Kaip keičiasi Kauno oro uostas?

Žiema dar nesibaigė, tačiau Kauno oro uostas gyvena vidurvasario laukimu. Liepą, laikinai užsidarius pagrindiniams šalies oro vartams sostinėje, jam teks dvigubas krūvis – didesni keleivių srautai ir intensyvesni skrydžių grafikai.

Nusileido ir pasiliko

Dažniau nei Vilniaus Kauno oro uosto vartais besinaudojančius keleivius jau kurį laiką sveikina ne tik bėgančios eilutės švieslentėse. Ko gero, ne vienam pro akis neprasprūdo polietileno barikados, atsiprašančios keleivių ir draudžiančios jiems žengti į tam tikras zonas pirmajame ar antrajame pastato aukštuose.

"Skrydžiai vykdomi įprasta tvarka, tačiau aviacijos saugumo ir kitų tarnybų patikros procedūros keleiviams gali šiek tiek užsitęsti. Apribota ir kai kurių komercinių įstaigų veikla. Labai tikimės keleivių supratingumo", – žvelgdamas į rekonstrukcijos darbų apimtas erdves liemenę taisė Kauno oro uosto vadovas Bruno Kasparas. Netrukus neoninės spalvos drabužį su skiriamąja atributika teko užsivilkti ir "Kauno dienos" žurnalistams, mat pokalbį ir ekskursiją po besitvarkantį oro uostą B.Kasparas pradėjo nuo perono teritorijos. Čia be kelių besiilsinčių keleivinių lėktuvų stovėjo dar vienas – "Airbus A400M". Juo savaitės pradžioje į Kauną atskrido Vokietijos gynybos ministrė Ursula von der Leyen.

"Norite užeiti vidun?" – gavęs įgulos sutikimą B.Kasparas siūlė nepraleisti galimybės iš arčiau pažinti orlaivį.

Tiesa, nei tądien, nei trečiadienį lėktuvas nepakilo – nusileidus Karmėlavoje buvo nustatytas variklio gedimas, todėl grįžti atgal į Vokietiją ministrei teko pakaitiniu "Transall C-160" transporto lėktuvu.

Pasiruošę visiems iššūkiams

"Oro uostas atviras visiems", – paklaustas, ar dažnai čia tupia tokio masto pareigūnų lėktuvai, atgal į šiltą pirmąjį aukštą nėrė pašnekovas. Įsitaisęs netoli besisukančių stiklinių durų ir jų pašonėje įremto užrašo "Patogesnis oro uostas  – jau greitai" B.Kasparas maloniai sutiko papasakoti apie prasidėjusius rekonstrukcijos darbus ir laukiančius vasaros iššūkius.

"Vienas svarbiausių sausį prasidėjusios rekonstrukcijos uždavinių – įrengti naują aviacijos saugumo zoną antrame keleivių terminalo aukšte", – kalbėjo B.Kasparas.

Ši zona, pasak jo, bus skirta visiems keleiviams, įskaitant ir vykstančius į šalis, esančias už Šengeno zonos ribų. Kauno oro uosto vadovybė įsitikinusi, kad toks sprendimas leis efektyviau valdyti patikros procedūras ir keleivių srautus. Pasibaigus penkis mėnesius truksiančiai rekonstrukcijai, antrajame pagal dydį šalies oro uoste bus suformuotos didesnės, keleiviams kur kas patogesnės maitinimo erdvės, įrengtas vaikų žaidimų kambarys ir rūkymo zona, atnaujinti tualetai, tėvų ir vaiko kambarys.

"Keleivių pamėgtos "Duty Free" parduotuvės lankytojų lauks ne tik dvigubai didesnėse erdvėse, bet ir su įvairesniu asortimentu", – laukiančius pokyčius toliau vardijo oro uosto direktorius.

Darbai, kurie įgauna vis didesnį pagreitį, ypač svarbūs besiruošiant vasarai, kai dėl orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos apribojus Vilniaus oro uosto veiklą, Karmėlava taps svarbiausiais šalies oro vartais.

Reikia 27 orlaivių stovėjimo vietų, o šiuo metu jų turime kone perpus mažiau – 15. Keleivių terminalo pajėgumai taip pat per maži.

"Nebus lengva, bet tikime, kad susitvarkysime", – santūriai šyptelėjo pašnekovas.

