- Jurgita Šakienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Per pastaruosius kelerius metus sumenko srautas keleivių, besinaudojančių Lietuvos tarptautiniu viešuoju transportu, bet aktyviau keliaujama po šalį. Tam neretai renkamasi traukinius, nes jie gali pasiūlyti didesnį saugumą, greitį ir komfortą.
Neįkainojami pranašumai
Susisiekimo ministerijos turimais duomenimis, lyginant 2010 ir 2014 metus, net trečdaliu išaugo kelionių oru, jūrų ir vidaus vandenų transportu. Šiek tiek sumenko pervežimo automobilių keliais ir geležinkeliu statistika. Tačiau pasirinkusiųjų traukinius skaičius kitais metais kaip reikiant šoktels.
Keliaujančiųjų saugiausiu transportu – traukiniais – dar šiemet laukia daug permainų. Padaugės maršrutų, o kai kurie esami bus dažnesni.
Traukiniais pervežami kroviniai yra svarbi Lietuvos logistikos dalis. Keleivių pervežimas bendrovei "Lietuvos geležinkeliai" visuomet buvo ir bus nuostolingas, tačiau šaliai suteikia didžiulės, galbūt iš pirmo žvilgsnio ir sunkiai apčiuopiamos naudos.
Visų pirma, didėjantis keleivių srautas traukiniais – viena galimybių, kaip būtų galima sumažinti varginančias ir oro užterštumą didinančias transporto spūstis bei žmonių sveikatą ar net gyvybes nusinešančių avarijų skaičių.
Antra, traukinys yra saugiausia transporto priemonė. Per visą Lietuvos istoriją neužfiksuota nė vieno atvejo, kad būtų nukentėjęs nors vienas juo važiavęs žmogus. Kelionės traukiniu dažniausiai yra kur kas greitesnės, punktualesnės nei autobusu ir daugeliu atvejų pigesnės.
Keliauti traukiniais yra ir ekologiškiau. Traukinių tam pačiam keleivių srautui pervežti kuro sąnaudos ir šalutiniai produktai yra žymiai mažesni nei kokiu nors kitu transportu.
Populiariausiais maršrutais riedantys traukiniai jau gali pasiūlyti ir pirmos klasės komfortą.
Pramoga – vos įlipus
Vieno trečiadienio rytą įsėdę į traukinį Kaunas–Vilnius jame sutikome daug žmonių, keliaujančių į darbą, paskaitas ar pasimatyti su draugais. Kai kurie kelionės metu dirbo kompiuteriu, kai kurie skaitė knygas.
Pasirodžius kontrolieriui, vieni keleiviai traukė vienkartinius bilietus, įsigytus stotyje, kiti – pirktus elektroninėje erdvėje, treti rodė nuolatinius bilietus.
Devyniolikmetei Gretai Aldakauskaitei rytas traukinyje buvo anaiptol ne kasdienis ritualas. "Važiuoju į Vilnių susitikti su draugėmis", – sakė mergina.
Automobiliu važiuoti tąryt ji nesiryžo. "Išgąsdino plikledis. Važiuodama traukiniu, o ne autobusu, dar ir spūsčių išvengsiu, pasigrožėsiu visai kitokiu vaizdu pro langą, nei važiuodama autostrada", – sakė Greta.
Be to, vardijo mergina, traukinyje erdviau nei autobuse. "Reikės dažniau važiuoti traukiniu. Kitąkart pasikviesiu ir jaunesnį brolį – jam irgi turėtų labai patikti. Tai tikrai gera pramoga", – kelionę moderniu dviaukščiu traukiniu įvertino mergina.
Nuveikia daugiau nei darbe
Traukinius atranda ir vis daugiau žmonių, ieškančių komforto. Kaune gyvenantis Dainius kiekvieną šiokiadienio rytą skuba į traukinį jau aštuonerius metus. Taip jis važiuoja į darbą.
Prieš ruošdamasis sostinėje dirbti valstybės tarnautoju jis planavo su šeima Vilniuje ir apsigyventi. Važinėti miestus skiriantį 100 km atstumą vyras rengėsi laikinai, tačiau tebevažiuoja iki šiol.
"Jau pripratau. Važiuoti traukiniu man – pats greičiausias ir patogiausias būdas. Kelionė neprailgsta – vos valanda su trupučiu. Užsienyje toks atstumas iki darbo vietos yra normalus ir nieko nestebina", – sakė vyras. Jis pridūrė, kad kasdienės kelionės prie nuosavo automobilio vairo būtų varginančios. Be to, dėl spūsčių jis kelyje užtruktų kur kas ilgiau, nei norėtųsi.
