- Kamilė Ščavinskaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kraupi avarija Naujametinę naktį, rodos, sukrėtė visą šalį. Neblaivus prie vairo sėdęs karys šiuo metu suimtas, jam pareikšti įtarimai dėl trijų žmonių žūties. Marijampolėje įvykusiai skaudžiai nelaimei neliko abejingas ir šio krašto pareigūnas, kuris teigia, kad tokios istorijos tik patvirtina – vairuotojams dar labai trūksta sąmoningumo.
Su portalo redakcija sutikęs pasikalbėti Marijampolės apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus vadovas Rolandas Gylys neslepia apmaudo – tragiška avarija jo mieste, kurios metu žuvo sutuoktinių pora ir jų paauglys sūnus, tai tik dar vienas įrodymas, kad net sugriežtinus bausmes neblaivūs vairuotojai ir toliau rizikuoja savo bei kitų gyvybėmis.
Plačiai visuomenės ir žiniasklaidos aptarinėjamos istorijos kaltininku laikomas „Audi A4“ vairavęs 28-erių metų karys šiuo metu suimtas mėnesiui. Per tą laiką pareigūnai atlieka ikiteisminio tyrimo veiksmus, kurie padės atskleisti tikrąsias avarijos aplinkybes. Pasak R. Gylio, šiandien dar sunku pasakyti, kuris automobilis išvažiavo į priešpriešinę eismo juosta, kas yra akivaizdu, kadangi transporto priemonių priekiai visiškai suknežinti, tačiau Vytenio bendrosios paramos logistikos bataliono profesinės karo tarnybos vyresnysis eilinis buvo neblaivus – tai kol kas ir yra pagrindas jo sulaikymui. Taip pat ir tai, kad jis pasišalino iš avarijos vietos.
Pareigūnai ir visa visuomenė bus dėkinga girtų vairuotojų netoleruojantiems žmonėms.
Kaip skelbiama nuo pat šios nelaimės pradžios, žuvęs 40-metis „Volkswagen“ automobilio vairuotojas buvo blaivus, jis rūpinosi saugiu šeimos atvežimu per Naujuosius. Primenama, kad per avariją nukentėjo ir dar du „Volkswagen“ vykę vaikai – jie buvo prispausti, prireikė ugniagesių gelbėtojų pagalbos juos vaduojant. Šiuo metu sužeistieji ir toliau medikų rankose.
„Verda įvairios diskusijos, tačiau pažvelkime ne tik į šį konkretų atvejį, o šiek tiek plačiau. Seniai atėjo laikas susimąstyti kiekvienam, apgalvoti savo poelgius, praeities žygdarbius, sudrausminti savo draugus, kolegas, artimuosius“, – linkėdamas sąmoningumo naujaisiais metais sako pareigūnas.
Specialios grupės feisbuke padeda tobulėti
Savo raginimus R. Gylys viešai paskelbė ir vienoje socialinio tinklalapio „Facebook“ grupėje, kurioje piliečiai dalijasi informacija apie vienoje ar kitoje miesto vietoje matomus pareigūnus, avarijas. Viršininkas teigia, kad ir pats nevengia stebėti, kaip žmonės komunikuoja tokiose grupėse.
„Miestelėnų reakcijos į įvairius dalykus priverčia mus tobulėti, pasitempti. Tai dar viena priemonė, kuri padeda matyti, kaip pareigūnai dirba, elgiasi. Man, kaip vadovui, itin svarbi visų mieste dirbančių patrulių darbo kokybė. Todėl tikrai atsižvelgiame į išreikštą gyventojo nuomonę“, – apie informacijos sklaidą viešojoje erdvėje pasakoja pašnekovas.
– O ar tokios grupės neatlieka priešingos funkcijos ir nedaro meškos paslaugos? Juk galimai ir neblaivūs asmenys, pasižiūrėję, kur stovi pareigūnai, tą vietą aplenks ir nebus sudrausminti ar sulaikyti patrulių? – pasiteiravome R. Gylio.
– Tiesos jūsų žodžiuose yra, tačiau tas įrašas aktualus būna gal tik 5 ar 10 minučių. Pareigūnai yra itin mobilūs ir toje pačioje vietoje ilgai nebūna. Todėl, manau, kad tam tikra prasme policijos dėmesio gali išvengti tik tie vadinamieji piktybiniai pažeidėjai. Tačiau pareigūnai visuomet dirba pagal tam tikrą darbo logiką ir mes į šią komunikaciją feisbuke žiūrime kaip į dar vieną saviugdos priemonę“, – plačiau apie ne vieną sukurtą grupę ir jos reikšmę pareigūnams pasakoja jis.
