- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno miesto savivaldybė ketina atlikti galimybių studiją. Ji turėtų išanalizuoti keleivių srautus ir padėti rasti atsakymus, koks viešasis transportas geriausiai tinka Kaunui.
Projekto tikslas
Artimiausiame tarybos posėdyje politikai svarstys, ar už europines lėšas įgyvendinti galimybių studiją dėl didelio našumo viešojo transporto.
Projekto autoriai tikina, kad, atlikus detalę analizę, būtų galima visapusiškai sužinoti kauniečių poreikius naudotis viešuoju transportu ir ar turimas autobusų ir troleibusų parkas gali užtikrinti viešajam transportui keliamus tikslus.
„Tikslas – parengti duomenimis ir modeliavimu pagrįstą galimybių studiją dėl naujos, energiškai efektyvesnės, tvaresnės, didelio pajėgumo, viešojo transporto rūšies Kauno mieste poreikio, lokacijos, tipo, maršrutų ir galimo ekonominio efekto. Taip būtų galima miestui priimti sprendimą dėl tokios transporto rūšies poreikio. Planuojama atlikti Kauno ir priemiesčių gyventojų mobilumo apklausas, sudaryti kelionių matricas pagal kelionės būdą, transporto rūšį ir tranzitinius rajonus“, – apie tai, ką nagrinėtų galimybių studija, „Kauno dienai“ komentavo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Jis nurodė, kad galimybių studija atsakytų, koks viešojo transporto tinklas būtų patraukliausias, ekonomiškiausias, koks keliavimo būdas Kauno mieste būtų tvariausias, skaičiuojant transporto priemonių išmetamą CO2 kiekį pervežamam keleiviui.
Tikslas – sudaryti palankesnes sąlygas, kad viešuoju transportu važiuotų kuo daugiau keleivių.
Išsamūs rezultatai
Nors ir dabar analizuojami keleivių srautai, pagal tai dėliojami viešojo transporto maršrutai ir grafikai, tačiau tikimasi, kad galimybių studija leis pamatyti gerokai išsamesnį vaizdą.
„Šiuo metu keleivių srautai ir jų pasiskirstymas stebimi tik esamuose viešojo transporto maršrutuose. Vykdant galimybių studiją, būtų apklausti respondentai proporcingai visose Kauno miesto seniūnijų teritorijose dėl jų vykdomų kelionių viešuoju transportu, jų poreikio, krypčių“, – dėstė M. Matusevičius.
Pasak jo, miesto noras – įvertinti tiek turimą viešojo transporto parką, tiek ir tinklo išplėtimo galimybes. Taip pat specialistai esą turėtų išsiaiškinti, kaip keliauja kauniečiai ir priemiesčių gyventojai, kokie jų įpročiai.
„Be to, ekspertai turėtų nustatyti, kokios efektyviausios transporto priemonės netolimoje ateityje galėtų dar labiau prisidėti prie darnaus judumo. Ar tai bus greitieji autobusai, ar tramvajus, ar kitos priemonės, paaiškės atlikus studiją. Vienas pagrindinių tikslų – sumažinti automobilių skaičių Kauno gatvėse“, – apie tai, kad galėtų atsirasti ir naujų viešojo transporto rūšių, užsiminė savivaldybės eismo specialistas.
Pritarus tarybai, galimybių studiją atliktų konkurso būdu parinktas paslaugos teikėjas.
Didinamas patrauklumas?
Miestas siekia didinti kelionių autobusais ir troleibusais populiarumą, todėl viešojo transporto parkas vis atnaujinamas, ieškoma būdų, kaip mažinti energijos sąnaudas.
M. Matusevičius nurodė, kad šių metų balandį Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybės pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl keleivių vežimo reguliariais autobusų vietinio (miesto) susisiekimo maršrutais, patenkančiais į Kauno rajono savivaldybės teritoriją.
„Pasirašius šią sutartį, miesto maršrutai buvo koreguoti atsižvelgiant į Kauno rajone gyvenančių gyventojų poreikius. Rajono artimojo priemiesčio gyventojai dabar gali naudotis miesto viešuoju transportu, patogia „Žiogas“ bilietų sistema“, – kaip dabar didinamas viešojo transporto patrauklumas, dėstė eismo specialistas.
Be to, nuo rugpjūčio 1 d. Kauno mieste įgyvendinus sustojimų pagal pareikalavimą tvarką, padidėjo viešojo transporto greitis, kelionės tapo komfortiškesnės išvengiant nereikalingų sustojimų.
