Kauno gatvėse – eismo pakeitimai: kas planuojama?

Eismo saugumo komisija pritarė, kad dalyje Kauno gatvių būtų įdiegtos įvairios saugumo priemonės. Planuojama įrengti daugiau išmaniųjų perėjų ir iškiliųjų sankryžų.

Gyventojų skundai

Kauno gyventojai kreipėsi į Eismo saugumo komisiją ir atskleidė problemines miesto gatves. Žmonės skundėsi per dideliais automobilių srautais, sunkiasvorio transporto eismu, nesaugiomis perėjomis ar automobilių statymo problemomis. Eismo specialistai sutiko, kad kai kurios vietos gali sukelti vietos gyventojų konfliktų dėl pastatytų automobilių, tačiau ne visiems skundams pritarta.

Vienas tokių gyventojų prašymų buvo Marių gatvėje riboti greitį iki 40 km/val. Kauniečių nuomone, dabar šia gatve važiuoja labai daug automobilių, todėl didesnis greitis kelia pavojų. Vis dėlto specialistai nepriėmė tokio siūlymo, nes šiuo metu vyksta dalies Ateities plento rekonstrukcija, todėl automobilių srautai nukreipiami į kitas gatves, tarp jų ir į Marių gatvę. Kai ši judri miesto arterija bus sutvarkyta, kelininkai persikels į pačią Marių gatvę, todėl šiuo momentu nėra tikslinga koreguoti greičio.

Eismo pakeitimai įsigalios artimiausiu metu, todėl vairuotojams patariama stebėti kelio ženklus ir ženklinimą.

Žaliakalnio seniūnija prašė, kad Balnininkų gatvėje būtų vienpusis eismas, tačiau komisija ir šiam siūlymui nepritarė. Eismo specialistai patikino, kad bus svarstomas viso rajonėlio eismas, todėl gatvės, kurios išsidėsčiusios aplink Aušros gatvę, ateityje ir taip gali būti pertvarkytos į vienkrypčio eismo gatves. Taip būtų lengviau organizuoti eismą, nes šios gatvelės yra labai siauros ir sukelia automobilių statymo problemų.

Šilainių gyventojai atkreipė dėmesį, kad Rasytės gatvėje vis dar leidžiama važiuoti 50 km/val. greičiu, tačiau šalia yra labai daug gyvenamųjų namų, netoli įsikūrusi ir mokykla, todėl toks greitis per didelis. Gyventojai tikėjosi, kad šioje Šilainių vietoje greitis bus sumažintas iki 40 km/val., tačiau Eismo saugumo komisija nutarė Rasytės gatvėje greitį riboti iki 30 km/val.

"Čia turi būti ženklas "Zona 30 km/val.", nes kitose tokio pobūdžio gatvelėse jau seniau yra įrengti tokie ženklai. Be to, Kelių tyrimų institutas nerekomenduoja greičio mažinti iki 40 km/val., nes vairuotojai tokių pakeitimų nepastebi, todėl geriau apriboti greitį iki 30 km/val.", – aiškino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Išmaniosios perėjos

Dar vienas kauniečių prašymas – judriame Taikos prospekte įrengti reguliuojamas pėsčiųjų perėjas. Anot vietos gyventojų, atkarpoje nuo Taikos prospekto ir Kovo 11-osios gatvės žiedinės sankryžos iki Pramonės prospekto žiedo yra trys nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, kuriomis vaikšto daug žmonių, todėl nėra saugu, kai atskrieja automobiliai. Tačiau eismo specialistai pasiūlė kitą išeitį, kaip pagerinti pėsčiųjų saugumą.

"Šioje vietoje juodos dėmės neturime. Siūlyčiau netraukti šios Taikos prospekto atkarpos į prioritetines vietas, kur reikėtų įrengti šviesoforus, nes dabar rengiame ten, kur yra šešios eismo juostos. Ties "Trimis berželiais" yra keturios eismo juostos, atskirtos žalia veja, todėl tokioje vietoje tikrai nėra būtina įrengti reguliuojamų perėjų. Geriau čia įrengti tris išmaniąsias pėsčiųjų perėjas", – komentavo P.Keras.

Tokios perėjos įrengtos visoje Kovo 11-osios gatvėje. Anot Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo, šioje vietoje išmaniosios perėjos ypač pasiteisino, jas įrengus, Kovo 11-osios gatvėje dingo juodosios dėmės.

Dar vienoje Dainavos vietoje laukia naujovė. Piliečiai norėjo, kad dalyje Partizanų gatvės būtų sumažintas leistinas greitis, nes šioje gatvėje yra didelė mokykla. Tačiau Eismo saugumo komisija pasiūlė Partizanų ir Dubingių gatvių susikirtimo įrengti iškiliąją sankryžą. Tokio pat tipo sankryža jau seniau įrengta Miško gatvėje.

Anot komisijos narių, šioje sankryžoje vairuotojai dažnai pasimeta, nes ji nėra visai taisyklingos formos. Pati sankryža yra didelė, todėl vairuotojai ne visada žino, kieno pirmumas. Iškili sankryža privers vairuotojus pristabdyti ir taip išvengti avarijų. Be to, Partizanų gatvės pėsčiųjų perėjos taip pat bus saugesnės.

