Antrosios kartos Volvo S40
Savitu požiūriu į tradicinį automobilių klasifikavimą garsėjanti Volvo car corporation eilinį kartą šliukštelėjo alyvos į nuolat rusenantį apžvalgininkų diskusijų laužą. Kokiam segmentui priskirti tik ką debiutavusį antrosios kartos modelį Volvo S40, surinktą ant C dydžio platformos (kaip ir Mazda3 bei Ford C-Max), tačiau turintį iš esmės visus limuzinų prabangos atributus?
Kitoks Volvo
Reikėtų atkreipti dėmesį, jog keletą metų besitęsiantys tokio pobūdžio ginčai įgavo kiek kitokį pobūdį. Kaip žinia, nuo 1999-ųjų kontrolinis lengvųjų Volvo automobilių gamybos padalinio akcijų paketas priklauso Ford Motor Corporation. Pastaroji, kurdama vadinamąją prestižinių automobilių grupę PAG (Premium automotive group dar priklauso Jaguar, Land Rover, Aston Martin, Mazda ir Lincoln) neabejotinai siekė ne tik išplėsti aukštuomenės klientų ratą, bet ir sutaupyti. Dalies agregatų ir komponentų gamybos unifikavimas neabejotinai leidžia gerokai atpiginti galutinį produktą. Tačiau antrasis tokios politikos lazdos galas - skirtingų markių automobiliuose akis badantys identiškos, dažniausiai pigumo įspūdį sukuriančios detalės.
S40, turintis du pigesnius pusbrolius Mazda ir Ford šeimose, sugebėjo tokios devalvacijos išvengti. Švediškame vidutinės prestižinės klasės modelyje kartojasi tik didesniuose Volvo S60 bei Volvo S80 matyti dizaino ir interjero apdailos elementai.
Išskirtinis šio naujoko bruožas ir pasididžiavimas - unikali centrinė prietaisų valdymo konsolė, šiek tiek primenanti miniatiūrinio šuoliams su slidėmis skirto tramplino ir prestižinės audioaparatūros Bang&Olufsen hibridą. Grakščiai išlenkta konsolė yra viso labo poros centimetrų storio ir tarsi tiltas jungia viršutiniame panelyje esančius ortakius bei pavarų perjungimo svirtį. Originaliojoje konsolėje sukoncentruoti visi salono ventiliacijos ir šildymo sistemos, garso aparatūros valdymo mygtukai ir rankenėlės, integruoto mobiliojo ryšio telefono klaviatūra bei informacinės sistemos valdymo svirtis. Šis Volvo dizainerių sprendimas neabejotinai yra pats stilingiausias ir funkcionaliausias interjero elementas, koks tik lig šiol buvo pritaikytas serijiniuose automobiliuose.
Beje, ateityje švedai žada pasiūlyti konsolę iš skaidrios medžiagos, kuri salono lengvumo ir erdvumo įspūdį turėtų dar labiau sustiprinti.
Tiesa, dailioji detalė turi ir vieną neigiamą bruožą - jei vairuotojas, važiuodamas, mėgsta dešine blauzda remtis į konsolės briauną, ilgainiui nuo tokio kontakto koją pradeda šiek tiek mausti. Be to, pasiekti kitapus konsolės esančią dėtuvę gėrimams nėra patogu.
Komforto sinonimas
Tačiau rasti daugiau priekabių naujojo Volvo S40 interjere nepavyko net ir stengiantis viską vertinti kritiškai. Automobilio apdailai naudojamos tik kokybiškos medžiagos, durelių ir priekinio panelio paviršius liesti taip pat malonu, kaip ir sėdėti tiek už vairo, tiek visose keleiviams skirtose vietose kaip ir didžiuosiuose Volvo modeliuose.
Per bandymams skirtą dieną įveikus beveik 500 kilometrų distanciją vingiuotais ir kalnuotais Ispanijos provincijos keliukais, nesijautė jokio nuovargio.
Visi valdymo prietaisai po ranka, visomis kryptimis reguliuojamas vairas ir sėdynės leidžia gerai įsitaisyti bet kokio ūgio ir sudėjimo vairuotojui. Už sėdynių ergonomiką švedams galima nedvejojant skirti maksimalų balų skaičių. Beje, į automobilio vidų patogu sėsti netgi iki galo neatvėrus durelių. Erdvės tiek sėdint priekyje, tiek antroje sėdynių eilėje - per akis, nors, lyginant su pirmtaku naujasis Volvo S40 sutrumpėjo 48 milimetrais. Taip konstruktoriai šiek tiek palengvino vairuotojo darbą manevruojant mieste ar mėginant automobilį įsprausti į stovėjimo aikštelę. Užtat, automobilio ratų bazę pailginus 78 mm, šiek tiek padidinus mašinos aukštį bei plotį erdvė ūgtelėjo, galimybės patogiai susodinti 4 suaugusiuosius gerokai išsiplėtė. Kita vertus, patys švedai pripažino, jog konstruodami salono erdvę jie pirmenybę teikė sėdintiesiems priekyje. Viliamasi, kad automobilis labiausiai domins jaunus, 25-35 metų, karjeros žmones, kuriems nereikia sukti galvos, kur susodinti gausią šeimą. Nepatenkantiesiems į šią kategoriją Volvo siūlo identišką modelį universalo kėbulu V50, kuris Europos rinkai oficialiai buvo pristatytas tarptautinėje Ženevos parodoje.
