Privati kompanija skraidins nuosavu lėktuvu


2004-12-07
Dainoras LUKAS
Privati kompanija skraidins nuosavu lėktuvu

Kaune įsikūrusi aviakompanija “Gintarinės avialinijos” įsigijo lėktuvą “Saab 340B”, kuris jau atskraidintas į Karmėlavą. Kaip teigia aviakompanija, tai pirmas Lietuvoje vakarietiškas transportinės kategorijos keleivinis lėktuvas, privačios bendrovės ne nuomojamas, bet nusipirktas.

“Gintarinės avialinijos” (prekinis ženklas “Amber Air”) lėktuvas buvo parskraidintas iš JAV. Skrydžiui į Lietuvą jis pakilo iš Abileno (Teksaso valstija). Drauge su pilotais skrido ir aviakompanijos “Gintarinės avialinijos” generalinis direktorius Algirdas Barteška. Lėktuvas sustojimams tūpė Čikagoje, Reikjavike (Islandija), Norkopinge (Švedija). Penkių atkarpų skrydis iki Lietuvos truko apie 22 val., nuskrista apie 9300 kilometrų.

“Lėktuvo galimybės geresnės, nei tikėjausi. Įsitikinau, jog be tūpimo galėsime keleivius skraidinti toliau, nei planavome. Manau, kad 2500 km atstumas su 20 keleivių - lengvai įveikiamas”, - teigė A.Barteška. Anot jo, kompanija siūlys paslaugas tiems, kurie nori patogiai ir greitai nuvykti į pageidaujamą vietą reikiamu laiku.

UAB “Gintarinės avialinijos” valdo Vokietijos, Olandijos ir Didžiosios Britanijos juridinių bei fizinių asmenų grupė. Įsigytasis orlaivis bus naudojamas užsakomiesiems skrydžiams. Amerikoje baltai nudažytas lėktuvas pasipuoš “Gintarinių avialinijų” ženklo spalvomis, bus atnaujintas jo salonas. Pagal Europos Sąjungos reikalavimus, bus instaliuota naujausios kartos kompiuterinė palydovinės navigacijos sistema. “Kai kurios įrangos nereikia Amerikoje, bet ji būtina ES”, - paaiškino A.Barteška.

Pirmieji skrydžiai numatomi jau po kelių savaičių, o kitąmet kompanija įsigis dar vieną lėktuvą ir planuoja pradėti reguliarius skrydžius. “Užsakymų ir dabar turime. Mūsų paslaugomis domisi verslininkai, sportininkai. Kai turime lėktuvą, galime konkrečiau kalbėtis ir su “Žalgirio” krepšininkais. Tikimės, kad juos taip pat skraidinsime”, - sakė direktorius. Jis atsisakė nurodyti lėktuvo kainą. “Pirkome Amerikoje, nes ten jie kainuoja žymiai pigiau nei Europoje”, - teigė A.Barteška. Iš viso lėktuve gali skristi 34 keleiviai.

Lėktuvą bendrovė įsigijo išperkamosios nuomos būdu. Lietuvoje yra sukurta šių lėktuvų techninės priežiūros bazė, parengti profesionalūs aviacijos specialistai, o “SAAB 340” yra bene geriausi regioninių skrydžių klasės lėktuvai.

Kaip aiškino verslininkai, Kaunas skrydžiams pasirinktas dėl to, kad daugumai lietuvių čia yra lengviausiai ir patogiausiai pasiekiamas oro uostas. Karmėlavoje aviakompanijai sudarytos palankios sąlygos, kokių Vilniuje nebūtų gavę. Be to, dalis kompanijos kūrėjų yra kauniečiai. Bendrovės padalinys veikia ir Vilniuje.

Kitais metais Kaune veiklą planuoja pradėti ir pigių skrydžių kompanija “Ryanair”.