Buitiniai objektai žaidimų lauke

Ar galima praeiti pro meno objektą neatkreipus į jį dėmesio? Ne. "Mind Of The Object #3" – trečią kartą rengiama tarptautinė objekto meno paroda skatina pamąstyti apie santykius su meno kūriniu fiziniu būviu neįprastose vietose.

Šešiolika menininkų dviejose ekspozicijų erdvėse pateikė monologų konstruktus, tikėdamiesi, kad iš parodinių erdvių jie išeis virtę dialogais.

Ryšių (per)formavimas

Objekto ir jį stebinčios publikos santykį galima pavadinti netiesioginiais ryšiais – jie atsiranda net fiziškai nebūnant objekto lokacijos teritorijoje. Kokie jie bus – ilgalaikiai ar trumpalaikiai – lemia objekto perskaitomumo, įtaigumo, publikos intelekto, patirčių įvairiapusiškumo ir kt. faktoriai, tačiau per skirtingus būvius pereinantys ryšiai – akivaizdūs.

Parodoje dalyvaujantys autoriai žiūrovams sudaro sąlygas pakeisti įprastų buities daiktų (veidrodžių, plieninių dėžių, purškiamų dažų flakonų, kėdžių, kamuolių ir kt.), kurių gausu kasdienybėje, funkcijas ir atnaujinti nusistovėjusius ryšius.

Baimės panaudojimas

Kad ir kaip norėtųsi pasinaudoti kūrinių aprašais kaip sufleriais, geriau to nė nedaryti ir išlaisvinti erdvę atsargiems, tačiau smalsiems žvilgsniams, sukimbantiems su lėtais, prie paskirų objektų artėjančiais žingsniais. Atsargumas, vaikštant po ekspozicijas kyla ne iš nežinojimo – jį pakursto savisaugos jausmas.

Žvelgiant į Džiugo Šukio ("(Ne)griūvantis") vertikaliai sudėliotus, lubas remiančius, plieninius, rūdimis apėjusius kubus, apima mažytė panika: kas būtų, jei sunkiasvoriai kubai griūtų? Mato Janušonio ("Pulsas") objektas – veidrodis, tačiau kitoks. Įprastinį, statišką vaizdo atspindį pakeičiantis į dinamišką, pulsuojantį vaizdinį. Danas Aleksa ("Autoportretas") parodoje pats tampa eksponatu – embriono poza sustingęs vyro kūnas, įkalintas prekybos centro vežimėlyje – momentas parodoje pasijusti išalkusiu egzistencinės maitos, kuri bejėge poza susirangiusi tarp (įsivaizduojamo) vežimėlio turinio.

Slėpynės buvusiame laike

Po tokio įspūdžio norisi saugiai pasislėpti. Dalius Drėgva ("Sava erdvė") pasiūlė vietą, kurioje galima atsiriboti, pabūti su savimi, tačiau įspėja: "Laikui bėgant saugantis šarvas tampa našta." O Vėjas Aliukas ("Burbulas") į slegiančias, pabodusias, fiziškai ir emociškai pergrūstas erdves įspraudžia milžinišką, juodą, pripučiamą burbulą, kurio sprogimas priverčia apleisti asmeniniu simboliu tapusią erdvę, o tai – paskata atrasti naujas vietas, kurios gali būti iš tikrųjų stebuklingos.

Tai įrodo Yukari Nakamichi objektas "Secret Hide – Out – Swimming Pool", pro kurį žvelgiant aplankoma autoriaus vaikystės vieta, apgyvendinta istorijomis apie rūsyje gyvenančias fėjas. Vaikystės atmintį materializuoja ir Andrejus Polukordas ("Knyga"), vaikiškų žaidimų erdvę dengusią medžiagą (žolę) panaudodamas simboliškai knygai sukurti.

Griežtos pasakos

Pasakų tema artima Dariui Rakauskui ("Utopija"). Tačiau menininkas jas atranda realybėje, nukreipdamas savo žvilgsnį į biurokratines sistemas, grįstas kuo tikriausiais hierarchijos principais. Šia tema replikuoja ir Alvydas Urbietis ("Replika") – agresiją, kylančią siekiant titulų, pastebimą viešojoje erdvėje ir pasireiškiančią įvairiomis formomis, jis sudaiktina paversdamas naikinimo įrankiu.

Pasaulis dualus. Į jo tamsumas prasiskverbia šviesa. Apie tai primena menininko Morfai kūrinys "Akis", užsimenantis apie visa stebinčią Dievo akį.

Abi ekspozicijas apibendrina dueto "Legal (Art) Lovers" (Gretos Grendaitės ir Tomo Vosyliaus) darbas "Tarpininkai", kuriuo autoriai atkreipia publikos dėmesį "buities daiktų parodėjimo" tendenciją, kuri atsiskleidžia ir šioje parodoje. Buitiškas objektas transformuojamas į laidininką, perkeliantį publiką į menininko veikimo teritoriją, tampančią žaidimo lauku ar, kaip įvardija "Legal (Art) Lovers", – dovana, be jokių teorinių įpakavimų.


Kas? Paroda "MIND THE OBJECT 3".

Kur? "POST" galerija, projektų erdvėje "Kabinetas".

Kada? veikia iki sausio 14 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

daug

daug portretas
vargo bus tą lavoną iš vežimėlio ištraukt ........... 16-kos neužteks

Anonimas

Anonimas portretas
Komentatoriai demonstruoja itin aukštą intelekto lygį. O ir šiuolaikinio meno lauką itin gerai išmano :-D

Menininkas

Menininkas portretas
Oho !!! Kokie menų žinovai čia susirinko :)))) Kokie argumentai :))) Koks intelektas :))) Eikit vaikučiai geriau knygelių paskaitykit...
VISI KOMENTARAI 7
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Iš Kauno – į akordeono šlovės galeriją
    Iš Kauno – į akordeono šlovės galeriją

    Paskutinę rugsėjo savaitę į Kauną atkeliaus prestižinis akordeono atlikėjų konkursas "Pasaulio taurė". Jau 71-ąjį kartą vyksiantis konkursas padovanos neužmirštamą šventę visiems akordeono muzikos gurmanams. ...

  • Kauno kino festivalis kviečia susitikti su D. Narkevičiumi
    Kauno kino festivalis kviečia susitikti su D. Narkevičiumi

    Tarptautinis Kauno kino festivalis kviečia į susitikimą su menininku Deimantu Narkevičiumi (nuotr.). ...

  • Vaikų stovykloje – idėjos miestelio ateičiai
    Vaikų stovykloje – idėjos miestelio ateičiai

    Koncertų salės, teatro, rampos riedlentininkams projektavimas, pažintis su įdomiais Čekiškės architetūriniais objektais ir kitomis seniūnijos įdomybėmis. Visa tai siūlyta vasarą miestelyje vykusioje "Kaunas 2022" programos "Di...

  • Dainų šventės dalyviams – savivaldybės padėkos
    Dainų šventės dalyviams – savivaldybės padėkos

    Garliavos bibliotekoje skambėjo padėkos žodžiai Šimtmečio dainų šventėje dalyvavusių kolektyvų meno vadovams, režisieriams, atlikėjams – visiems, prisidėjusiems, kad Kauno rajono balsas suskambėtų visa jėga. ...

  • Filme „Anotės arkos“ – žinutė butelyje iš Ramiojo vandenyno
    Filme „Anotės arkos“ – žinutė butelyje iš Ramiojo vandenyno

    Kiribačio salos prezidentas Anote Tong pluša tiek dienomis, tiek naktimis, parodydamas, kiek daug jam reiškia jo gimtoji teritorija ir piliečiai, per rinkimus patikėję jo vizija. Vyriškis stengiasi išsaugoti salos kultūrą, kur...

  • Praeities modernizmas – ateičiai
    Praeities modernizmas – ateičiai

    "Kauno tarpukario architektūra – nedidelis optimizmo blyksnis sudėtingoje XX a. Europos istorijoje, – neabejoja architektūrologas dr. Vaidas Petrulis. – Komplikuotą XX a. pirmosios pusės Europos politinę realybę gali priminti ne t...

  • Kaip atrakinti nežinomuosius?
    Kaip atrakinti nežinomuosius?

    Ar išties pakanka vieno plausto ir vienuolikos žmonių 101 dieną dreifuojančių jūroje, kad pasirodytų tikro žmogaus prigimtis? ...

  • Kaip atrodo šiuolaikinė pasaka apie meilę Žemei?
    Kaip atrodo šiuolaikinė pasaka apie meilę Žemei?

    Intensyvūs remonto darbai verda ne tik Kauno gatvėse, bet ir Kauno valstybiniame lėlių teatre. Nors teatre prasideda 61-asis kūrybinis sezonas, pakviesiantis ne tik į visiškai atsinaujinusią Didžiąją salę, bet ir tris premjeras, kurių pirmoj...

  • Šimtmečio asmenybių mozaika: lietuvių kalbos krikštatėviai
    Šimtmečio asmenybių mozaika: lietuvių kalbos krikštatėviai

    "Santaka" ir Kauno apskrities viešosios bibliotekos Senųjų ir retų leidinių skyrius tęsia pažintį su žmonėmis, kūrusiais 1918-aisiais nepriklausomybę vėl atgavusią Lietuvos valstybę. Šįkart dėmesys – kalbininkams. ...

    4
  • Žinomo architekto archyve – daugiau nei vieno žmogaus istorija
    Žinomo architekto archyve – daugiau nei vieno žmogaus istorija

    Vienuose įstabiausių Kauno tarpukario modernizmo ženklų – "Pienocentro" rūmuose atidaryta išskirtinė paroda – atvertas architekto Vytauto Landsbergio-Žemkalnio (1893–1993) archyvas. ...

Daugiau straipsnių