Patyrę automobilių bandytojai ir automobilių verslo apžvalgininkai atkreipė dėmesį, jog net ir priklausydami Ford šeimai Volvo padalinio vadovai sugebėjo išsikovoti tam tikrą sprendimų laisvę ir teisę švediškuose modeliuose nenaudoti pigių unifikuotų interjero detalių. T.y. jiems pavyko įgyvendinti vieną deklaruojamų siekiamybių - sukurti saugiausią ir įspūdingiausią automobilį šeimai.
Vertybės nepasikeitė
Nors pastaraisiais metais tikrinant naujų automobilių saugumą pagal programą EuroNCAP itin gerų vertinimų sulaukia prancūzų ir japonų konstruktorių darbai, švedai šioje srityje neketina pasiduoti. Naujojo Volvo S40 įvaizdis tradiciškai kuriamas akcentuojant saugumą ir žadant šį modelį paversti saugiausiu vidutinės klasės automobiliu. Tai gana drąsus pareiškimas, nes konkurentai Toyota Avensis bei Renault Laguna jau turi aukščiausius saugumo testų įvertinimus.
Kuo ypatingas naujasis S40? Išore jis beveik nesiskiria nuo kitų naujų Volvo modelių: kupė primenanti stogo forma, V formos priekis, aptakios kėbulo linijos, salono apdaila tradiciškai sudaro tvarkingumo, švaros bei patikimumo įspūdį. Automobilio struktūra tokia pati kaip ir visureigio Volvo XC90 - susidūrimo metu iš įvairių plieno lakštų padarytas automobilio priekis (kėbulas pagamintas iš keturių skirtingų rūšių plieno; lyginant su senuoju modeliu, naujojo S40 atsparumas sukimui padidintas beveik 70 proc.) susiglamžo, taip apsaugodamas salono erdvę ir keleivius. Beje, variklio dangtis taip pat suformuotas taip, kad susidūrimo su pėsčiuoju atveju toks nelaimėlis nukentėtų įmanomai nedaug. Automobilio vairo mechanizmas avarijos metu ne tik nepajuda į salono vidų, bet nuo vairuotojo svorio gali būti sustumtas gilyn į prietaisų skydelį net 140 mm.
Be standartinio oro pagalvių rinkinio, S40 turi itin protingą elektroninę sistemą IDIS (Intelligent Driver Inbformation Sistem), atliekančią kai kurias biuro sekretorės funkcijas. Tarkim, važiuojant sudėtingomis eismo sąlygomis intensyviai dirbant vairu ir akseleratoriaus pedalu ši sistema gali išjungti audiosistemą ar nutraukti pokalbį integruotu mobiliojo ryšio telefonu, kad vairuotojams visą dėmesį sutelktų svarbiausiam uždaviniui - vairavimui.
Bene pirmą kartą šiame modelyje įrengta signalizacija, įspėjanti, jog gale sėdintys keleiviai neprisisegę saugos diržų. Įspėjimą ignoruojant ir didinant greitį signalizacijos garsas stiprėja ir ilgainiui virsta ausį rėžiančiu cypimu.
Varikliai ir važiuoklės
Nors naujasis Volvo S40 turi beveik identišką Ford Focus C-Max važiuoklę, visgi po kai kurių švedų technikų korekcijų šių automobilių važiavimo savybės skiriasi. Volvo itin tvirtai laiko važiavimo kryptį ir iš esmės nepasiduoda jokioms provokacijoms sukelti šoninį slydimą posūkyje atleidžiant akseleratorių. Automobilis važiuoja tarsi bėgiais. Ypač jei vairuojate galingesniais varikliais aprūpintą versiją, turinčią važiuoklės paketą Dynamic ir praktiškai neleidžiančią automobiliui svyruoti posūkiuose. Standart važiuoklė šiek tiek komfortiškesnė, tačiau ir ji nesukuria nesaugumo jausmo vairuojant agresyvesniu stiliumi.
Naująjį S40 su aukštesnės klasės automobiliais galima lyginti ir čia montuojama variklių gama. Iš viso siūloma rinktis iš septynių variantų, pradedant ekonomišku 1,6 litro darbo tūrio, 100 AG pajėgumo varikliu ir baigiant galingiausiu 2,5 litro penkių cilindrų varikliu su turbokompresorium, išvystančiu 220 AG pajėgumą.
Šiuo metu siūlomi du penkių cilindrų varikliai, išvystantys 140 ir 170 AG pajėgumą. Tikimasi, kad populiarus bus ir ekonomiškas 1,8 litro variklis, kurio galia - 120 AG. Dyzelinių agregatų mėgėjams bus siūlomi du varikliai - 1,6 ir 2 litrų. Pirmojo galia - 110, antrojo - 136 AG, o sukimo momentai atitinkamai siekia 240 ir 340 niutonmetrų. Beje, galingesnysis 2,0 l 136 AG turbodyzelis yra bendras Ford ir PSA/Peugeot-Citroen konstruktorių gaminys.
Šie varikliai bus komplektuojami su dviejų tipų penkių bei šešių pavarų mechaninėmis bei automatine pavarų dėžėmis.
Rudeniop gamintojai žada pateikti ir automobilio versiją su keturiais varomaisiais ratais AWD.
Naujasis Volvo S40 gaminamas Gento gamykloje Belgijoje. Šiemet planuojama parduoti 70 000 automobilių.
Naujausi komentarai