- Jurgita Šakienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Per pastaruosius kelerius metus sumenko srautas keleivių, besinaudojančių Lietuvos tarptautiniu viešuoju transportu, bet aktyviau keliaujama po šalį. Tam neretai renkamasi traukinius, nes jie gali pasiūlyti didesnį saugumą, greitį ir komfortą.
Neįkainojami pranašumai
Susisiekimo ministerijos turimais duomenimis, lyginant 2010 ir 2014 metus, net trečdaliu išaugo kelionių oru, jūrų ir vidaus vandenų transportu. Šiek tiek sumenko pervežimo automobilių keliais ir geležinkeliu statistika. Tačiau pasirinkusiųjų traukinius skaičius kitais metais kaip reikiant šoktels.
Keliaujančiųjų saugiausiu transportu – traukiniais – dar šiemet laukia daug permainų. Padaugės maršrutų, o kai kurie esami bus dažnesni.
Traukiniais pervežami kroviniai yra svarbi Lietuvos logistikos dalis. Keleivių pervežimas bendrovei "Lietuvos geležinkeliai" visuomet buvo ir bus nuostolingas, tačiau šaliai suteikia didžiulės, galbūt iš pirmo žvilgsnio ir sunkiai apčiuopiamos naudos.
Visų pirma, didėjantis keleivių srautas traukiniais – viena galimybių, kaip būtų galima sumažinti varginančias ir oro užterštumą didinančias transporto spūstis bei žmonių sveikatą ar net gyvybes nusinešančių avarijų skaičių.
Antra, traukinys yra saugiausia transporto priemonė. Per visą Lietuvos istoriją neužfiksuota nė vieno atvejo, kad būtų nukentėjęs nors vienas juo važiavęs žmogus. Kelionės traukiniu dažniausiai yra kur kas greitesnės, punktualesnės nei autobusu ir daugeliu atvejų pigesnės.
Keliauti traukiniais yra ir ekologiškiau. Traukinių tam pačiam keleivių srautui pervežti kuro sąnaudos ir šalutiniai produktai yra žymiai mažesni nei kokiu nors kitu transportu.
Populiariausiais maršrutais riedantys traukiniai jau gali pasiūlyti ir pirmos klasės komfortą.
Pramoga – vos įlipus
Vieno trečiadienio rytą įsėdę į traukinį Kaunas–Vilnius jame sutikome daug žmonių, keliaujančių į darbą, paskaitas ar pasimatyti su draugais. Kai kurie kelionės metu dirbo kompiuteriu, kai kurie skaitė knygas.
Pasirodžius kontrolieriui, vieni keleiviai traukė vienkartinius bilietus, įsigytus stotyje, kiti – pirktus elektroninėje erdvėje, treti rodė nuolatinius bilietus.
Devyniolikmetei Gretai Aldakauskaitei rytas traukinyje buvo anaiptol ne kasdienis ritualas. "Važiuoju į Vilnių susitikti su draugėmis", – sakė mergina.
Automobiliu važiuoti tąryt ji nesiryžo. "Išgąsdino plikledis. Važiuodama traukiniu, o ne autobusu, dar ir spūsčių išvengsiu, pasigrožėsiu visai kitokiu vaizdu pro langą, nei važiuodama autostrada", – sakė Greta.
Be to, vardijo mergina, traukinyje erdviau nei autobuse. "Reikės dažniau važiuoti traukiniu. Kitąkart pasikviesiu ir jaunesnį brolį – jam irgi turėtų labai patikti. Tai tikrai gera pramoga", – kelionę moderniu dviaukščiu traukiniu įvertino mergina.
Nuveikia daugiau nei darbe
Traukinius atranda ir vis daugiau žmonių, ieškančių komforto. Kaune gyvenantis Dainius kiekvieną šiokiadienio rytą skuba į traukinį jau aštuonerius metus. Taip jis važiuoja į darbą.
Prieš ruošdamasis sostinėje dirbti valstybės tarnautoju jis planavo su šeima Vilniuje ir apsigyventi. Važinėti miestus skiriantį 100 km atstumą vyras rengėsi laikinai, tačiau tebevažiuoja iki šiol.
"Jau pripratau. Važiuoti traukiniu man – pats greičiausias ir patogiausias būdas. Kelionė neprailgsta – vos valanda su trupučiu. Užsienyje toks atstumas iki darbo vietos yra normalus ir nieko nestebina", – sakė vyras. Jis pridūrė, kad kasdienės kelionės prie nuosavo automobilio vairo būtų varginančios. Be to, dėl spūsčių jis kelyje užtruktų kur kas ilgiau, nei norėtųsi.
