Graudi realybė: kaip bus gelbėjamas Raudondvario plentas Pereiti į pagrindinį turinį

Graudi realybė: kaip bus gelbėjamas Raudondvario plentas

2015-07-16 08:32

Dar prieš keletą metų tuometė miesto vadžia ėmė girtis, kad bus sutvarkytas Raudondvario pl. "Kauno diena" dar pernai atkreipė dėmesį, kad žarstomi tušti pažadai, neturint jokio finansavimo. Dabar paaiškėjo, kad yra graudi realybė.

Graudi realybė: kaip bus gelbėjamas Raudondvario plentas
Graudi realybė: kaip bus gelbėjamas Raudondvario plentas / Tomo Raginos nuotr.

Dar prieš keletą metų tuometė miesto vadžia ėmė girtis, kad bus sutvarkytas Raudondvario pl. "Kauno diena" dar pernai atkreipė dėmesį, kad žarstomi tušti pažadai, neturint jokio finansavimo. Dabar paaiškėjo, kad yra graudi realybė.

Primena bulvių lauką

Naujieji Kauno vadovai konstatuoja, kad pagal rekonstrukcijos projektą šiems darbams reikėtų daugiau kaip 35 mln. eurų, o jų nėra. Tokia suma tampa visiškai nereali, įvertinant, kad miestas už Panemunės tilto 2014 m. darbus rangovui skolingas 4,3 mln. eurų, o už atliktus šiemet turės sumokėti net 11 mln. eurų.

"Kauno diena" pernai rašė, kad tuomečiai miesto savivaldybės atstovai dėl pinigų Raudondvario pl. rekonstrukcijai net nesikreipė į Lietuvos automobilių kelių direkciją. Tuomet tikinta, kad reikiami milijonai atkeliaus iš ES fondų.

"Dar pernai kaip ir visi kauniečiai manėme, kad Raudondvario pl. techninis rekonstrukcijos projektas yra parengtas. Įsivaizdavome, kad ir finansavimo reikalai derinami. Deja, dabar paaiškėjo, kad techninis projektas tik pernai buvo pradėtas rengti ir greitai bus baigtas. Pinigų darbams nenumatyta", – karčią tiesą konstatavo naujasis Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Dabartiniai miesto vadovai pripažįsta, kad toks buvusiųjų palikimas varo į neviltį. Staiga rasti 35 mln. eurų – nerealu. Vis dėlto Raudondvario pl. kelininkų sulauks dar šiemet.

Pasak Kauno mero, Raudondvario pl. ir juo važinėjantys kauniečiai dėl ankstesnės valdžios nepadarytų darbų ir pinigų stygiaus nebus palikti likimo valiai.

"Gatvė tikrai bus sutvarkyta taip, kad ja galėtume važinėti ne kaip po bulvių lauką", – žadėjo V.Matijošaitis.

Tvarkys gatvės dangą

Pasak Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo Aloyzo Pakalniškio,  naujosios Kauno valdžios pavedimu jau prasidėjo paruošiamieji darbai gatvės dangai tvarkyti. A.Pakalniškio teigimu, sutarta su bendrovėmis "Kauno energija", "Kauno vandenys", "Teo", "Lesto", "Lietuvos dujos", kad kiekviena jų iki liepos 20 d. susitvarkytų problemines požeminių komunikacijų vietas.

"Bene didžiausia bėda – duobės prie kanalizacijos, vandentiekio ir gamtinių dujų šulinių. Bendrovės turi susitvarkyti ir sutankinti gruntą prie šulinių. "Kauno vandenys" taip pat planuoja įrengti papildomų įvadų", – pasakojo Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.

"Rugpjūtį stengsimės kuo anksčiau pradėti darbus – esamos asfaltbetonio dangos kapitalinį remontą. Ketiname į šią gatvę išleisti "Remix" asfalto klojimo mašiną", – dėstė miesto ūkio reikalais besirūpinantis vicemeras Povilas Mačiulis.

Jis pridūrė, kad po dangos remonto Raudondvario pl. turi atrodyti kaip Jonavos g. ar netgi geriau.

"Geriausia būtų, kad tokius darbus pavyktų nuveikti iki vasaros pabaigos. Dabar tenka atsiprašyti kauniečių, kad darbai nejuda taip sparčiai, kaip norėtųsi", – pripažino meras V.Matijošaitis.

Skubės iki rudens

Pasak vicemero P.Mačiulio, tvarkant Raudondvario pl. dangą, nebus apsiribota tik pačia gatve – dėmesio sulauks ir įvažos, šaligatviai, perėjos.

