Spartinant „Rail Balticos“ darbus Kauno geležinkelio mazge, gauti sutikimai dėl 17 sklypų išpirkimo

  • Teksto dydis:

„Rail Baltica“ Kauno geležinkelio mazgo statybos projektui reikalingų žemės sklypų išpirkimo procedūros juda į priekį. Susisiekimo ministerija iš privačių savininkų gavo sutikimus dėl 17 iš 20 žemės sklypų ar jų dalių įsigijimo valstybės nuosavybėn komerciniais pagrindais.

„Esame dėkingi sklypų savininkams, su kuriais pavyko rasti greitą sutarimą dėl kompensacijų. Išperkami sklypai jau artimiausiu metu pereis valstybės reikmėms ir galėsime spartinti Kauno geležinkelio mazgui būtinus infrastruktūros darbus. Svarbu pabrėžti, kad Lietuvai ir visoms Baltijos šalims Kauno mazgas bus vienas centrinių objektų, užtikrinsiančių jungtį su Vakarais ir grįžimą į Europos geležinkelių tinklą“, – sako susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.

Kaip informuoja Susisiekimo ministerija, išperkant privačią nuosavybę valstybės reikmėms, turto savininkams siekiama kuo teisingiau atlyginti už žemę pinigais pagal rinkos vertę, atlikus individualų vertinimą.

Iš vadinamiesiems „taškiniams“ objektams – viadukams, tiltams, tuneliams – nutiesti reikalingų ir jau identifikuotų 20 sklypų, kurių bendras plotas siekia 1,6 hektaro, jau pasirašytos pirkimo ir pardavimo sutartys dėl 11 sklypų ar jų dalių. Iki lapkričio vidurio planuojama pasirašyti dar šešias sutartis.

Susisiekimo ministerijos schema.

„(...) Artimiausiu metu bus skelbiami pirkimai dėl konkrečių infrastruktūros objektų Kauno geležinkelio mazge projektavimo. Tad viadukų ir tunelių projektavimo darbai šiame ruože prasidės jau kitų metų pradžioje. Planuojama, kad statybos darbams bus pasirengta jau 2025 m. pradžioje“, – sako AB „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas Dovydas Palaima.

Tikimasi, kad Kauno geležinkelio mazgo specialųjį planą Vyriausybė patvirtins lapkričio pabaigoje. Tuomet prasidės likusių Kauno mazgui reikalingų žemės sklypų paėmimo visuomenės poreikiams procedūros.

Šiuo metu brandžiausiame ruože nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos statoma geležinkelio sankasa ir inžineriniai statiniai beveik 30-ies kilometrų atkarpoje nuo Kauno Latvijos sienos link, intensyvėja ilgiausio Baltijos šalyse geležinkelio tilto per Neries upę tiesimas.

Kituose projekto ruožuose Kaunas–Vilnius ir Kaunas–Lietuvos ir Lenkijos valstybių siena šiuo metu baigiami rengti specialieji planai, vyksta projektavimo darbų pirkimai. Patvirtinus specialiuosius planus (planuojama 2024 m. I ketv.) vienu metu bus vykdomos žemės paėmimo ir projektavimo veiklos.


Šiame straipsnyje: Rail Balticageležinkelis

NAUJAUSI KOMENTARAI

na

na portretas
o sutikimas Kaune Draugystės g. AB garažų kooperatyve irgi matyt gautas, kad buldozeriai sulygino 15 garažų su žeme...Kauno savivaldybė neleido AB išsipirkti žemės, o leidimai statybai buvo gauti...ne šiaip sau žmonės pasistatė garažus su leidimais...tik vat žemės tai neleido išsipirkti...atspėkit kas Kaune išsipirko žemę? ...Kas neleido,išsipirkti valstybinės žemės AB tas pats ir išsipirko..juk jiems įstatymai yra kitokie, nei eiliniam žmogui.

Sklypai

Sklypai portretas
Priklauso kai kam iš seimo nes žinojo planus

Tai va, statosi

Tai va, statosi portretas
O Kremliaus chalopo brazovskio gaujai vadovaujant, buvo vilkinamas. Vien komunistų prietaisas kiek kenkė
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių