Po krizės atsigaunančios kompanijos Ssang Yong Motor atstovai gundo savita technika
Azijos tigrais vadinti Pietų Korėjos automobilių gamintojai, pastaraisiais metais patyrę itin rimtų išbandymų, atrodo, vėl pasigalando nagus ir pasirengė šuoliui. Įspūdingu kokybės šuoliu nustebinęs Hyundai, padedamas General Motor problemas lyg ir išsprendė Daewoo, buvęs jos padalinys SsangYong Motor įrodė sugebąs sėkmingai darbuotis visiškai savarankiškai. Po praėjusiais metais įvykdytų grandiozinių restruktūrizavimo operacijų ši kompanija grįžo į pasaulinę automobilių gamintojų šeimą kaip nepriklausomas žaidėjas ir užsimojo atsiriekti nemažą visureigių bei sunkvežimių rinkos dalį.
Kokiomis priemonėmis ketinama to pasiekti, praėjusią savaitę Vaišvydavos smėlio karjere pademonstravo šios markės automobilius į Lietuvą importuojanti kauniečių bendrovė Ad Verbum.
50 metų patirtis
SsangYong Motor, besispecializuojančios sunkiasvorių ir specialios paskirties transporto priemonių gamyboje, istorija prasidėjo 1954 metais, tuo po pilietinio karo Korėjoje. Pakankamai sėkmingai kūrusi ir gaminusi vilkikus bei statyboms skirtą techniką, 1983 metais, po vestuvių su nedidele karinius visureigius Jeep Willy pagrindu gaminusia kompanija Dong-A Motor, SsangYong pradėjo garsėti kaip patikimiausia visureigių gamintoja Korėjoje.
Ši reputacija dar labiau sustiprėjo, kai 1991-aisiais SsangYong Motor strateginiu partneriu tapo Mercedes-Benz AG (dabar - Daimler-Chrysler). Vokiečiai leido pasinaudoti jų ištobulintomis benzininių ir dyzelinių variklių gamybos technologijomis, o vėliau sutiko, kad į korėjietiškus visureigius būtų montuojamos transmisijos ir pavarų dėžės a la mercedes. Tiek Korėjoje, tiek užsienio šalyse SsangYong Motor ir Mercedes-Benz partnerystė buvo laikoma vienu sėkmingiausią tarptautinio verslo pavyzdžių, susijusių su technologijų perdavimu ir pritaikymu per stebėtinai trumpą laiką.
Raganosis rengiasi į pensiją
Nors pirmąjį visureigį visiškai savarankiškai SsangYong Motor inžinieriai sukonstravo 1988-aisiais, tikrasis pripažinimas jiems atėjo po to, kai 1991-aisiais pasirodė tuomet neįprastai aptakių ir dailių formų modelis Musso. Šį automobilį kūrė garsus britų dizaineris seras Kenas Grinlei, dirbęs Rolls-Roys kompanijoje ir pasiekęs to meto visureigių aerodinaminio pasipriešinimo koeficiento rekordą - 0,435. Neatsitiktinai, net prabėgus 11 metų nuo šio modelio gimimo, Musso vis dar neatrodo atgyvena. Jo gamybą planuojama nutraukti tik 2004-aisiais, kuomet serijinei gamybai bus parengtas visiškai naujas mažas visureigis.
Pirkėjai dažniausiai renkasi pagal Mercedes-Benz licenciją pagamintą penkių cilindrų 2.9 litro darbinio tūrio turbodyzelinį agregatą su tarpiniu oro aušinimu, pasižyminčiu dideliu, 255 Nm sukimo momentu jau esant 2250 aps./min.
Taip pat siūlomi benzininiai 2,3 litro 150 AG bei 3,2 litro 6 cilindrų 220 AG varikliai, su kuriais montuojamos 5 laipsnių mechaninės arba 4 laipsnių automatinės pavarų dėžės.
Čia, kaip ir visuose kituose SsangYong Motor šeimai priklausančiuose visureigiuose, yra tarpašinio diferencialo blokavimo sistema (TOD), kuri paskirsto sukimo momentą pagal poreikį priekiniam ir galiniam tiltui. Tai leidžia gerokai sumažinti kuro sąnaudas.
Varomasis režimas 2H arba 4H pasirenkamas pagal poreikį. Mechanizmą įjungti galima važiuojant iki 70 km/val. greičiu. Važiuojant geru keliu automobilį patartina eksploatuoti 2H režimu. Sunkūs kelio ruožai įveikiami įjungus lėtinančiąją pavarą 4L. Ji įjungiama tik visiškai sustojus.
