Darbo dieną Kauno centre rasti vietos automobiliui pastatyti – nemenkas iššūkis. Laisvės al. prieigose kuriasi biurų pastatai, o patogiai norintys gyventi kauniečiai randa sau namus, tad aišku viena – centras be parkavimo vietų nebus patrauklus.
Jau braižo planus
"Gaila, bet Kauno centre tuštėja istoriškai ir architektūriškai svarbūs pastatai – Centrinis paštas, Lietuvos bankas, buvę "Pienocentro" rūmai, priklausantys Kauno technologijos universitetui, taip pat Vytauto Didžiojo universitetui tarnavę "Pažangos" rūmai. Jeigu nespręsime automobilių stovėjimo vietų problemos, tie pastatai ir liks nepatrauklūs nei gyventi, nei kurti juose biurus. Tuomet merdės ir gražūs rūmai, ir visas Kauno centras", – įsitikinęs Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Projektuotojai jau braižo planus, kaip šalia buvusio "Merkurijaus" pastatyti daugiaaukštę automobilių aikštelę, kuri leis gerokai atsipūsti miesto centre dirbantiems ar gyvenantiems žmonėms, mat pastaruoju metu darosi vis sunkiau Laisvės alėjos prieigose rasti vietą automobiliui. Problema aštrėja ne tik dėl užmojų atgaivinti universitetams ir kitoms įstaigoms nebereikalingus pastatus. Miesto centre ima rastis vis daugiau gyvenamųjų būstų, tad ir parkavimo bėdos taps vis didesniu galvos skausmu miestiečiams.
"Norime, kad kuo daugiau žmonių dirbtų ir gyventų Kauno centre, todėl ir ėmėmės šio projekto. Dabar jau rengiamas techninis projektas", – pridūrė V.Matijošaitis. Dėl daugiaaukštės automobilių stovėjimo aikštelės statybos K.Donelaičio g. spalio 20-ąją turės apsispręsti ir miesto taryba.
Seni projektai įstrigo
Savivaldybės Statybos skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius sako, kad šešių aukštų stovėjimo aikštelė bus 7 860 kv. m ploto, o joje galės stovėti apie 250 transporto priemonių. Iki šiol esančioje aikštelėje tilpdavo iki 60–70 automobilių.
"Žinoma, būtų geriau statyti dar didesnę aikštelę, nes brangiausiai atsieina užvažiavimai ir nuovažos, bet miesto centre nėra didelių erdvių, kurias galėtume užleisti automobiliams", – pastebėjo Kauno meras V.Matijošaitis.
Anot jo, daug vilčių buvo dedama į bendrovę, kuri ketino investuoti į buvusį "Merkurijų". "Jie planavo spręsti parkavimo klausimą ir įrengti požeminę aikštelę. Deja, šiuo metu šio objekto statybos – įstrigęs reikalas", – apgailestavo miesto vadovas.
Praėjusią kadenciją būta užmojų stovėjimo aikštelę K.Donelaičio g. privatizuoti – ji buvo įtraukta į privatizuojamų objektų sąrašą, nors ne kartą savivaldybėje kalbėta apie tai, kad ji reikalinga pačiai savivaldybei. Kelerius metus automobilių stovėjimo aikštelė buvo virtusi statybų aikštele, nes ją buvo išsinuomojusi Nyderlandų kapitalo bendrovė "Homburg Merkurijus", 2007 m. nugriovusi "Merkurijų" ir žadėjusi čia statyti šiuolaikišką 6 aukštų pastatą, kuriame turėjo įsikurti prabangus viešbutis, konferencijų centras, parduotuvės, SPA centras. Deja, šie planai prasmego vietoj buvusio "Merkurijaus" atsivėrusioje duobėje, o pernai savivaldybė nebepratęsė aikštelės nuomos sutarties – nuspręsta naudoti ją automobiliams parkuoti.
Bus pigiau?
Miesto vadovai planuoja, kad daugiaaukštės automobilių aikštelės projektavimo darbai bus baigti kitų metų pavasarį, o vasarą statybininkai jau galės imtis darbo. Planuojama, kad kitąmet per Kalėdas kauniečiai ir miesto svečiai, atvažiavę į miesto centrą, savo automobilius jau galės palikti naujojoje aikštelėje.
Skaičiuojama, kad statybos gali atsieiti iki 2 mln. eurų. "Kai įvyks konkursas ir rasime rangovą, paaiškės tiksli darbų kaina", – pridūrė Statybos skyriaus vedėjas V.Abramavičius. Anot jo, projektinius pasiūlymus galės įvertinti ir visi kauniečiai. "Kaip ir priklauso visuomenei svarbiems objektams, rengsime viešą projektinių pasiūlymų aptarimą", – sakė V.Abramavičius.