"Šioje gatvėje asfaltas buvo paklotas karšto regeneravimo būdu, panaudojus "Remix" mašiną. Dabar čia tvarkomi šaligatviai, juos baigsime tvarkyti dar šiais metais. Taip pat įrengsime ir iškiliąją sankryžą bei perėjas", – sakė Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Naikinami kairieji posūkiai

Vairuotojai turi stebėti eismo tvarką ir Šilainiuose. Komisija pritarė pakeisti horizontalųjį kelio ženklinimą Baltų ir Prūsų gatvių sankryžoje. Kitaip subraižius eismo juostas, sankryža taps taisyklingos žiedo formos, tad pirmumas bus teikiamas tiems vairuotojams, kurie jau važiuoja žiedine sankryža.

Aiškesnės eismo juostos atsiras Jurbarko ir Panerių gatvių žiedinėje sankryžoje. Anot specialistų, šis Vilijampolės žiedas taip pat bus aiškesnis vairuotojams, nes, įvažiavus į konkrečią eismo juostą, bus aišku, kur ji nuveda. Specialistai ragina vairuotojus būti atidžius ir nevažiuoti taip, kaip buvo įpratę. Reikia stebėti kelio ženklus ir ženklinimą, nes pakeitimai vyks artimiausiu metu.

Vairuotojams reikės atkreipti dėmesį ir į pasikeitusią eismo tvarką Raudondvario plente. Eismo saugumo komisija pritarė, kad atkarpoje nuo vakarinio aplinkkelio iki sankryžos ties parduotuve "Moki veži" nebebus galima sukti į kairę. Toks sprendimas priimtas dėl to, kad piko metu sukantieji į kairę sudaro ne tik spūsčių, bet ir avarinių situacijų, todėl norint apsisukti teks važiuoti šiek tiek toliau.

Kairiojo posūkio neliks ir Savanorių prospekte. Atvykstant nuo centro, nebus galima sukti į Statybininkų gatvę. Tačiau važiuojant iš šios gatvės sukti į Savanorių prospektą bus leidžiama. Toks pakeitimas priimtas todėl, kad ties šia sankryža yra pėsčiųjų šviesoforas. Nuo centro atvykę vairuotojai dažnai nežino, ar kiti eismo dalyviai sustojo praleisti pėsčiųjų, ar ketina sukti į kairę ir patekti į Statybininkų gatvę, dėl to kildavo avarijų.

Pakeitimai įsigalios artimiausiu metu, tad jei nuo centro važiuojantys vairuotojai norės pasiekti greitojo maisto restoraną "McDonalds" ar čia įsikūrusią degalinę, jiems teks pavažiuoti toliau, beveik iki Kalniečių poliklinikos ir apsisukti, nes čia paliktas kairysis posūkis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

rs

rs portretas
šita šalis nedraugiška vairuotojam,vietoje to kad būtų didinamas pralaidumas daroma atvirkčiai,sakykim Kęstučio,Miško,Putvinskio ir daugelis miesto centro gatvių po rekonstrukcijos susiaurėjo.kiekvienas prekybos centras pasistato sau šviesaforus,tarp kitko veikiančius net naktį,nemanau kad tai pagerina eismo sąlygas.

Pamąstymas

Pamąstymas portretas
Anksčiau, kai važinėjom su volgom ir žiguliukais, miestuose buvo leistinas greitis 60 ir problemų nebuvo, šiais laikais automobiliai ir jų saugumas patobulėjo nepalyginamai, padangų kokybė išaugo. Prikrovė NEsaugumo salelių, dėl kurių padidėjo avaringumas, ir matyt pačių padidintu avaringumu grindžia greičio mažinimo poreikį ir tiesiog viduriuoja visame mieste tais 30 ženklais.. iš viso galėtų įvesti kvotas miestams, kad pvz Kaune galėtų vienu metu būti 20 vienetų greitį ribojančių ženklų - tada būtų tvarka! ir iš viso eismo saugumo komisijai turėtų būti iškeltas tikslas, kad kasmet turi padidinti vidutinį greitį gatvėse nesumažinant eismo saugumo - ar ne tam kuriamos saugumo priemonės, tik kad jos taikomos neadekvačiais būdais. P.S. tik nekiškit vaikų - gatvės yra automobiliams, bet ne vaikų žaidimo aikštelės ir maži vaikai, kaip ir namuose, taip ir gatvėse turi būti su suaugusiųjų priežiūra - jeigu be tėvų - gi yra vaiskų teisės, tegul jos užsiima su tėvais, o ne pi*a eismą...

Hmm

Hmm portretas
"kauniečiui" Jūsų pasiūlyto sprendimo trūkumas tas, kad pvz aš nuo namų iki darbo su mašina užtrunku 25min, kai tuo tarpu viešuoju reiktų važiuoti dviem autobusais su persėdimu ir šis malonumas užtruktų mažiausia 1:25, jeigu pavyktų iš kart persėst...
VISI KOMENTARAI 31

Galerijos

Daugiau straipsnių