„Taip vasarą iš keleivių salono neišleidžiama vėsuma, o žiemos metu iš lauko neprileidžiama šalčio, sumažėjo viešojo transporto degalų sąnaudos“, – apie tai, kad pasiteisino sistema stoti tik tada, jei stotelėje laukia keleiviai arba paspaudžiamas „Stop“ mygtukas, nurodė M. Matusevičius.
Miesto vizija
Kaunas siekia žymiai sumažinti miestiečių keliones nuosavais automobiliais, o kartu ir prisidėti prie oro taršos mieste mažinimo. Dėl to būtina keleivius skatinti rinktis į darbus ar namus važiuoti miesto autobusais ir troleibusais.
„Siekiant suteikti alternatyvą kelionėms automobiliu ir mažinti jų kelionių skaičių mieste, Kaunas plečia viešojo transporto tinklą, atnaujina transporto priemones, plėtoja A juostų tinklą, diegia naujas technologijas, kurios suteikia viešajam transportui pirmumą miesto sankryžose. Taip pat priimti sprendimai, leidžiantys viešajam transportui didinti važiavimo greitį.
Miesto tikslas – sudaryti palankesnes sąlygas, kad viešuoju transportu važiuotų kuo daugiau keleivių ir viršytų Kauno miesto Darnaus judumo plane siekiamą tikslą 2030 m.“, – nurodė M. Matusevičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniuje bus statoma Nacionalinė koncertų salė, Kaune – M. K. Čiurlionio koncertų centras27
Didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio – savivaldybių atstovai dalinasi projektais, kurie juose bus pradėti ar baigti per 2025 metus. Daugiausia dėmesio sulauks kultūros, susisiekimo ir sporto...
-
Vasarą – ne tik koncertai: istorinės lengvosios atletikos varžybos kelsis į Kauną3
Lengvosios atletikos elitas sugužės į Kauną. Birželio 18-ąją Dariaus ir Girėno stadione vyks Lietuvoje dar neregėtos pasaulio lengvosios atletikos asociacijos (World Athletics) kontinentinio turo varžybos – „Cosma“ taurė. ...
-
Kaune ukrainiečiams pratęsta galimybė naudotis viešuoju transportu nemokamai76
Kaune dar vieneriems metams pratęsta galimybė nuo karo pabėgusiems ukrainiečiams nemokamai keliauti viešuoju transportu. ...
-
Iš Kauno išvyko daugiau nei 30 Ukrainai skirtų automobilių konvojus42
Ketvirtadienį į Ukrainą pajudėjo daugiau nei 30 šiai šaliai skirtų automobilių konvojus. ...
-
Prie pagrindinės Kauno eglės – lankytojų antplūdis: kalėdinės nuotaikos ir dovanų džiaugsmai8
Pasivaišinę kalėdinėmis vaišėmis kauniečiai ir miesto svečiai patraukė į Vienybės aikštę, kurioje šiemet stovi pagrindinė Kalėdų eglė. Kalbinti miestiečiai pasidalijo, ir kaip švenčia gražiausias metų &scaro...
-
Senelis Kalėda apie šventes Kaune: šiemet elniams buvo sunku nusileisti ant stogų8
Per Kalėdas rezidenciją prie pagrindinės Kauno eglės atidaręs Senelis Kalėda atskleidė, kad po dovanų dalybų nakties dar nemiegojo, tačiau jam stebuklingą naktį pavyko aplankyti visus vaikus. Tiesa, kadangi šiemet sniego nebuvo, roges tempia...
-
Kęstutis Kėvalas: visi esame sesės ir broliai16
Kiekvienais metais Caritas valgykla pakviečia sunkiai gyvenančius kauniečius Kūčių pusryčiams. ...
-
Kauno meras atlygino beveik 16 tūkst. eurų žalą už sunaikintas Kačiūniškės dvaro vertybes59
Kauno meras Visvaldas Matijošaitis atlygino 15 tūkst. 886 eurų žalą, kurią jam priteisė teismas Kačiūniškės dvaro byloje. ...
-
Obelynės sodyboje Kūčių vakarą vyks eglutės įžiebimo šventė ir Kalėdų sutiktuvės9
Tado Ivanausko Obelynės sodyboje antradienio vakarą vyks penktus metus iš eilės rengiama eglutės įžiebimo šventė ir Kalėdų sutiktuvės. ...
-
Kauno vicemeras Tomas Jarusevičius palieka pareigas: laukia nauji iššūkiai24
Kauno vicemeras Tomas Jarusevičius pirmadienį pranešė paliekantis pareigas. ...