Girtų vairuotojų sulaikoma daugiau
Pasiteiravus, kokia situacija Marijampolėje matoma kalbant apie neblaivius vairuotojus, R. Gylys atviras – sulaikytų tokių pažeidėjų šiais metais penktadaliu daugiau nei pernai.
„Prieš kelerius metus buvo pradėta taikyti baudžiamoji atsakomybė (jei vairuotojui nustatomas 1,5 prom. neblaivumas – aut.pats.). Tačiau šiandien galiu pasakyti, kad to rezultatas – diskutuotinas. Konkrečiai mes visoje Marijampolės apskrityje matome tokių atvejų tik daugiau“, – teigia pareigūnas, tačiau neatmeta, kad didesnis sulaikytų girtų vairuotojų skaičius gali būti ir aktyvesnių pareigūnų veiksmų pasekmė.
Šiuo atveju, pasak pašnekovo, galbūt įstatymų leidėjo lūkesčiai, kad kriminalizavus šią veiką pažeidėjų sumažės, kol kas nepasitvirtino.
Siekiamiausias pavyzdys – ne tik pačiam nesėsti prie vairo, bet dar ir kitą, esantį šalia neblaivų asmenį, sudrausminti.
„Mano akimis, kalbant apie eismo įvykius bendrai, jų mažėja ne kiek dėl įstatymų pakeitimo, kiek dėl kelių infrastruktūros tobulėjimo. Vienas iš pavyzdžių – nauja kelio „Via Baltica“ atkarpa. Suprantu, kad ir čia gali įvykti eismo nelaimė, bet manau, kad tikrai pasekmės nebus tokios skaudžios kaip buvo prieš rekonstrukciją“, – sako R. Gylys ir pabrėžia, kad labai dažnai liūdniausiai baigiasi avarijos, sukeltos neblaivių vairuotojų.
Kelių policijos skyriaus vadovas akcentuoja, kad kol kas tokio tipo pažeidėjų sudrausminimui sugriežtintos bausmės nepasiteisino, tačiau kartu įvardija ir galimas to priežastis.
„Plačiąja prasme girti vairuotojai – socialinio pobūdžio problema. Kiekvienas pirmiausia turėtų pradėti nuo savęs ir atsakyti sau į klausimą: ar net ir šiek tiek išgėręs aš galiu vairuoti? Svarbu suvokti, kad net ir menkiausias alkoholio kiekis yra pavojingas – sulėtėja reakcija ir kitos saugiam važiavimui reikalingos savybės. Dar geriau, jei žmogus pats supranta, kad automobilis gali likti stovėti kur stovėjęs, o yra kitų priemonių sugrįžti į namus. Siekiamiausias pavyzdys – ne tik pačiam nesėsti prie vairo, bet dar ir kitą, esantį šalia neblaivų asmenį, sudrausminti. To linkiu kiekvienam“, – į kiekvieną asmeniškai kreipiasi Marijampolės pareigūnas.
Ragina pranešti
Pokalbio metu jis užsimena apie nuolat vykdomą, tačiau kartais dar primirštamą socialinę akciją „Pastebėjai prie vairo girtą vairuotoją? Būtinai pranešk! Taip pilietiškai pasielgęs, išgelbėsi ne vieną gyvybę“. Šiuo metu, pasak viršininko, jaučiamas kiek aktyvesnis piliečių suinteresuotumas šiai pilietiškai veiklai, tačiau norėtųsi dar didesnio pranešėjų skaičiaus.
Kaip vienas iš patarimų, padėsiančių pareigūnams, paminimas ne tik pranešimas apie galimą neblaivų vairuotoją kelyje, tačiau ir, esant galimybei, jo nepaleidimą iš akių. R. Gylys teigia, kad ne visuomet po pranešimo vairuotojai būna susekami, kadangi užtrunka laiko, kol pareigūnai nuvyksta į pranešėjo paminėtą vietą. Galimas pažeidėjas per tą laiką jau gali būti nuvažiavęs nemenką atstumą. Tačiau pasitaiko atvejų, kuomet pilietiški žmonės net ir seka iš paskos įtartinam vairuotojui, praneša pareigūnams apie jo judėjimo kryptį. Tokie atvejai yra pats idealiausias pagalbos pavyzdys.
„Pareigūnai ir visa visuomenė bus dėkinga girtų vairuotojų netoleruojantiems žmonėms. Pamačius tokį pažeidėją, net ir tuomet, kai kyla menkiausias įtarimas, raginu visuomet nedelsiant skambinti Bendrajam pagalbos centrui telefonu 112. Tik tokiu būdu mes sukursime saugesnę Marijampolę, Lietuvą ir išgelbėsime ne vieną gyvybę“, – įkvepiančiais žodžiais pokalbį baigia pareigūnas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?15
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms4
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų33
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose26
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa30
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...