SsangYong Musso visureigis buvo pirmajame dešimtuke 1995 ir 1996 - aisiais dykumų maratone Paryžius - Dakaras.
Korėja gali pagaminti
Būtent taip šifruojamas dar vieno klasikinės konstrukcijos SsangYong Motor visureigio Korando (Korea Can Do) pavadinimas. Automobilio dizaino krikštatėvis - tas pats seras Kenas Grynlei, todėl ir šis automobilis išsiskiria originaliomis ir dailiomis kėbulo formomis iš viso 4 X 4 segmento. Visureigis taip pat gali pasigirti ilgu bazinės įrangos sąrašu ir vykusiai išplanuota salono erdve. Modelis su nuimamu minkštu stogu gali pasiūlyti malonumą keliauti visureigiu tarsi kabrioletu, tačiau važinėjant tokiu modeliu kasdien greičiausiai pradėtų erzinti salone girdimas didelis aerodinaminis ir variklio triukšmas.
Kaip visuose SsangYong automobiliuose, po Korando variklio dangčiu montuojami pagal Mercedes-Benz licenciją pagaminti motorai, tokie patys, kaip ir siūlomi Musso pirkėjams. Populiariausias iš siūlomų trijų variantų - 2.9 litro 120 AG darbinio tūrio turbodyzelinis agregatas, pasižymintis analogiškomis charakteristikomis, tačiau deginantis šiek tiek daugiau kuro. Tikėtina, kad tai lemia į bekelę orientuotas pavarų dėžės sukimo momento perdavimo reguliavimas.
Beje, bandymams pateiktų Korando ir Musso visureigių pavarų dėžės mechanizmo darbas patraukė dėmesį gana kaprizingu darbu. Perjungimo svirties eiga čia neįprastai didelė, o įjungti 5 pavarą reikėjo nemažų pastangų. Gamintojo atstovai patikino, kad tai nepakankamo automobilių įvažinėjimo rezultatas - sukorus keletą tūkstančių kilometrų, agregatas dirba normaliai.
Transmisija iš 2H į 4H varomųjų ratų režimo gali būti perjungiama važiuojant iki 70 km/val. greičiu. Kartu su stabdžių ABS yra montuojamas ir automatiškai blokuojamas tarpašinis diferencialas. Jis blokuojamas tik pasikeitus kampiniam greičiui tarp priekinio ir galinio tiltų. Visureigio prošvaisa siekia 195 mm, juo galima įveikti 46,5 laipsnių įkalnes.
Universalusis Rexton
Naujausias SsangYong konstruktorių kūrinys - drauge su garsiuoju automobilių dizaineriu D.Džudžiaro ItalDesign studijoje sukurtas visureigis Rexton (lotynų kalba rex - karalius, ton - muzikinis garsas, skambesys). Šis modelis pasižymi itin geromis aerodinaminėmis savybėmis - oro pasipriešinimo koeficientas tik 0,39 ir iš tiesų gali pretenduoti į vieno dailiausių visureigių titulą. Rexton salonas taip pat subtiliai suprojektuotas, nors naudojama medžio imitacijos apdaila ir greičiausiai sulauks prieštaringų vertinimų. Visureigio vidinė erdvė (jos didumo įspūdį sustiprina langų plotas) gali būti nesunkiai transformuojama į miegamąjį arba krovininį skyrių. Rexton bagažinėje telpa net didelių gabaritų kroviniai, čia galima sumontuoti trečiąją sėdynių eilę, kur keleiviai jaučiasi beveik taip pat komfortiškai, kaip ir sėdintieji priekyje. Elektra valdoma vairuotojo sėdynė su individualiu nustatymu gali įsiminti tris vairuotojų sėdėjimo ir išorės veidrodėlių padėtis. Be tradicinių komforto įrangos elementų Rexton turi parkavimo sistemą.
Visureigio buferiai suprojektuoti taip, kad į juos stuktelėjęs nedideliu greičiu judantis kitas automobilis nepadarytų jokios žalos, nes lengvus smūgius priima speciali skersinė sija, kuri paslėpta po buferiu. Tarp sijos ir plastikinio apdangalo yra tamprus elementas, kuris efektyviai gesina tokį smūgį.
Visureigis komplektuojamas su tais pačiais trimis varikliais, tačiau turi kiek geresnį maksimalų sukimo momentą, degina mažiau kuro, o trasoje įsibėgėja iki 157 km/val. greičio.
Naujausi komentarai