Didesnės pajėgos

Kasdien Kauno oro uoste apsilanko apie 1,4 tūkst. keleivių. Per metus jų skaičiuojama daugiau nei 720 tūkst.

Prognozuojama, kad laikinos permainos Kaunui pridės dar maždaug 360 tūkst. keleivių, todėl norint visus juos tinkamai aptarnauti, oro uosto teritorijoje būtina įrengti laikiną infrastruktūrą.

"Reikia 27 orlaivių stovėjimo vietų, o šiuo metu jų turime kone perpus mažiau – 15. Keleivių terminalo pajėgumai taip pat per maži", – būtinus įgyvendinti punktus vardijo B.Kasparas.

Iki vasaros pradžios šalia dabartinio terminalo bus įrengtos dar dvi papildomos laikinos išvykimo ir atvykimo vietos: A terminalas, skirtas keleiviams išvykti, ir C terminalas, skirtas atvykstantiems keleiviams. Išvykimo terminale bus įrengta šešiolika registracijos stalų ir keturi registracijos savitarnos kioskai, tiek pat patikros punktų ir šeši įlaipinimo vartai. Savo vietą čia laikinai atras verslo klubas, įvairios parduotuvės, kavinės ir prekių automatai.

Sėkmingas bendradarbiavimas

"Reikia ir kur kas daugiau automobilių vietų, todėl išplėsime ilgalaikio stovėjimo aikšteles", – jose, pasak B.Kasparo, papildomai tilps 700 automobilių.

Beje, dalis vietų aikštelėse liks ir po rugpjūčio 17 d., kai gyvenimas grįš į seną vagą, o didieji skrydžių srautai ir vėl bus nukreipti į Vilnių.

Stovėti liks ir viešbutis, kylantis kiek tolėliau nuo ilgalaikių automobilių stovėjimo aikštelių. Dviejų aukštų pastate, oro uosto direktoriaus skaičiavimais, apsigyventi galės maždaug 200 svečių.

"Viešbučio statymas ne mūsų reikalas", – išsamiau komentuoti vykstančių darbų nedrįso pašnekovas. Kalbėti apie judriausios Karmėlavos Vilniaus gatvės tvarkymo darbus, čia planuojamus įrengti šaligatvius, apšvietimą, lietaus nuotekų surinkimo sistemą ir naują dangą B.Kasparas taip pat negalėjo. Esą tai Kauno rajono savivaldybės uždavinys.

"Paskutinio susitikimo metu meras patikino, kad oro uoste vasarą bus užtikrinta viešoji tvarka, prižiūrėtas šviesoforų darbas. Keleivius kas pusvalandį vežios specialus autobusas. Pačiame oro uoste nuolat budės greitosios medicinos pagalbos darbuotojai", – bendradarbiavimu džiaugėsi B.Kasparas.

Lėktuvai skraidys įprastai

Liepos mėnesiui, pasak B.Kasparo, ruošiasi ne tik Kauno oro uostas – išbandymui kaupiasi ir aviakompanijos.

Šiuo metu į Vilniaus oro uostą reguliarius skrydžius vykdo aštuoniolika oro bendrovių, iš kurių penkiolika jau patvirtino, kad liepos–rugpjūčio mėnesiais planuoja nukreipti savo skrydžius į Kauno ir Palangos oro uostus.

Dėl pigių bilietų medžiojama aviakompanija "Ryanair" dar praėjusių metų pabaigoje paskelbė, kad rekonstrukcijos laikotarpiu savo skrydžių į Kauną neperkels, bet Kauno oro uosto, kuriame yra jos pagrindinė bazė Lietuvoje, skrydžių skaičių išlaikys.

"Susisiekimas su Lietuva Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos metu tikrai nesuprastės, o skrydžių kai kuriomis kryptimis gali net padaugėti", – ramino Kauno oro uosto vadovas.

Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos darbai bus pradėti šių metų liepos 14 d., o jau rugpjūčio 18 d. takas vėl turės priimti lėktuvus.


Šiame straipsnyje: Kauno oro uostasskrydžiai

NAUJAUSI KOMENTARAI

nėra

nėra portretas
beprasmis oro uostas jei nenori skrist į londoną. Suknistas ryanair gražintų skrydžius į liverpoolį ar bent kažkur šalia...
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių