Dviratininkų sezono laukia su baime

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Kauno valdininkai žadėjo, kad nemaloniu Raudondvario 6-ojo tako gyventojų gyvenimo palydovu tapęs dviračių takas greitai nebekels grėsmės, tačiau pažadai liko neištesėti.

Kauno valdininkai žadėjo, kad nemaloniu Raudondvario 6-ojo tako gyventojų gyvenimo palydovu tapęs dviračių takas greitai nebekels grėsmės, tačiau pažadai liko neištesėti.

Pažadų laukimas

Dviračių tako kaimynystė nemiela visiems Raudondvario 6-ojo tako gyventojams, o vieno namo siena kone ribojasi su dviračių taku. Tereikia žengti žingsnį pro nuosavo namo lauko duris, ir jau atsidūri dviračių take. Šio namo gyventoja, prasidėjus dviračių sezonui, negali atsidaryti nė lango, nes pravažiuojantys dviratininkai gali susižeisti arba tyčia sudaužyti kliūtimi tapusį langą.

Jau buvo ir skaudžių incidentų – dviratininkas buvo partrenkęs prie tako gyvenantį vaiką.

Vietoj gatvės ir šaligatvio nutiestas dviračių takas prieš dvejus metus buvo aprašytas "Kauno dienoje". Tada nuskambėjo valdininkų pažadas kuo skubiau padėtį taisyti. "Pažadu, kad rudenį, kai po atostogų bus atnaujintas dviračių takų priežiūros ir plėtros darbo grupės darbas, ieškosime kitų vietų sujungti Raudondvario pl. dviračio taką su esančiu prie Nemuno, – dienraščiui tvirtino Kauno savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus vedėja Radeta Savickienė. – Tiesa, šiemet tokiems darbams lėšų jau nerasime."
Dviračių takas iš Raudondvario pl. gana aštriu posūkiu suka į Raudondvario 6-ąjį taką. Vienoje dviračių tako pusėje stovi gyvenamieji namai, o kitoje – buvusi fabriko "Inkaras" teritorija, kuri dabar priklauso "Kauno energijai". Jos teritoriją juosia aukšta tvora.

Nutįs srautai

"Dviratininkai čia jaučiasi šeimininkais", – šyptelėjo Raudondvario 6-ojo tako gyventojas Elvis. "Jokio kito privažiavimo keliuko iki namų nėra – tik šiuo dviračių taku. Taigi gyventojai, važiuodami namo, pažeidžia Kelių eismo taisykles. Neturime kur palikti ir automobilio. Jį statome prie pat tvoros, tačiau tada jis užima dalį ir dviračių tako. Ne kartą buvo nulaužti automobilio veidrodėliai, o juos kliudę dviratininkai važiavo ir nuvažiavo", – gyvenimo ypatumais dalijosi Elvis.

Labiausiai Raudondvario 6-ojo tako gyventojus piktina tai, kad Kauno savivaldybė, žadėjusi jų nepalikti likimo valiai, ėmė ir pamiršo. Situacija nesikeičia dvejus metus, o jau pavasaris. Taigi dviračių sezonas artėja ir už šios gatvės gyventojų langų vėl vienas po kito ims riedėti dviratininkai. "Pusę metų būną ramu, kai ne sezonas, tačiau vos atšilus orams prasideda dviračių sporto mėgėjų vizitai. Vieni mėgaujasi, o kiti lekia gana dideliu greičiu. Nesu specialistas, tačiau abejoju, ar tikrai tas takas įrengtas nepažeidžiant saugumo taisyklių", – svarstė gyventojas.

Ne viskas iš karto

Už dviračių takų plėtrą Kaune atsakingas Kauno savivaldybės Aplinkos apsaugos skyrius.

"Anksčiau negalima buvo kažko keisti, nes gyventojai buvo savavališkai užėmę valstybinę žemę. Ten stovėjo nelegalūs statiniai, kurie šiuo metu nugriauti. "Kauno energija" turi sutvarkyti aplinką ir tada bus galima surasti kompromisą, kad ir gyventojams, ir dviratininkams būtų gerai", – paaiškino Aplinkos apsaugos skyriaus vedėja.

Pasak R.Savickienės, nugriovus nelegalius statinius atsirado daugiau erdvės. Dviračių tako maršrutas būtent Raudondvario 6-uoju taku buvo pasirinktas todėl, kad šioje gatvėje tik vienoje pusėje yra individualūs gyvenamieji namai.

Palei kitus lygiagrečiai einančius Raudondvario takus gyvenamieji namai stovi iš abiejų pusių. Visi šie takai tai išplatėja, tai susiaurėja, o gyvenamieji namai statyti gana chaotiškai, tarsi nesilaikant ar nesant statybų plano.

Kaip buvo – nepaliks

R.Savickienė nebesiėmė svarstyti, ar rengiant dviračių takus buvo galima rasti tokį variantą, kuris būtų geras ir gyventojams, ir tenkintų dviračių sporto mėgėjus. Gyventojai neslepia abejonių, kad vargiai galima tikėtis, jog dviračių takas būtų panaikintas dėl mažiau nei dešimties gyvenamųjų namų, tačiau bent jau kelio ženklais turėtų būti užtikrinamas saugumas.

"Parengsime dokumentus artimiausiam Saugaus eismo komisijos posėdžiui. Turi būti sustatyti kelio ženklai saugumui užtikrinti ir iki gali sutvarkyta taip, kad visiems būtų gerai. Gyventojams greičiausiai reikėtų išduoti leidimus dviračių taku privažiuoti iki gyvenamųjų namų", – dėstė R.Savickienė.

Vedėja taip pat priminė, kad individualiuose namuose gyvenantys kauniečiai automobilius turėtų laikyti savo namų kiemuose, o ne statyti ant valstybinės žemės.



NAUJAUSI KOMENTARAI

man būtų pofig

man būtų pofig portretas
sukalčiau strypus ir užriščiau juostą STOP.Yra įstatymas kiek metrų turi būti nuo namo.Tuo labiau jei neatsiklausė gyventojų,tai takas nelegaliai tiestas,reik išardyti arba kreiptis į teismą

motule

motule portretas
renkat kupcinska, tai ir turit.

oup

oup portretas
dviraciu takas turejo eit kita gatve,bet gyventojai neleido, todel nutiese bet kur.euro pinigus reikejo greitai plaut,nebuvo kada laukt.
VISI KOMENTARAI 22

Galerijos

Daugiau straipsnių