Vilnius – vis dar Europos užkampis


2009-05-05
Gintautas Degutis
Vilnius – vis dar Europos užkampis

Sostinės oro uostas ir švedų skrydžių bendrovė "Skyways" niekaip nepasirašo bendradarbiavimo sutarties dėl tiesioginių skrydžių iš Vilniaus. Todėl Europos kultūros sostinė kol kas liko atskirta nuo pasaulio.

Oro uoste – tuščia

Sutartis kol kas nepasirašyta, o Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) atstovai tik spėlioja, kada tai įvyks. Tikimasi, kad sutartis dėl tiesioginių skrydžių iš Lietuvos sostinės į Stokholmą, Berlyną, Amsterdamą ir Kopenhagą bus pasirašyta dar šią savaitę.

TVOU direktorius Tomas Vaišvila sakė, jog artimiausiomis dienomis laukiama į Vilnių atvykstant "Skyways" atstovų.

"Jie iš naujo viską vertina – skaičius, riziką, pasiėmė mūsų balandžio mėnesio duomenis, žiūri pasaulines turizmo tendencijas, kiaulių gripo įtaką ir panašiai", – naujienų agentūrai BNS aiškino T.Vaišvila.

Tiesa, "Skyways" interneto tinklalapyje jau atsirado Vilniaus maršrutas, tačiau švedai delsia pasirašyti jiems atsiųstą sutartį.

Į klausimą, kodėl iki šiol neskelbiama, nuo kada keleiviai galės įsigyti bilietus skrydžiams į Švediją, TVOU neatsako. Esą kol nėra parašų, kalbėti apie skrydžių grafiką per anksti.

Tačiau susisiekimo ministras Eligijus Masiulis nepraranda vilties, kad, kaip ir buvo žadėta, nauji skrydžiai prasidės nuo gegužės 18 d.

Neaiški sutartis

Buvęs Vilniaus meras parlamentaras Artūras Zuokas iškėlė kitokią versiją. Esą švedai neturi nei patirties, nei atitinkamų orlaivių, galinčių skraidyti į tolimus tarptautinius reisus.

Be to, A.Zuoko nuomone, Vilniaus oro uostas tam tikra prasme nori nusamdyti švedus, kad šie skraidintų keleivius iš sostinės. Apie tai parlamentaras prakalbo savo interneto dienoraštyje.

"Neseniai buvo džiugiai pareikšta, kad į užkampiu tapusį Vilnių netrukus pradės skraidyti Švedijos oro bendrovės "Skyways" lėktuvai. Tik naujiena buvo pernelyg graži, kad būtų tiesa. Tie, kurie pasidomėjo atidžiau, netrukus išsiaiškino, jog "Skyways" tėra regioninių skrydžių Švedijoje bendrovė, neturinti tarptautiniams skrydžiams reikalingų lėktuvų ir patirties. Dabar aiškėja, kad Vilniaus oro uostas tiesiog nori nusamdyti švedus, kad jie skraidintų keleivius iš Vilniaus, taigi tai nebus oro bendrovės atėjimas į Lietuvos rinką, tai labiau panašėja į užsakomųjų reisų organizavimą. Gal todėl "Skyways" ir neskuba pranešti savo naujų maršrutų. Tačiau neaišku, kodėl taip pat negalime samdyti vietos bendrovių, dar turinčių lėktuvus ir lakūnus", – rašoma politiko tinklaraštyje.

"Gal žodis "nusamdyti" nėra pats tinkamiausias. Tiesiog Vilniaus oro uostas formuoja tokį pasiūlymą, kad bendrovė skraidytų be jokios rizikos. Pažadėtos didžiulės nuolaidos", – išdėstytas mintis dienraščiui aiškino A.Zuokas.

Anot jo, net jei švedai pagaliau pasirašys sutartį su TVOU, tai nebus lygi, abiem šalims naudinga partnerystės sutartis.

Skraido tik namie

TVOU atstovai atsisakė komentuoti A.Zuoko teiginius, tačiau pabrėžė, kad politikas neturi kompetencijos spręsti šiuos dalykus.

"Nenoriu nieko komentuoti, tai yra jo asmeninis tinklaraštis, kuriame jis gali rašyti ką tik nori. Smagu, kad žmogus taip aktyviai domisi, bet nemanau, kad jis turi pakankamai kompetencijos spręsti šiuos dalykus. Aš neturiu tokių žinių, kaip ponas Zuokas, ir negaliu įvertinti jo žodžių, bet tikrai žinau, kad skrydžiai iš Vilniaus nebus užsakomieji, o reguliarūs ir tiesioginiai", – tikino TVOU komunikacijos vadovė Gabrielė Vasiliauskaitė.

Kita vertus, "Skyways" interneto svetainėje yra informacijos, kuri patvirtina ir A.Zuoko teiginius. Švedų bendrovė iš tikrųjų naudoja beveik vien tik orlaivius "Fokker 50", kurie nėra pritaikyti tolimiems skrydžiams. Be to, "Skyways" pati skelbiasi esanti regioninė skrydžių bendrovė. Vienintelė tarptautinė kryptis, kuria skraido "Skyways", yra Danijos sostinė Kopenhaga.

Naujo vadovo pažadai

Prieš porą savaičių Susisiekimo ministerija išdidžiai pranešė, kad TVOU su Švedijos skrydžių bendrove "Skyways" susitarė dėl tiesioginių skrydžių iš Vilniaus į Stokholmą (12 kartų per savaitę), Berlyną (3 kartus per savaitę ), Amsterdamą (10 kartų per savaitę) ir Kopenhagą (5 kartus per savaitę).

Tiesioginius skrydžius buvo planuojama pradėti ne vėliau kaip gegužės 18 d.

"Tikslai nesikeičia – toliau dirbame, kad atsirastų tiesioginės oro linijos iš Vilniaus į Londoną, Paryžių, Romą, Barseloną. Pertvarkėme oro uosto paslaugų kainodarą, pradedame vykdyti aktyvius rinkodaros veiksmus. Mūsų strateginis tikslas – būti geriausiais Baltijos regione ne tik kainomis, bet ir paslaugų kokybe, lankstumu, skrydžių saugumu, kokybišku klientų aptarnavimu", – tąkart sakė TVOU direktorius T.Vaišvila.


Naujas žaidėjas

Skrydžius iš Vilniaus oro uosto gali pradėti buvusio kelionių organizatoriaus "Tez tour" vadovo Lietuvoje Martyno Laivio vadovaujama bendrovė "Star Team Group", kuri iš investicijų bendrovės "Hermis Capital" perka skrydžių bendrovę "HC Airways".

Planuojama, kad "HC Airways" netrukus bus integruota į "Star Team Group" grupę ir nuo birželio antros pusės pradės reguliariuosius ir užsakomuosius skrydžius. Planuojama, kad nuo birželio pabaigos bus pradėti skrydžiai į Londoną ir Dubliną, o nuo liepos – į Paryžių, Milaną, Barseloną.