- Kamilė Ščavinskaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Širsta dėl apmokestintos aikštelės prie „Girstučio“: daugiau nei pusė gauna baudas
-
Širsta dėl apmokestintos aikštelės prie „Girstučio“: daugiau nei pusė gauna baudas
-
Širsta dėl apmokestintos aikštelės prie „Girstučio“: daugiau nei pusė gauna baudas
-
Širsta dėl apmokestintos aikštelės prie „Girstučio“: daugiau nei pusė gauna baudas
-
Širsta dėl apmokestintos aikštelės prie „Girstučio“: daugiau nei pusė gauna baudas
-
Širsta dėl apmokestintos aikštelės prie „Girstučio“: daugiau nei pusė gauna baudas
Dar praėjusių metų vasarą kilo šaršalas dėl vienoje Kauno automobilių stovėjimo aikštelėje atsiradusių parkomatų. Gyventojai sunerimo, nes buvo neaišku, ar už automobilių stovėjimą čia reikia mokėti, ar ne. Tuomet portalo kauno.diena.lt žurnalistams pradėjus domėtis situacija minties apmokestinti šią aikštelę buvo kratomasi. Šiandien situacija kardinaliai pasikeitė, ir, rodos, sukėlė dar didesnį pyktį.
Vakar portalą kauno.diena.lt pasiekė kauniečio Tomo laiškas, kuriame vyras išlieja savo nepasitenkinimą dėl apmokestintos automobilių stovėjimo aikštelės, esančios Kovo 11-osios g., šalia prekybos centro „Iki“ ir kultūros centro „Girstutis“.
„Esu nemaloniai nustebintas pasikeitusia automobilių parkavimo tvarka prie Kovo 11-osios g. 22 esančios parduotuvės. Šioje vietoje ištisus dešimtmečius veikė automobilių parkavimo aikštelė, kuri neseniai, pasirodo, tapo mokama. Keistumas tame, kad atvykstant į šią aikštelę iš Chemijos g. tai informuojančių kelio ženklų vairuotojui fiziškai neįmanoma pastebėti, nes jie sukabinti gana aukštai ir prie pat posūkio. Jis galėtų būti matomas tik keleivio vietoje sėdinčiam“, – pasipiktinimą svariais argumentais grindžia kaunietis.
Kad šis verslas pelningas rodo ir tai, kad kone du iš trijų automobilių „papuošti“ už valytuvų užkištais rausvais baudos kvitais, o du aikštelės darbuotojai dirba be atokvėpio.
Jo teigimu, pačioje aikštelėje pakabinta keletas apie tai bylojančių ženklų, tačiau jie sukabinti 3-4 metrų aukštyje ir jų pamatyti beveik neįmanoma.
„Iki šiol tiek Kaune, tiek Lietuvoje prie prekybos centrų esančiose mokamose aikštelėse yra įprasta praktika įrengti įvažiavimo užtvarus su aiškia informacija, supažindinančia su parkavimo taisyklėmis, tačiau visa tai – ne šioje vietoje. Panašu, kad čia nueita paprasčiausiu keliu su, tikėtina, specialiai sunkiai pastebimose vietose sukabintais kelio ženklais. Kad šis verslas pelningas rodo ir tai, kad kone du iš trijų automobilių „papuošti“ už valytuvų užkištais rausvais baudos kvitais, o du aikštelės darbuotojai dirba be atokvėpio“, – toliau situacijos absurdiškumą dėsto Tomas ir priduria, jog parkavimą administruojančios bendrovės „Stova“ nustatytas baudos dydis – 15 Eur. Nesumokėjus baudos per paskirtą terminą – 1 darbo dieną (3 kalendorines), – informacija bus iškart perduodama skolas išieškančiai įmonei.
„Kauno dienos“ skaitytojo nuotr.
Sekmadienio pavakarę susisiekus su bendrovės „Stova“, kuri valdo „Unipark“ stovėjimo aikšteles, atstovais paaiškinimo dėl situacijos gauti taip ir nepavyko. Išgirdęs apie problemą bendruoju įmonės informacijos telefonu atsiliepęs vyras nurodė darbo dienomis kreiptis į vadybininką, kadangi jis neturi teisės kalbėti su žurnalistais.
„Kaip suprantate, sekmadienį vadybininkai nedirba, galite parašyti elektroniniu paštu ir laukti atsakymo rytoj“, – į klausimą, ar šiandien kas nors iš bendrovės gali bendrauti su žiniasklaidos atstovais, tepasakė atsiliepęs žmogus.
