Kelionės traukiniais įgauna pagreitį

Per pastaruosius kelerius metus sumenko srautas keleivių, besinaudojančių Lietuvos tarptautiniu viešuoju transportu, bet aktyviau keliaujama po šalį. Tam neretai renkamasi traukinius, nes jie gali pasiūlyti didesnį saugumą, greitį ir komfortą.

Neįkainojami pranašumai

Susisiekimo ministerijos turimais duomenimis, lyginant 2010 ir 2014 metus, net trečdaliu išaugo kelionių oru, jūrų ir vidaus vandenų transportu. Šiek tiek sumenko pervežimo automobilių keliais ir geležinkeliu statistika. Tačiau pasirinkusiųjų traukinius skaičius kitais metais kaip reikiant šoktels.

Keliaujančiųjų saugiausiu transportu – traukiniais – dar šiemet laukia daug permainų. Padaugės maršrutų, o kai kurie esami bus dažnesni.

Traukiniais pervežami kroviniai yra svarbi Lietuvos logistikos dalis. Keleivių pervežimas bendrovei "Lietuvos geležinkeliai" visuomet buvo ir bus nuostolingas, tačiau šaliai suteikia didžiulės, galbūt iš pirmo žvilgsnio ir sunkiai apčiuopiamos naudos.

Visų pirma, didėjantis keleivių srautas traukiniais – viena galimybių, kaip būtų galima sumažinti varginančias ir oro užterštumą didinančias transporto spūstis bei žmonių sveikatą ar net gyvybes nusinešančių avarijų skaičių.

Antra, traukinys yra saugiausia transporto priemonė. Per visą Lietuvos istoriją neužfiksuota nė vieno atvejo, kad būtų nukentėjęs nors vienas juo važiavęs žmogus. Kelionės traukiniu dažniausiai yra kur kas greitesnės, punktualesnės nei autobusu ir daugeliu atvejų pigesnės.

Keliauti traukiniais yra ir ekologiškiau. Traukinių tam pačiam keleivių srautui pervežti kuro sąnaudos ir šalutiniai produktai yra žymiai mažesni nei kokiu nors kitu transportu.

Populiariausiais maršrutais riedantys traukiniai jau gali pasiūlyti ir pirmos klasės komfortą.

Pramoga – vos įlipus

Vieno trečiadienio rytą įsėdę į traukinį Kaunas–Vilnius jame sutikome daug žmonių, keliaujančių į darbą, paskaitas ar pasimatyti su draugais. Kai kurie kelionės metu dirbo kompiuteriu, kai kurie skaitė knygas.

Pasirodžius kontrolieriui, vieni keleiviai traukė vienkartinius bilietus, įsigytus stotyje, kiti – pirktus elektroninėje erdvėje, treti rodė nuolatinius bilietus.

Devyniolikmetei Gretai Aldakauskaitei rytas traukinyje buvo anaiptol ne kasdienis ritualas. "Važiuoju į Vilnių susitikti su draugėmis", – sakė mergina.

Automobiliu važiuoti tąryt ji nesiryžo. "Išgąsdino plikledis. Važiuodama traukiniu, o ne autobusu, dar ir spūsčių išvengsiu, pasigrožėsiu visai kitokiu vaizdu pro langą, nei važiuodama autostrada", – sakė Greta.

Be to, vardijo mergina, traukinyje erdviau nei autobuse. "Reikės dažniau važiuoti traukiniu. Kitąkart pasikviesiu ir jaunesnį brolį – jam irgi turėtų labai patikti. Tai tikrai gera pramoga", – kelionę moderniu dviaukščiu traukiniu įvertino mergina.

Nuveikia daugiau nei darbe

Traukinius atranda ir vis daugiau žmonių, ieškančių komforto. Kaune gyvenantis Dainius kiekvieną šiokiadienio rytą skuba į traukinį jau aštuonerius metus. Taip jis važiuoja į darbą.

