Įmonė „Tilsta“ neseniai užbaigė unikalų ir istorinį projektą – visame vandens kelyje nuo Kauno iki upės žiočių įrengė 553 bunas, kurios ilgam užtikrins palankias laivybai sąlygas.
Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) valdyba liepą Kaune rinkosi į strateginės sesijos posėdį. „Kauno diena“ pasidomėjo, kokia vizija plėtojant šalies vidaus vandens kelius ir ką jau pavyko įgyvendinti, kad būtų patogu nuo Kauno laivais pasiekti Kuršių marias.
Laivybai Nemune, Kauno ir Kuršių mariose šią vasarą sudarytos dar palankesnės sąlygos – laivavedžiams jau nereikia rūpintis degalų atsargomis: AB Vidaus vandens kelių direkcija įrengė penkias degalines vandens kelyje tarp Kauno ir Nidos. Dar vienas patogumas – už degalus galima atsiskaityti banko kortelėmis.
Siekiant plėsti laivybą tarp Kuršių marių ir Vilhelmo kanalo, šiuos vandens telkinius jungiančioje Drevernos upėje svarstoma statyti naują, platesnį šliuzą. Vandens transporto specialistas teigia, kad pradžiai užtektų sutvarkyti ir senąjį.
Kokių nors invazinių žuvelių kaip grundalai gyvenimas Lietuvos pakrantėje yra niekis, palyginti su tuo, ką patiria Šiaurės, o iš dalies jau ir Baltijos jūros pakrantės.
Nors navigacijos sezonas oficialiai Klaipėdoje paskelbtas beveik prieš tris savaites, buriuotojai savo laivų nuleisti į vandenį dar neskuba – kol kas orai nėra labai tinkami laivybos sezono atidarymui. Tačiau iki tradicinio laivų parado gegužės 20-ąją, tikimasi, visi laivai bus vandenyje.