Stovėjimo laiką fiksuoja darbuotojai
Pirmadienį sulaukta „Unipark“ atstovų komentaro. Bendrovės vykdančioji direktorė Eglė Šimkevičienė teigia, kad vairuotojus tokia naujovė pasitinka jau nuo praėjusių metų lapkričio.
„Keletą savaičių atvykę žmonės nebuvo baudžiami – taip buvo daroma siekiant, kad žmonės priprastų prie naujos tvarkos. Sprendimas apmokestinti stovėjimo aikštelę buvo priimtas tam, kad atvykę į „Girstutį“ žmonės rastų vietą parkavimui. Aikštelės valdytojas „Baltisches Haus“ gavo nusiskundimų dėl vietų trūkumo, o stebint aikštelės lankytojų srautus buvo pastebėta, kad joje automobilius palieka – neretai ir visai darbo dienai – šalia esančių įstaigų darbuotojai ir šių įstaigų svečiai“, – į klausimą, kodėl buvo nuspręsta aikštelę apmokestinti, atsakė bendrovės atstovė.
Portalas kauno.diena.lt sulaukė kauniečių klausimo, kokiu būdu fiksuojamas automobilio atvykimo laikas. Įvažiuojant į aikštelę nėra jokio specialaus įrenginio, kuris nuskenuotų automobilio valstybinius numerius ir taip būtų galima matyti, kad transporto priemonė čia stovi ilgiau nei valandą. Tokia praktika pastebima kitose Kaune esančiose automobilių aikštelėse prie prekybos centrų.
„Automobilius kas valandą fiksuoja mūsų darbuotojai, jie mato automobilio stovėjimo laiką. Kaip nurodo parkavimo taisyklės, stovėjimo pradžią vairuotojas turėtų pradėti parkomate, „Unipark“ programėle arba SMS žinute. Tai padarius, vairuotojas gauna ir informaciją apie nemokamo laiko pabaigą“, – kad įmonės darbuotojams šioje aikštelėje netrūksta veiklos, tarsi patvirtina E. Šimkevičienė.
Automobilius kas valandą fiksuoja mūsų darbuotojai, jie mato automobilio stovėjimo laiką.
Baudos dydį „Unipark“, pasak jų atstovės, nustatė įvertinus minimalius baudos administravimo kaštus, o nubaustųjų skaičius šių metų sausį tesiekia 3 procentus visų atvykusių į aikštelę. Tiesa, kiek jų buvo iš viso, nebuvo įvardyta dėl konfidencialumo įsipareigojimų.
Kauniečio Tomo paminėti ženklai, kurie, anot jo, yra iškabinti sunkiai matomose vietose, bendrovės teigimu taip įrengti pagal Kelių eismo taisykles.
„Jie negali būti kabinami žemiau nei 2.20 metro. Atsižvelgiant į klientų pastabas, informacinių ženklų kabėjimo vietos bus peržiūrėtos iš naujo siekiant kuo didesnio aiškumo“, – žada E. Šimkevičienė.
„Kauno dienos“ skaitytojo nuotr.
Portalas kauno.diena.lt dar praėjusių metų liepos mėnesį rašė apie daugybę klausimų sukėlusį parkomatų atsiradimą šioje aikštelėje.
Tuomet pradėjus domėtis, nuo kada šioje aikštelėje reikia susimokėti už paliktą transporto priemonę, paaiškėjo įdomios aplinkybės.
„Prekybos tinklas „Iki“ yra tik šių patalpų nuomininkas. Mes nerenkame jokios rinkliavos“, – tada aiškino prekybos tinklo komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė.
Pastato savininko „Baltisches Haus“ atstovai, išgirdę apie žurnalistų domėjimąsi šiuo parkomatu, šiek tiek sutriko. „Jokių veikiančių parkomatų mums priklausančioje teritorijoje nėra, – prieš kurį laiką sakė šio pastato savininko „Baltisches Haus“ Kauno regiono ūkio administratorius Žygintas Jurkėnas. – Kur matote čia problemą? Jei matote problemą, duosiu juristo kontaktus su juo ir kalbėkite, daugiau į klausimus neatsakinėsiu.“
Pastato savininko, kuriam ir priklauso ši automobilių stovėjimo aikštelė, atstovas tuomet patikino, kad jeigu šis parkomatas artimiausiu metu pradės veikti, miestiečiai apie tai bus informuoti.
„Kauno dienos“ skaitytojo nuotr.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?28
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms7
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų52
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose30
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa37
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...