- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sėkmingai plėtoti reguliariųjų skrydžių verslą reikia didžiulių investicijų ir vietinei skrydžių bendrovei tai sunkiai įkandama veikla.
Reguliarieji skrydžiai be valstybės paramos yra labai "trumpo galiojimo" verslas, penktadienį rašo dienraštis "Verslo žinios".
To teiginio įrodymas -"Star1 Airlines", gali būti ji nebesulauks 15 mln. litų, kurie jau po mėnesio bus pradėti naudoti tiesioginiams skrydžiams skatinti. Šios lėšos numatytos šių metų valstybės biudžete.
Reguliariaisiais maršrutais iš Tarptautinio Vilniaus oro uosto "Star1 Airlines" pradėjo skraidinti pernai vasarą, o šiandien atsidūrė dėmesio centre dėl keblios finansinės padėties -"Star1 Airlines" desperatiškai ieško orlaivių, kad įvykdytų savo įsipareigojimus, o rinka laukia -"užsilenks" ar atsities.
Oro vežėjų sektorius ir nemažai su šiuo verslu susijusių įmonių nelinkę kritikuoti "Star1 Airlines" dėl užgriuvusių bėdų ir į bendrovę žiūri su užuojauta.
"Aviacija - brangus verslas ir, jei įmonė pateko į finansinę bėdą, skolos auga kosminiu greičiu. Jie visai gerai dirbo, produktas buvo kokybiškas, būtų gaila, jei nepasisektų. Kita vertus, aviacijos pramonė visame pasaulyje patyrė sukrėtimų, beveik visos didžiosios kompanijos deklaruoja nuostolius. Neseniai rinkoje atsiradusi vietinio kapitalo bendrovė tikrai labai jautri", - atkreipia dėmesį į objektyvias priežastis buvusi "British Ainvays" pardavimo ir rinkodaros vadovė Lietuvoje, dabar vadovaujanti "Kaleva Travel", Rasa Barisienė.
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis pripažįsta, kad be valstybės paramos reguliariųjų skrydžių verslą sudėtinga plėtoti. "Bet, kalbant apie aviacijos sprendimus, Lietuva turi minimalią manevro laisvę. Dėl įsipareigojimų Europos Sąjungai negalime jokiu būdu iš biudžeto finansuoti oro bendrovių", - sako ministras.
Tačiau aviacijos įmonių grupę valdančios "ŽIA valdos" akcininkas Gediminas Žiemelis tvirtina, kad reguliarieji skrydžiai iš principo yra valstybės reikalas ir verslas, nors viešai to niekas nedeklaruoja.
"Vokietija, Anglija, Graikija, Italija - daugybė pavyzdžių. Sudaromos netiesioginės kliūtys konkuruoti su globojamais vežėjais oro uostuose, paskirstomi specialūs laikai, visos valstybės institucijos privalo skraidyti su šiomis kompanijomis. Tam skiriamos didžiulės sumos", - vardija G. Žiemelis.
Pasak jo, valstybės mėgina apeiti raudimus, nes vienas euras, kurį gauna tos šalies vežėjas, sukuria 3,25 euro susijusių sektorių verslams, o viena darbo vieta skrydžių bendrovėje sukuria 6,1 darbo vietos giminingose verslo šakose.
G.Žemelio įmonės valdomai grupei priklausė pernai bankrutavusi "flyLAL Lithuanian Airlines" bendrovė. Dabar "Avia Solution Group" įmonė "Small Planet Airlines" vykdo užsakomuosius skrydžius ir plečiasi užsienio rinkose.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
S. Krėpšta: didindami įkainius ir uždarydami skyrius, bankai elgiasi socialiai neatsakingai1
Komerciniams bankams didinant paslaugų įkainius šalies gyventojams bei uždarant skyrius regionuose, Lietuvos banko valdybos narys Simonas Krėpšta tai vadina bankų socialinės atsakomybės stoka. ...
-
„NEO Finance“ įmonė Nyderlanduose investuos 2 mln. eurų2
Lietuvos finansų technologijų (fintech) startuolis „Neo Finance“ į veiklą Nyderlanduose per ateinančius metus investuos daugiau nei 2 mln. eurų. ...
-
LEA: mažiausias kelionės išlaidas ir toliau patiria važiuojantys elektromobiliu5
Palyginus kelionės kainą, važiuojant įvairių rūšių degalais varomomis transporto priemonėmis, mažiausios kelionės išlaidos ir toliau išlieka važiuojant elektromobiliu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Skaistė – apie Lietuvos ambicijas ir planus energetikos sektoriuje6
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad nacionalinėje klimato kaitos valdymo darbotvarkėje Lietuva yra nusimačiusi įvairius tikslus, iš kurių vienas pagrindinių – kad iki 2030 m. atsinaujinantys energijos šaltiniai sudarytų 10...
-
Dauguma didžiųjų miestų planuoja baigti šildymo sezoną
Vilniaus, Šiaulių, Kauno ir Panevėžio savivaldybės iki antradienio planuoja baigti šildymo sezoną. Klaipėdos savivaldybė sprendimą dėl šildymo sezono pabaigos ketina priimti kitos savaitės pradžioje. ...
-
NŽT perspėjo Kauno savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių2
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) perspėjo Kauno miesto savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių. ...
-
G. Nausėda: Sakartvelas tolsta nuo europinių idealų19
Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad Sakartvele šiuo metu svarstomas „užsienio įtakos“ įstatymas šaliai sudaro kliūčių toliau eiti eurointegracijos keliu. ...
-
Kaunas pirmadienį baigia šildymo sezoną3
Balandžio 29 d. Kauno mieste baigiamas šildymo sezonas, prasidėjęs praėjusių metų spalio 16 dieną. Kaip įprasta, kauniečiai už šilumą mokėjo vieną mažiausių kainų šalyje – visą šildymo sezoną ji buvo mažesn...
-
A. Širinskienė mano, kad Seimas pavasarį pritars pelno mokesčio didinimui gynybos tikslams1
Mišrios Seimo narių grupės atstovė Agnė Širinskienė mano, kad parlamentarai susitars dėl pelno mokesčio kėlimo gynybos reikmėms iki šios parlamento kadencijos pabaigos. ...
-
G. Landsbergis Pietų Korėją vadina esmine partnere Indijos ir Ramiojo vandenyno regione
Lietuva mato Pietų Korėją kaip esminę partnerę Indijos ir Ramiojo vandenyno regione, penktadienį pranešė Užsienio reikalų ministerija (URM). ...