lampėdžiuose, Senamiestyje, žmonės sportuoja, juda."

Darius Čiras į Laisvės alėją dviračiu šeštadienio rytą atvažiavo pirmą kartą: "Noriu išbandyti naujai išdažytą trasą. Girdėjau, kad kai kuriems ji slidi, pažiūrėsime, reikia daugiau pavažiuoti pajausti, posūkius atlikti, pastabdyti. Tačiau pirmasis įspūdis – puikus."

Bėga nuo infarkto

Kasdien dažnai po 50 km dviračiu nuvažiuojantis Muitinės tarpininkų įmonės vadovas Renaldas Ščiglinskas neslėpė, kad žalioji dviračių revoliucija akivaizdžiai naudinga.

"Žmonės nelenda į trasą, patogu prasilenkti priešprieša važiuojantiems dviratininkams, nes anksčiau tomis akimirkomis reikėdavo kaip reikiant susikaupti, – pripažino sportiškas vyras. – Smagu, kad miestas tvarkosi, gražėja, o žmonės – šaunūs."

Kasdien nuo VDU Kauno botanikos sodo, kur greta gyvena, Valda Jasiukaitienė iki centro atvažiuoja per 10 min.

Sportiška ir energinga 60 metų moteris gyrė naujovę, nors paragino praeivius būti atidesnius, einant skersai dviračiu taku.

"Ar trasa slidi? Oi, to nepastebėjau. Nebent, kai būna šlapia, – svarstė Valda. – Turiu patirties dviračiu važinėti ir žiemą, ir ledu, todėl slidumo nejuntu."

Laisvės alėjos viduryje sustabdytas 59 metų Vidmantas nušvito, išgirdęs klausimą apie naujovę.

"Seniai reikėjo! Dabar į dviratininkų taką atkreipia dėmesį ir žmonės, kuriems viskas vienodai, ir silpnaregiai ar vyresni žmonės, kurie negali pasigirti geru matymu", – pastebėjo jis

Vienuolika metų aktyviai dviračiu važinėjantis vyras džiaugėsi, kad Kaunas juda į priekį.

"Žinoma, geriausių pasaulinių standartų dar neatitinkame, bet dabar patogiau ir dviratininkų porelėms, kurios mėgsta važiuoti vienas greta kito. Saugiau praeiviams, – lipdamas ant dviračio Vidmantas šyptelėjo. – Bėgu su dviračiu nuo infarkto, todėl tokias naujoves tik sveikinu."

Įspūdingi planai

Birželį Kauno valdžia paskelbė dviračių revoliucijos "Like Bike" pradžią. Ambicija didžiulė: miestas ketina tapti pirmuoju miestu Baltijos šalyse, visiškai pritaikytu dviratininkams.

Šiuo metu dviračiais reguliariai naudojasi vos 1 proc. kauniečių. Revoliucijos idėjos autoriai turi konkretų tikslą – per artimiausius trejus metus šį skaičių padidinti iki 5 proc.

Šiuo metu žalia juosta išdažyta apie 7 tūkst. kv. m. Tai – apie 3 km dviračių trasos. Planuojama išdažyti dar tokį patį plotą.

Juostos plotis – 1,5 m.

Ilgiausia žalioji dviratininkų juosta nuo požeminės perėjos Birštono gatvėje iki A.Mickevičiaus gatvės – apie 2,5 km.

Šiuo metu atnaujinamas Kleboniškį ir Centrą jungiantis dviračių takas. 4,2 km išasfaltuotas takas tęsis nuo kempingo iki P.Vileišio tilto. Tako plotis sieks 3 m. Visi darbai bus pabaigti iki rugpjūčio.

Žalios juostos važiuojamojoje kelio dalyje ties sankryžomis išplatės. Jose dviratininkai sustos prieš automobilius. Užsidegus žaliai šviesai dviratininkai galės kirsti važiuojamąją dalį pirmi ir pasukti į kairę. Tik jiems pravažiavus, pajudės kitos transporto priemonės.

Iš viso bus pastatyta 100 pėsčiųjų ir dviračių tako ženklų miesto centre – Senamiestyje ir Naujamiestyje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ach ach

Ach ach portretas
Kokios nelaimingos mamos ,kad reikia priziureti vaikucius ,o ne i telefona nose ikisus eiti ir nieko aplinkui nematyti ,seniau kai nebuvo taku reikedavo priziureti vaikus,o be to ir dviratininkams buvo sunku vaziuoti,nes mamytes uzsiemusios feisbukais.gerai ,kad padare ,gerai,kad ir daro,nes dabar matosi kas yra zmogus,o kas is bandos.

žinovas

žinovas portretas
Pravažiavau - atsiliepimai tik patys geriausi. Takas dabar matomas, niekas nežabalioja kaip anksčiau. Daugelyje europos sostinių sėkmingai saveikauja dviratininkai su pėsčiaisiais, nors retai kur yra 27 metrų pločio pėsčiųjų gatvės apskritai... O kas čia bamba, tiems dažniausiai viskas blogai, geriau sėskit ant dviračio, praminkit, šviesesnės mintys bus ;) Geros dienos !