Prieš ruošdamasis sostinėje dirbti valstybės tarnautoju jis planavo  su šeima Vilniuje ir apsigyventi. Važinėti miestus skiriantį 100 km atstumą vyras rengėsi laikinai, tačiau tebevažiuoja iki šiol.

"Jau pripratau. Važiuoti traukiniu man – pats greičiausias ir patogiausias būdas. Kelionė neprailgsta – vos valanda su trupučiu. Užsienyje toks atstumas iki darbo vietos yra normalus ir nieko nestebina", – sakė vyras. Jis pridūrė, kad kasdienės kelionės prie nuosavo automobilio vairo būtų varginančios. Be to, dėl spūsčių jis kelyje užtruktų kur kas ilgiau, nei norėtųsi.

Sėdėdamas erdvioje kupė Darius pasakojo, kad spėja ir nemažai darbų nudirbti. "Čia padarau netgi daugiau nei darbo vietoje. Čia tyliau, ramiau, esu mažiau blaškomas", – sakė Dainius, prieš įnikdamas į kompiuterį, kurį patogiai buvo pasidėjęs ant staliuko ir įsijungęs į elektros lizdą.

"Vienintelis dalykas, ko trūksta traukiny – viešasis Wi-Fi ryšys", – kalbėjo pašnekovas.

Jis pridūrė, kad važinėdamas traukiniu turi galimybę ir paskaityti knygų. Jų per tiek metų perskaitė daugybę, to nebūtų padaręs, jeigu būtų tekę vairuoti. "Autobuse skaityti irgi nelabai patogu", – sakė Dainius.

Wi-Fi – dar šiemet

Nemokamas bevielis ryšys Wi-Fi Lietuvos geležinkelio stotyse veikia jau dvejus metus, o įdiegimas traukiniuose užtruko, nes reikėjo įveikti specifinius techninius nesklandumus. "Traukiniai geležiniai, tad signalai yra gesinami. Be to, važiuojame per miškingas vietoves, kur prastas ryšys. Bet viskas jau išspręsta ir traukiniuose bus kokybiškas internetas", – sakė "Lietuvos geležinkelių" Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas Dalijus Žebrauskas.

Iki pavasario visi nuolatiniai traukinių bilietai taps elektroniniais. Juos bus galima pasipildyti internetu. Iki vasaros pradės veikti naujovė, kai e. bilietus bus galima įsigyti mokant ne tik e. banku, bet ir banko kortelėmis. Tai itin aktualu svečiams iš kitų šalių.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

c

c portretas
Jau kelis metus į sostinę tik traukiniu važiuoju :) Tarsi pramoga kiekvieną kartą. Nostalgiją kelia laikai, kai traukiniu pasiekti buvo galima tokius miestelius kaip Simnas.

Julius

Julius portretas
"geležinkelio ruožą Vilnius–Kaunas pritaikyti važiuoti 160 km/h greičiu" šimtas metų kaip pritaiko, traukiniai gali išvystyti 160 km, bet kelionė trukmė trunka nuo 1.10 min iki 1.40 min gal kada sulauksim, kada bus galima pasiekt tikslą per greičiau nei valandą. Taigi žadėtų traukinių kaunas varšuva nebus, žada tik nepatogius persėdimus, o varšuva bus pasiekiama per 8 ar daugiau valandų, žadėtas reisas šiauliai ryga taipogi nebežadamas. Važiuodavo trukiniai iš vilniaus į daugpilį, tai gali ir vilnius - ryga būt, o varšuvą tranzitu per gardiną galima pasiekt...

AUTORIUS LABAI LABAI JAUNAS?

AUTORIUS LABAI LABAI JAUNAS? portretas
Sako, per visą LT istoriją niekas nenukentėjo traukiniuose. Vertėtų pasiklausti vyresniųjų, kiek žmonių sovietų laikais sudegė gyvi traukinyje Vilnius-Kaunas. Bet čia ne prieš traukinius; tai saugu ir gerai, tik dėl teksto teisingumo.
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių