Socialinės reklamos dienos Kaune suskaičiuotos?

Savivaldybė nusprendė pažaboti socialinę reklamą – kitą savaitę miesto tarybai teikiamas sprendimo projektas, kuriame nebelieka lengvatų reklamos stendų turėtojams dėl to, kad jie leidžia skelbti nekomercinę informaciją.

Mokėti – visus metus

Iki šiol mieste esančiuose reklamos stenduose matydavote informaciją apie našlaičių įvaikinimą, rūkymo žalą, pagalbą beglobiams gyvūnams, o nuo gegužės 1-osios tokių socialinių reklamų greičiausiai nebeišvysite arba jų bus vos viena kita, nes savivaldybė nusprendė keisti rinkliavos už išorinę reklamą tvarką. Iki šiol reklamos stendų turėtojai, informavę, kada jų stenduose skelbiama socialinė reklama, buvo atleidžiami nuo rinkliavos už išorinę reklamą. Nuo gegužės rinkliava bus renkama visus metus, neatsižvelgiant į tai, kas skelbiama stenduose.

Kol kas garsiai apie tai nekalbama, tačiau savivaldybės tarybai teikiamuose dokumentuose aiškiai įvardijama, kad informacijos užsakovai turės mažiau galimybių skleisti socialinę reklamą.

Kaip skelbia savivaldybė, 2014–2015 m. apie 25 proc. reklamos agentūroms priklausančių reklamos įrenginių skleidė nemokamą informaciją. Kituose reklamos stenduose buvo viešinama komercinė reklama, už kurią vietinė rinkliava buvo mokama 45–50 proc. dienų per metus, išskyrus Centro zoną, kur stendų užimtumas komercine reklama buvo 80–100 proc.

Pagal planuojamą patvirtinti naują tvarką rinkliava atpigs kultūros vertybių vizualinės apsaugos zonose ir ir kitose saugomose teritorijose (D, E zonos) ir magistralinėse gatvėse (G zona). Čia reikės mokėti 60 eurų už 1 kv. m reklamos ploto per metus (iki šiol buvo 87 eurai). 116 eurų už 1 kv. m per metus rinkliava liks nepakitusi miesto centre įrengtiems reklamos stendams (Senamiesčio, Naujamiesčio zonos A, B, C). Kitose miesto vietose (F, H zonos) rinkliava didinama nuo 29 iki 30 eurų už 1 kv. m reklamos ploto per metus. Nuo 8,7 iki 10 eurų už 1 kv. m per metus didėja ir privačiose valdose viešinama reklama.

Žaidimas žodžiais

Savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas vengė pripažinti, kad savivaldybė imasi apmokestinti socialinę reklamą ir ėmė žaisti žodžiais. "Mes ne apmokestinsime socialinę reklamą, o apmokestinsime visus reklamos stendus", – aiškino savivaldybės administracijos vadovas.

Jo nuomone, iki šiol galiojusi tvarka, buvo negera. "Stendų turėtojai informuoja, kiek laiko jų stenduose būna socialinė reklama, ir už tą laikotarpį nemoka rinkliavos. Kaip tą sukontroliuoti? Mes negalime visų stendų patikrinti ir pasitikėdavome geranoriškumu. Socialinė reklama buvo instrumentas nemokėti rinkliavos", – pareiškė G.Petrauskas.

Jis tikino, kad dabar mokestis bus renkama visus metus, tačiau esą jis bus mažesnis negu iki šiol. Tarybai teikiamuose dokumentuose matyti, kad rinkliava už kai kuriuos stendus ne tik nesumažės, bet ir išaugs.

Užsiminus, kad dėl tokio pakeitimo akivaizdžiai nukentės socialinė reklama, G.Petrauskas to nenorėjo pripažinti. "Jeigu reklamos stendų turėtojai deklaruoja esą socialiai atsakingi, tegu tuščiuose stenduose skelbia socialinę reklamą nemokamai. Dėl socialinės reklamos reikės tartis su jais – jiems mokestis sumažintas, tegul deda nemokamai. Mes neplanuojame iš reklamos surinkti daugiau pajamų", – tikino savivaldybės administracijos vadovas ir pridūrė, kad iki šiol už stenduose skelbtą savivaldybės informaciją nemokėjusi savivaldybė nuo gegužės taip pat mokės. Anot G.Petrausko didieji stendų turėtojai dėl ketinamos keisti rinkliavų tvarkos pretenzijų neturi. Jis pabrėžė, kad Kaunas ketina sekti Vilniaus ir Klaipėdos pavyzdžiu, kur reklamos stendų turėtojai moka mokestį visus metus.

Mokėti nebus iš ko

Išgirdusi apie savivaldybės ketinimus visiems metams apmokestinti reklamos stendus, gerokai nustebo Lietuvos gyvūnų teisių apsaugos organizacija vadovė Brigita Kymantaitė. Šiuo metu organizacijos socialinė reklama Kauno reklamos stenduose nekabo, tačiau B.Kymantaitė sako, kad tai labai svarbi funkcija.

"Jeigu yra laisvas stendas, mums didelė pagalba skelbti ten socialinę reklamą, nes mes kaip nevyriausybinė organizacija niekada neturime lėšų reklamai. Jeigu reikėtų už tai mokėti, negalėtume tokios reklamos sau leisti. Tai būtų didelis apsunkinimas ir mūsų organizacija šią galimybę prarastų, nes ištekliai reklamai labai riboti", – atvirai pripažino Lietuvos gyvūnų teisių apsaugos organizacija vadovė.

B.Kymantaitę ne mažiau nustebino ir savivaldybės motyvas – esą neįmanoma kontroliuoti socialinės reklamos. "Mes viską derindavome per savivaldybę – siųsdavome savivaldybei, kad patvirtintų, ir tik tada buvo kabinama. Savotiška kontrolė buvo. Nežinau, kokios kontrolės jiems trūksta, bet jie matydavo, kokios organizacijos ruošiasi reklamuotis ir kokia tai reklama. Tai nebuvo kažkokie savanaudiški tikslai, o reklama rengiama pagal tam tikrus projektus ir organizacijos veiklą", – svarstė B.Kymantaitė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kaunietė

kaunietė portretas
labai labai nusivyliau šia valdžia. Daug savireklamos, realiai- nieko gero.

fafds

fafds portretas
deja dauguma socialinių reklamų Kaune yra moraliai pasenusios, kvailos ir neefektyvios. Visi prisimename "Kaunieti nepasiduok", "Ir Kaune galima gyventi" dar buvo stenduose 10 Dievo įsakymu ir visokių kitokių kvailybių, keistenybių ir tiesiog nesąmonių. Ne vienas užsienietis kraipydavo galvą kai išversdavau turinį. Pavyzdžiui buvo toks dur-nas stendas Kaune "Nesvetimoriauk", o kodėl ne "Nesvetivyrauk"? Reklaminių stendų mieste yra per daug, jų poreikis mažas- tai matome pagal užimtumą 25proc, yra tokių stendų kurie jau daug, daug metų stovi su socialine reklama, vadinasi jie yra nereikalingi ir tokius iš vis reikia nugriauti, kartu su senais Kauno kioskais, medinėm sustojimo būdelėmis ir kitais miesto vaiduokliais. Nesu krabo gerbėjas, bet tokį sprendimą palaikau.

degradavimas ?

degradavimas ? portretas
Kaunas buvo sostinė, antras miestas,... tapo viso labo UAB-u, kur žmogui vietos mažai, nes pinigas- visagalis?
VISI KOMENTARAI 31

Galerijos

Daugiau straipsnių