Sėdėdamas erdvioje kupė Darius pasakojo, kad spėja ir nemažai darbų nudirbti. "Čia padarau netgi daugiau nei darbo vietoje. Čia tyliau, ramiau, esu mažiau blaškomas", – sakė Dainius, prieš įnikdamas į kompiuterį, kurį patogiai buvo pasidėjęs ant staliuko ir įsijungęs į elektros lizdą.
"Vienintelis dalykas, ko trūksta traukiny – viešasis Wi-Fi ryšys", – kalbėjo pašnekovas.
Jis pridūrė, kad važinėdamas traukiniu turi galimybę ir paskaityti knygų. Jų per tiek metų perskaitė daugybę, to nebūtų padaręs, jeigu būtų tekę vairuoti. "Autobuse skaityti irgi nelabai patogu", – sakė Dainius.
Wi-Fi – dar šiemet
Nemokamas bevielis ryšys Wi-Fi Lietuvos geležinkelio stotyse veikia jau dvejus metus, o įdiegimas traukiniuose užtruko, nes reikėjo įveikti specifinius techninius nesklandumus. "Traukiniai geležiniai, tad signalai yra gesinami. Be to, važiuojame per miškingas vietoves, kur prastas ryšys. Bet viskas jau išspręsta ir traukiniuose bus kokybiškas internetas", – sakė "Lietuvos geležinkelių" Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas Dalijus Žebrauskas.
Iki pavasario visi nuolatiniai traukinių bilietai taps elektroniniais. Juos bus galima pasipildyti internetu. Iki vasaros pradės veikti naujovė, kai e. bilietus bus galima įsigyti mokant ne tik e. banku, bet ir banko kortelėmis. Tai itin aktualu svečiams iš kitų šalių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Įžiebtos Vilniaus ir Kauno Kalėdų eglės: kuri žaliaskarė jums gražesnė?13
Kaunas ir Vilnius jau įžiebė savo Kalėdų egles. Kaip ir kasmet, pasipylė diskusijos, kuri žaliaskarė šiemet gražesnė. ...
-
Kaune užbaigtos antrojo A. Meškinio tilto statybos30
Automagistralėje ties Kaunu baigtos antrojo A. Meškinio (Kleboniškio) tilto statybos, praneša „Via Lietuva“. ...
-
LSMU Kauno ligoninės ortopedai traumatologai pacientus priims šiuolaikiškose patalpose15
Iki šiol Gedimino gatvėje paslaugas teikę traumatologai ruošiasi įkurtuvėms naujose erdvėse Šilainiuose. Kauno miesto tarybai pritarus, baigtas statyti Ortopedijos traumatologijos korpusas su moderniomis operacinėmis, palatomis, kons...
-
Kauno rajone įžiebta Kalėdų eglė! (vaizdo įrašas)5
Penktadienio vakarą Raudondvario dvare įžiebta pagrindinė Kauno rajono Kalėdų eglė. ...
-
Literatūros vaidmuo krizės metu – kokią galią turi rašytojai?5
Įvairių krizių purtomoje Europoje ne vienus metus stebimas visuomenės susiskaldymas ir radikalių jėgų kilimas. Kokia rašytojų ir poetų įtaka susiklosčius šiai situacijai? Ar jie gali suteikti žodį nutildytiems balsams ir inicijuoti p...
-
Paslapties šydu apgaubtas benediktinių 400 metų kelias1
400 metų pačiame Kauno viduryje, apgaubtas paslapties ir šviesos šydu, stūkso Benediktinių vienuolynas su Šv. Mikalojaus bažnyčia. ...
-
Nuolaidų ir dovanų dienos „Megoje“ – jau lapkričio 29–30 d.2
Juodojo penktadienio (angl. Black Friday) išpardavimai jau spėjo tapti viena laukiamiausių prekybos švenčių ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvoje – per paskutinį lapkričio penktadienį vykstantį išpardavimą prekybininkai linkę ...
-
Švenčionių gatvėje – daug policijos pareigūnų ir ribojamas eismas6
Kauniečiai ketvirtadienį atkreipė dėmesį į policijos pareigūnus Švenčionių gatvėje. ...
-
Kauno senamiestis turės eglutę: ją kūrė J. Šmidtienė56
Lapkričio 30 d. 16 val. Kaune, senamiestyje, bus įžiebta Kalėdų eglutė. Jos autorė – menininkė Jolanta Šmidtienė, pagrindines egles, iškildavusias Rotušės aikštėje, kurdavusi šešiolika metų. ...
-
Sostinės policijai vadovaus dabartinis Kauno pareigūnų viršininkas M. Baršys3
Vilniaus apskrities vyriausiajam policijos komisariatui (AVPK) vadovaus Kauno AVPK viršininko pareigas einantis Mindaugas Baršys. ...