Kūrybinės veiklos dvidešimtmetį minintis šokio teatras Aura savo žiūrovus
pasveikino festivaliu
Šešiolika spektaklių, su kuriais Kauno publiką supažindina įvairių šalių trupės, atskleidžia šiuolaikinio šokio stilistinę įvairovę, kūrybinius ieškojimus. Jau dvyliktąjį kartą mūsų mieste rengiamame tarptautiniame susitikime pristatomos kelios premjeros, o specialiai festivaliui sukurti projektai rodo susidomėjimą šiuo renginiu.
Lietuviškoji šokio mokykla
Tradiciškai pirmąjį festivalio vakarą žiūrovams prisistatė mūsų šalies šokėjai. Šįkart tai buvo bendras Auros ir britų choreografės Tamaros Maklorg (Tamara McLorg), kompozitoriaus Bario Gandbergo ir šviesų dailininko Piterio Aireso (Peter Ayres) spektaklis Balsai tamsoje, skirtas Auros teatro jubiliejui. Argentiniečio Chuano Eduardo Gimenezo, Pauliaus Budraičio ir tango šokio grupės Percanta, nauju žvilgsniu pažvelgdami į sensualųjį tango, nepamiršo pabrėžti šio šokio prigimties, kylančios iš meilės ilgesio. Trupė šoko tik fragmentus, tad apie visumą negalima kalbėti. Tačiau paties Chuano Eduardo Gimenezo šokamas tango buvo puiki klasikinės tradicijos ir šiuolaikiškos jo estetikos dermė.
Iš pirmo žvilgsnio Andriaus Pulkauninko fizinis vizualinis teatras, savo spektaklio išeities tašku pasirinkęs Jono Biliūno apsakymą Kliudžiau, kėlė šiokių tokių abejonių, ypač tiems, kurie baiminasi dėl per daug tiesmuko vizualinio meno suliteratūrinimo. Tačiau tęsdami ir plėtodami literatūrinio kūrinio sąvoką, spektaklio Kliudyk.lt kūrėjai sukuria aktualų, ryškaus choreografinio piešinio, dinamišką reginį.
Pirmoji festivalio diena, pristačiusi Lietuvos šokėjus ir publikai, ir žiūrovams, sceną užleido svečiams, kad baigiamajame spektaklyje spalio 6 d. Aura parodytų tarptautinius apdovanojimus pelniusį jubiliejinį spektaklį Extremum mobile.
Svajonės ir realybė
Paklausta, kurie iš prabėgusiųjų metų buvo įsimintiniausi, Auros šokio teatro vadovė Birutė Letukaitė pirmiausiai prisiminė Taline vykusį tarptautinį šokio festivalį. Tada aštuonerių metų darbo patirtį sukaupusi, tačiau vis dar mažai kam žinoma trupė pelnė pirmuosius laurus. Šis pripažinimas padėjo į Aurą atkreipti dėmesį ir Lietuvoje.
Nors po to Aura pelnė daug pripažinimų įvairiuose tarptautiniuose festivaliuose, kurį laiką šokio teatras balansavo ant išnykimo ribos. Tik tapus Savivaldybės dotuojamu kolektyvu, kuriam kasmet skiriama 115 tūkst. litų, Auros materialinė bazė tapo geriausia iš visų šiandien Lietuvoje egzistuojančių moderniojo šokio trupių. Tačiau tuo rūpesčiai nesibaigia. Auros studijoje, sename įdrėkusio mūro sandėlyje, basakojai šokėjai ilgas repeticijų valandas praleidžia ant cementinių, specialios dangos neturinčių grindų, reikia didelės vaizduotės, jog patikėtum, kad tai yra šokio teatro patalpos. Tačiau viltingai nuteikia vienas šio festivalio akcentų: architektas Audrius Karalius pristatys savo projektą, kuris ne tik padėtų pripažintam teatrui turėti savo pastogę, bet ir būtų naudingas Kauno kultūros centrui, kurio interjere būtų padaryta racionali pertvarka.
Rūpesčiai, lydintys šventę
Nenuspėjamų nesusipratimų grandinė lydi kiekvieną festivalį. Ne išimtis ir šis. Svečiai iš Didžiosios Britanijos, Suomijos, Norvegijos, Lenkijos, Vengrijos, Kanados, apsigyvenę viešbučiuose Takioji Neris ir Kunigaikščių menė, buitinėmis sąlygomis patenkinti. Tačiau patiems organizatoriams daug rūpesčių kelia Vytauto Didžiojo universiteto salės, kurioje vyksta festivalis, apkrovimas. Nors universitetas ir yra renginio rėmėjas, tačiau salėje numatyta ir daugiau renginių, jų laikas nedaug skiriasi nuo festivalinių spektaklių, tad trupėms sunku pasirengti. Kaip Kauno dienai sakė Birutė Letukaitė, diskusijų kyla net ir dėl scenoje esančio fortepijono. Pirmuosius vakarus instrumentas šokėjams ne tik nekliudė, bet ir buvo reikalingas, tačiau kitų trupių spektakliams reikia visiškai laisvos erdvės. Festivalio rengėjai paprastai sumoka derintojui, kai instrumentas sugrįžta į vietą, kas skatina šį nesusipratimą, tiesiog neaišku.
Festivalis, į kurį susirinko Europos šokio meistrai, įsibėgėjo. Tarp svečių daug atvykusiųjų pirmą kartą. Tai šokio trupės iš Vengrijos, Austrijos, Estijos ir Kanados. Tęsdami renginio nuostatą vieną spektaklį festivalio rengėjai skyrė vaikų namų auklėtiniams. Vakar parodytas Didžiosios Britanijos ir Norvegijos šokėjų projektas, kuriame šoko 15-18 metų šokėjai, adresuotas specialiai vaikų globos auklėtiniams.
Naujausi komentarai