K.

K. portretas
Na, išpilti tie ryškūs žali dažai Laisvės al. tikrai jos nepuošia.
VISI KOMENTARAI 78
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Karštis provokuoja senjorų pyktį troleibusuose
    Karštis provokuoja senjorų pyktį troleibusuose

    Tarp keleivių Kauno troleibusuose kartais kyla konfliktų, apsiribojančių apsižodžiavimu. Dažniausiai tarpusavyje susibara vyresnio amžiaus žmonės. Kai kurie senjorai vienas kitam dėl menkniekių nepagaili aštresnių, net įžeidžiančių žo...

    13
  • Per diplomų įteikimo ceremoniją Kaune – ir piršlybos
    Per diplomų įteikimo ceremoniją Kaune – ir piršlybos

    Pirmadienį į Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) didžiąją salę rinkosi studijų baigimo diplomus atsiimti pasiruošę studentai ir jų artimieji. Ši iškilminga šventė vienai magistro studijas baigusiai merginai įsimins i&sca...

    9
  • Medžioklės parodoje – Lietuvos istorija ir pusantro tūkstančio trofėjų
    Medžioklės parodoje – Lietuvos istorija ir pusantro tūkstančio trofėjų

    Raudondvario dvaro menų inkubatoriuje (Kauno r.) kvepia šienas, kaukši plaktukai, dūzgia grąžtai – kasdien besikeičiantys savanoriai medžiotojai rengia eksponatus didžiulei Medžioklės parodai. Jos atidarymas – birželio 23 d....

  • Kauniečiams – dar viena proga įsirengti svajonių kiemą
    Kauniečiams – dar viena proga įsirengti svajonių kiemą

    Pavasarį startavusi daugiabučių kiemų tvarkymo programa „Svajonių kiemas“ pranoko pirmines prognozes. Su kauniečiais pasirašytos net 58 sutartys, pagal kurias miestiečiai su savivaldybės finansine parama formuos sklypus, rengs techni...

    5
  • Po Lietuvą – automobiliu, dviračiais, pėsčiomis
    Po Lietuvą – automobiliu, dviračiais, pėsčiomis

    Turizmas auga taip sparčiai, kad Pasaulio turizmo organizacija XXI a. vadina turizmo revoliucija. Lietuviai taip pat daugiau keliauja, ir ne vien į užsienį. Pastarųjų metų turizmo tendencija – pažintinės kelionės po Lietuvą. Juk pas mus yra ti...

  • Kviečia į diskusiją apie Kauno modernizmo architektūrą
    Kviečia į diskusiją apie Kauno modernizmo architektūrą

    Šį antradienį 17 val. Kauno menininkų namuose vyks vieša diskusija „Kaunas 1919-1939 m.: sostinė, įkvėpta modernizmo judėjimo“, kurios metu visuomenei bus pristatyti nominacinės bylos pildymo pirmojo etapo rezultatai. ...

    1
  • Vaikai su negalia gerina Lietuvos rekordus
    Vaikai su negalia gerina Lietuvos rekordus

    Vieni plaukti nemoka, antri negali, o treti net ir negalėdami išmoksta. Su tėvų pagalba įveikęs gniuždančias daktarų prognozes, septyniolikmetis Saulius Šatinskas savo negalią pavertė stiprybe. Vaikinas prasiskynė kelią į tarptautine...

  • Bedarbiams Kauno regione – neterminuoti darbai
    Bedarbiams Kauno regione – neterminuoti darbai

    Iš 7966 gegužę Kauno teritorinės darbo biržos aptarnaujamose savivaldybėse registruotų laisvų darbo vietų tik 490 buvo numatytų terminuotam darbui. ...

    2
  • Naujovė Kauno mokyklose: pradės dvikalbį ugdymą
    Naujovė Kauno mokyklose: pradės dvikalbį ugdymą

    Šiuo metu Kauno mieste veikia per dvi dešimtis gimnazijų ir beveik tiek pat progimnazijų. Jau dabar kai kuriose iš jų greta valstybinės lietuvių kalbos ugdymas vyksta anglų, vokiečių, prancūzų kalbomis. Artimiausiu metu tokių &s...

    26
  • G. Labanauskas tikisi ekologinės produkcijos bumo
    G. Labanauskas tikisi ekologinės produkcijos bumo

    Kaune įsikūrusios vienintelės įstaigos Lietuvoje, vykdančios ekologinės gamybos ir pagal nacionalinę žemės ūkio ir maisto kokybės sistemą pagamintų produktų sertifikavimą bei kontrolę, vadovavimą perėmęs Gintautas Labanauskas pristatė įmon...

    7
Daugiau straipsnių