Sėdėdamas erdvioje kupė Darius pasakojo, kad spėja ir nemažai darbų nudirbti. "Čia padarau netgi daugiau nei darbo vietoje. Čia tyliau, ramiau, esu mažiau blaškomas", – sakė Dainius, prieš įnikdamas į kompiuterį, kurį patogiai buvo pasidėjęs ant staliuko ir įsijungęs į elektros lizdą.
"Vienintelis dalykas, ko trūksta traukiny – viešasis Wi-Fi ryšys", – kalbėjo pašnekovas.
Jis pridūrė, kad važinėdamas traukiniu turi galimybę ir paskaityti knygų. Jų per tiek metų perskaitė daugybę, to nebūtų padaręs, jeigu būtų tekę vairuoti. "Autobuse skaityti irgi nelabai patogu", – sakė Dainius.
Wi-Fi – dar šiemet
Nemokamas bevielis ryšys Wi-Fi Lietuvos geležinkelio stotyse veikia jau dvejus metus, o įdiegimas traukiniuose užtruko, nes reikėjo įveikti specifinius techninius nesklandumus. "Traukiniai geležiniai, tad signalai yra gesinami. Be to, važiuojame per miškingas vietoves, kur prastas ryšys. Bet viskas jau išspręsta ir traukiniuose bus kokybiškas internetas", – sakė "Lietuvos geležinkelių" Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas Dalijus Žebrauskas.
Iki pavasario visi nuolatiniai traukinių bilietai taps elektroniniais. Juos bus galima pasipildyti internetu. Iki vasaros pradės veikti naujovė, kai e. bilietus bus galima įsigyti mokant ne tik e. banku, bet ir banko kortelėmis. Tai itin aktualu svečiams iš kitų šalių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paskubėkite: tai paskutinės dienos pasidžiaugti Kauno kalėdine eglute6
Vienybės aikštėje stovinti Kauno Kalėdų eglė skaičiuoja paskutines dienas, tad, jei dar yra nemačiusių, reiktų suskubti. Kaip tik penktadienį eglutės prieigas papuošė lengvas sniego sluoksnis, suteikęs erdvei žiemiško žavesi...
-
Veteranai metų šventes užbaigs tradicinėmis slalomo varžybomis2
Nors didžiosios metų šventės jau prabėgo, tačiau automobilių sporto veteranams Naujieji išaušta tik po tradicinio slalomo turnyro, kuriame dar neseniai ryškiai švietusios žvaigždės susikaus kitą šeštad...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Trijų Karalių šventėje Kaune – iškilminga eisena, dainos ir šokiai iki nakties6
Aušrinės žvaigždės vedami, egzotiškomis dovanomis nešini, gausios svitos lydimi Kauno pasveikinti atkeliauja Kasparas, Merkelis ir Baltazaras. ...
-
Degalinių viražai: iš karto po vidurnakčio – kainų šuolis55
Gruodžio 31-osios vakare Raudondvario plente esančioje „Neste“ degalinėje 95 benzinas ir dyzelinas kainavo 1,359 Eur. Bet iš karto po vidurnakčio kaina švieslentėje pasikeitė – apie pusę pirmos nakties švieslentė ...
-
Į Naujuosius – su muzika ir laimės palinkėjimais!10
Svarbiausia 2025-ųjų sutikimo vieta Kaune šiais metais buvo Vienybės aikštė. Čia padabinta 37 metų eglė vidurnaktį tapo pagrindinė šventės karaliene. ...
-
Kaunas žengė į 2025-uosius metus!3
Naujieji metai Kaune kaip visuomet – smagūs ir nepamirštami! Sveikiname visus kauniečius ir miesto svečius su 2025-aisiais metais! ...
-
Kauno meras: statome ne tik tiltus (interviu)155
„Tegul Naujieji bus kupini kūrybiškumo ir naujų galimybių, kad ryžtingai žengtume į priekį, drąsiai pasitikdami naujus iššūkius“, – kauniečiams linki Kauno meras Visvaldas Matijošaitis. ...
-
M. K. Čiurlionio DNR11
Čiurlionio gentis – taip save vadina šios šeimos palikuonys. Tačiau meno genijus Mikalojus Konstantinas Čiurlionis, nuo kurio gimimo 2025-aisiais sueis 150 metų, – ir visos Lietuvos tapatybės kodas. ...
-
Naujųjų metų sutiktuvės Kaune: prašymas dėl fejerverkų ir viešojo transporto eismo pokyčiai3
„Naujieji metai Kaune kaip visuomet bus smagūs ir nepamirštami! Vienybės aikštėje laukia vakarėlis“, – kviečia Kauno miesto savivaldybė ir primena, kad miestas pasirūpins šventiniais fejerverkais. ...