Ar automobilio parkavimas šioje aikštelėje bus įkandamas eiliniams kauniečiams? Savivaldybės įstaigos "Automobilių stovėjimo aikštelės" vadovas Justas Limanauskas neabejoja, kad į centrą atvažiavę žmonės mieliau rinksis šią aikštelę nei dabar įprastas parkavimo vietas gatvėse. "Pirmiausia norėsime užpildyti šią aikštelę, tad mokestis už parkavimą tikrai bus mažesnis negu gatvėje", – žadėjo J.Limanauskas.
Dairosi ir po žeme
Miesto vadovai su viltimi žvalgosi ir į Vienybės aikštę, kur jau ne vienus metus žadėta įrengti požeminę automobilių aikštelę, tačiau ankstesnės valdžios skelbti konkursai ir koncesininko paieškos baigėsi be rezultatų.
"Koncerno "SBA" įmonė įsigijo buvusio "Pramprojekto" ir "Ūkio banko" pastatą. Dabar rengiami projektiniai pasiūlymai Vienybės a. įrengti požeminę aikštelę, kitaip biurų pastatas negalės veikti", – sakė meras V.Matijošaitis.
Jis taip pat užsiminė, kad viliamasi ir jau pradėta derėtis, jog šis projektas būtų įgyvendintas verslo lėšomis. "Jeigu savivaldybė matys galimybę požeminę aikštelę išplėsti už Vienybės aikštės ribų – K.Donelaičio gatvėje ir Studentų skvere, tada galima galvoti ir apie savivaldybės indėlį į statybos darbus, bet kol kas tai tik planai", – pastebėjo miesto vadovas.
Užgrūsti kiemai erzina
"Tie, kurie gyvena Kauno centre, dažniausiai yra nejudrūs ir savo automobilius palieka kiemuose, gatvėse, o parkavimo vietų centre yra mažai arba jos per brangios. Mūsų biuras įsikūręs 400 kv. m pastate ir mums reikia bent jau 50 automobilių stovėjimo vietų", – kasdien galvą dėl parkavimo prisipažino sukantis Laisvės alėjoje prie fontano įsikūrusios viešosios įstaigos "Talent Garden" vadovas Artūras Bulota.
Anot jo, dažniausiai jų biuro darbuotojai automobilius stato Karaliaus Mindaugo prospekte arba "Akropolio" aikštelėje, tačiau jeigu dieną prireikia važiuoti į įvairius susitikimus, sugaištama nemažai laiko, kol pasiimi automobilį, o grįžęs vėl, kol randi vietą jam pastatyti.
"Stovėjimo aikštelė prie buvusio "Merkurijaus" išspręstų visas mūsų automobilių stovėjimo problemas", – nudžiugo A.Bulota, išgirdęs apie planus statyti čia daugiaaukštę aikštelę.
"Jeigu ten bus ir mėnesinis abonementas prieinama kaina, būtume visiškai patenkinti", – pridūrė verslininkas. A.Bulota taip pat užsiminė, kad reikėtų spręsti parkavimo klausimą ir Kauno senamiestyje.
Turi daugiau idėjų
Miesto vadovai sako, kad daugiaaukštė aikštelė prie buvusio "Merkurijaus" ir požeminė "Vienybės" aikštėje – ne vieninteliai užmojai, kad būtų išspręstas vairuotojų klausimas, kur pastatyti automobilį. Daugiaaukštė aikštelė ateityje turėtų iškilti ir savivaldybės pašonėje.
"Svarstome galimybę kooperuotis su verslininkais ir statyti daugiaaukštę automobilių aikštelę L.Sapiegos gatvėje, centrinio savivaldybės pastato kieme", – užsiminė V.Matijošaitis. Anot jo, apie tai kol kas tik diskutuojama, techninis projektas irgi dar nepradėtas rengti, tačiau svarstoma, kad čia galėtų iškilti daugiaaukštė aikštelė, kurioje tilptų iki 300 automobilių.
"L.Sapiegos ir gretimos gatvės išties užgrūstos automobilių. Žmonėms labai nepatogu atvažiuoti į savivaldybę, Registrų centrą, kitas įstaigas. Reikės viską suderinti su paveldosaugininkais, bet manau, kad projektą pavyks įgyvendinti", – viliasi miesto vadovas. Pasak V.Matijošaičio, Kaunas neketina išradinėti dviračio sprendžiant automobilių parkavimo klausimus – visuose didžiuosiuose Europos miestuose statomos daugiaaukštės automobilių aikštelės arba įrengiami požeminiai garažai.
Naujausi komentarai