"Pėsčiųjų perėjos bus įrengtos pagal šiuolaikinius reikalavimus – su nusileidimais nuo šaligatvių, pažymėtais akliesiems pritaikytomis dangomis. Bus patogu ir neįgaliesiems, ir mažylius vežimėliais vežiojantiems kauniečiams", – žadėjo P.Mačiulis.

Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas pridūrė, kad tvarkant dangą bus pakeistas gatvės profilis. "Dabar po lietaus vanduo nenubėga tinkamai, o pakeitus gatvės profilį problemos nebeliks", – pridūrė A.Pakalniškis.

Anot jos, sutvarkius Raudondvario pl. žadama pagerinti sąlygas ir dviratininkams – miesto dviračių takas turėtų susijungti su Kauno rajono dviračių taku, vedančiu Raudondvario link.

 

A.Pakalniškis suskubo raminti viešuoju transportu važinėjančius kauniečius – autobusų, troleibusų ir mikroautobusų maršrutai dėl gatvės remonto nebus keičiami. Pasak Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo, kelininkai dirbs ir dienomis, ir naktimis, tad Raudondvario pl. gyventojai ir juo važinėjantys kauniečiai bei miesto svečiai neišvengs laikinų nepatogumų.

"Darbus privalome baigti iki rudens darganų ir šalčių", – pastebėjo P.Mačiulis.

Procedūroms reikia laiko

"Kito kelio nėra – reikės skolintis. Paskutiniame šią vasarą tarybos posėdyje, kuris vyks liepos 21 d., ir turėsime apsispręsti dėl skolinimosi. Pirmajam remonto etapui reikės 1,5 mln. eurų", – teigė Kauno meras V.Matijošaitis.

Gatvės atnaujinimas bus įgyvendinamas etapais. "Juolab kad tai ne tik Kauno gatvė, bet ir valstybinės reikšmės krašto kelias. Dėl finansavimo tariamės ir su ministru pirmininku Algirdu Butkevičiumi, ir su Susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi. Daug padeda ir Seimo narė Orinta Leiputė", – vilčių neslėpė V.Matijošaitis.

Anot jo, šioje miesto gatvėje ateityje dar lauks gausybė darbų, ypač gerinant infrastruktūrą pėstiesiems, viešojo transporto keleiviams.

Svarbi susisiekimo linija

Visas Raudondvario pl. ilgis – 6,5 km.

Asfalto danga – 90 tūkst. kv. m.

Plento plotis svyruoja nuo keturių iki dviejų eismo juostų.

Savivaldybė ruošiasi remontuoti visą Raudondvario pl. – nuo Jurbarko g. žiedo iki tilto per Nevėžį.

Nuo senų laikų tai buvo svarbus susisiekimo kelias tarp Jurbarko ir Kauno. Juo naudojosi ir palei Nemuną pastatytų pilių gyventojai. Raudondvario pl. anksčiau vadintas Jurbarko keliu.


Komentarai

Rimantas Mikaitis

Kauno miesto tarybos narys

Raudondvario pl. būklė tokia, kad remontuoti būtina nedelsiant. Dabar daugelyje atkarpų tiesiog nebeįmanoma pravažiuoti nebumbtelėjus į didesnę ar mažesnę duobę. Juk tai viena iš pagrindinių miesto gatvių, jungianti Vakarinį aplinkkelį su miesto centru, Senamiesčiu, kuria kasdien pravažiuoja tūkstančiai automobilių.

Orinta Leiputė

Seimo narė

Raudondvario pl. viena iš tokių gatvių, kuriomis važiuodamas gali patirti neišdildomų įspūdžių – tai tarsi važiavimas slalomo trasa. Raudondvario pl. rekonstrukcija planuojama jau daugybę metų, apie ją kalbama, nors dar 2014 m. vasarą paaiškėjo, kad buvusi miesto valdžia net nebuvo pateikusi paraiškos Kelių direkcijai.

Naujoji miesto valdžia viską paruošė, bet reikalingos investicijos yra tikrai nemenkos. Gatvę būtina tvarkyti kartu su visomis po ja esančiomis komunikacijomis, šaligatviais, apšvietimu. Be abejonės, visko per metus nepadarys nauji miesto vadovai, bet tikiuosi, kad suprasdami tiek miestiečių, tiek ir atvažiuojančių iš kitų rajonų žmonių lūkesčius, ras sprendimą. Manau, kad kol įsibėgės kapitaliniai plento ir po jo esančių komunikacijų tvarkymo darbai, danga bus dar šiemet sutvarkyta.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų